dan zijn er dus toch nog mensen die nadenken voordat ze met een ander zijn spullen aan de gang gaan :wink:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dj set 15
Collapse
X
-
Dj set 15
Hoi ik heb veel goede dingen gehoord over deze set: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html
Dus die wil ik waarschijnlijk gaan halen. Mijn vraagje was. Een tijd geleden heb ik hier een geluidskaart gehaald, de Audio KONTROL 1 .
Daar zitten tegelijkertijd ook mijn monitors en pc aan. Hoe zou ik deze set kunnen aansluiten zodat ik het geluid uit mijn monitors krijg en dat hij tegelijkertijd via de computer de mix opneemt?
MVG, David :)
Comment
-
Wanneer je dat DJ-setje in een vaste opstelling gaat gebruiken, zou je je monitors aan kunnen sluiten op de mixer. Zo heb je in ieder geval direct het geluid wat je mixt.
[edit]Ik gok dat je monitors gebalanceerde XLR-ingangen hebben, maar de mixer heeft alleen ongebalanceerde RCA-uitgangen. Mocht je het op deze manier willen doen, moet je er nog even een DI-box tussen zetten. ;)[/edit]
De geluidskaart zou je aan kunnen sluiten op een ingang van de mixer, zodat je alles wat je via de PC afspeelt ook kunt horen (kwestie van een switch omzetten op het betreffende kanaal, want je kunt tot 4 line-apparaten aansluiten).
[edit 2]De Audio Kontrol heeft gebalanceerde XLR-uitgangen. Je mixer heeft ongebalanceerde RCA-ingangen. Hier zul je een DI-box tussen moeten plaatsen.[/edit 2]
Om het eindgeluid van je mixer richting de compter te sturen, kun je de tweede master out van je mixer nemen. Deze kun je koppelen aan een line-in van de computer, in combinatie met een stukje software (weet wel dat dit bestaat, maar de naam alleen niet.. :oops:) zou je zo je mixen op moeten kunnen nemen.
Comment
Comment