Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe doe je dit effect?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe doe je dit effect?

Ik dacht dat ik vanmiddag al een thread had gemaakt, maar nu ik even naar antwoord wilde zoeken stond ie nergens, dus even opnieuw:

Weet iemand hoe je dit effect kan maken? (op 3:52 doet ie het een paar keer)
    Hij doet het met een DJM800 en ik vroeg me af of het ook op een DJM700 kan en belangrijker...hoe....

Iemand een idee?

Zeer korte echo (1/32 waarschijnlijk), dat zit ook op een DJM 700.

Comment

Is helaas niet de echo Patrick, kom je trouwens ook een heel eind mee...

Dat is het gebruiken van de ROLL functie (loopje) maar dan heel kort en soms maakt hij het wat langer. (dat weet ik omdat ik dezelfde dingen doe maar dan met langere ROLL's + als ik kijk naar het effect select knopje).

Comment

Voordeel van de echo vind ik dat je naast het effect ook nog de muziek goed blijft horen. But that's me ;)

Comment

Ik had de roll functie geprobeert, alleen ik krijg niet hetzelfde effect :s

Comment

Nog steeds niemand met een idee of uitleg?

Ik heb alleen op dinsdag avond beschikking over een DJM700, en dat is dan eigenlijk niet om dit soort dingen uit te vogelen.

Comment

je moet je roll heel kort zetten zoals 1/32 dan heb je dat normaal

je moet ook wat met de time knop spelen

Comment

Het heeft allemaal met je eigen timing te maken en het goed zetten van het effect zoals al eerder gemeld is.

Wat ik die gozer zie doen is: Roll Effect (kan eventueel reverse roll zijn, maar zo klinkt het in 1e instantie niet) Op kleinste of 1 na kleinste timing. Effect intensiteit op half. Waarna hij het effect voor even aan zet. Na heel kort aan, zet hij deze weer uit, vergroot door middel van de selectie knoppen de effect timing en doet al het eerdere nog een keer.

Als je niet eerder kunt oefenen met dit effect, zou ik het gewoon niet doen. Tenzij je 110% zeker weet dat je het de 1e keer goed doet. :)

Succes

Comment

In Virtual DJ kun je ook zo'n effect maken met een varloop op 1/32.

Comment

Working...
                  X