Announcement

Collapse
No announcement yet.

Djm 400 & Hercules DJ Console Rmx

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Djm 400 & Hercules DJ Console Rmx

Hallo,
    Ik zit heel erg te twijfelen tussen twee mixers/controllers. De Pioneer djm 400 en de hercules Dj console RmX. Wat zou ik het beste kunnen kiezen om leuk zelf te draaien. Gebruik nu zelf meestal virtual dj, maar zou ik dat ook kunnen aansluiten op de djm 400 en/of de hercules? En kan ik die hercules ook gewoon als mixer gebruiken. Welke kan ik het beste kiezen? Zelf ben ik nogal gecharmeerd van de djm 400, maar ik weet het niet goed. kan ik misschien niet beter een midicontroller kopen.Wat kan ik bij een midi controller(hercules) , wat ik niet bij een mixer(djm400) kan? Hoor het graag. Wil namelijk in 1 keer goed kopen.

Gr. Robert

MIDI-controller: stuurt doorgaans je software aan waarbij je de beschikking hebt over twee decks (met jogwheels, pitch, etc.)

Mixer: mengt doorgaans analoge signalen van een CD-speler of de uitgangen van een laptop. Sommige mixers hebben ook een MIDI-functie, maar dan heb je vaak alleen de controle over faders en een paar drukknoppen/draaiknopppen.

Het ligt er dus maar aan wat je er mee wilt gaan doen. Zoek je een alles-in-een-oplossing dan moet je eens bij de MIDI-controllers gaan neuzen, wil je een mixer en twee losse tabletop spelers die je via MIDI kunt aansluiten, dan heb je meer aan een mixer, al dan niet met MIDI functionaliteit of USB-aansluitingen.

Comment

djm 400 retc

Hallo,
      bedankt voor uw info. Ik twijfel toch nog steeds. Is er ook een mogelijk heid om de software van de pc op de djm 400 aan te sluiten?

Comment

Ja, maar dan kun je ook echt alleen maar het volume per deck op je PC regelen en heb je een audio interface nodig (USB naar 2x tulp uitgang).

Comment

OKee, dat wist ik niet. Ik heb deze mixer/ midi controller nog gezien
          Skytec Max 7008
          [edit] link wegDaarzit namelijk 16 effecten op en 2 usb ingangen en uitgangen

Heeft iemand daar ervaring mee?
          Is dat wat?

Gr.
          Last edited by Rick; Wednesday-27-10-2010, 11:43.

Comment

Link weggehaald, geen links naar concurrenten a.u.b.

Op de vraag "Is dat wat" kunnen we helaas geen antwoord geven zonder dat je er bij vermeldt wat je precies in de mixer zoekt en wat je verwacht te krijgen.

De vergelijking tussen de DJM 400 en de Skytec is als een vergelijking tussen een standaard Mazda en een flinke Audi. Ze rijden allebei, maar toch zie je er grote verschillen in.

Bouwkwaliteit van de Skytec zal vele stukken minder zijn dan bij de Pioneer, aangezien ze zoveel extra functies hebben toegevoegd moeten ze toch op bepaalde delen bezuinigd hebben en dat zul je merken.

Misschien kun je eens vertellen waar je nu preices naar op zoek bent en hoeveel je daar aan wilt uitgeven. Pas dan kunnen we meedenken om een passende mixer te zoeken.

Comment

Ja, okee, kwalitatief minder dus eigenlijk.

Tja, ik snap dat het beetje onduidelijk is, maar zelf weet ik het ook nog niet helemaal. Ik wil er maximaal 400 euro aan uitgeven. En ik ga nu denk ik wel alleen voor een mixer i.p.v. midi controller ( heb namelijk afgelopen dagen de reloop digital jockey uitgeprobeert maar beviel me niet super)

De mixer moet effecten hebben, en wil er door middel van zon losse interface op de pc aansluiten, (of er moet er al een usb op de mixer zitten.)
              welke mixer kan ik het beste doen?

( als je/jullie nog meer info nodig zijn , zeg het maar )

Comment

Met deze mixer ben je in één keer klaar en heb je precies wat je zoekt: Reloop RMX-40 DSP/USB mixer. Heeft effecten ingebouwd, twee USB-aansluitingen (om ze op twee kanalen binnen te laten komen) en wordt erg veel gebruikt als budget-alternatief voor Pioneer en cosoorten.

Dan hoef je ook geen extra geld uit te geven aan een onhandige losse audio interface, maar kun je alles direct met USB inprikken. ;)

Comment

ja, okee, die lijkt me wel wat inderdaad. Bedankt voor je hulp. Afgelopen dagen had ik de reloop digital jockey 2 i.e. in huis, Maar die beviel me totaal niet. Dus ik denk dat ik die reloop rmx 40 usb maar ga kopen inderdaad. ;)

Comment

Hallo, Ik zit nu te kijken voor zon reloop rmx usb , maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen reloop rmx 40, rmx 40 dsp, rmx 40 blackfire edition? En oja, De reloop Iq2 zag ik ook nog staat!
                    kan ik die vergelijken met rmx 40 , is die beter?, of is die heel anderss?
                    Mvg. Robert

Comment

De IQ2 is iets heel anders dan de RMX-serie, heeft wat meer 'frutseltjes' en onder andere een LCD-display.

De RMX-mixers zijn redelijk basic opgezet met niet al te veel tierelantijntjes, zoals dat wel eens gezegd wordt. Verder heeft de RMX-40 de welbekende Pioneer-look.

De beschikbare RMX 40 mixers:
                      RMX 40 DSP Blackfire = de normale variant, met DSP effectenprocessor en blackfire-look
                      RMX 40 DSP USB = variant met DSP effectenprocessor, blackfire-look en twee USB-poorten voor connectie met je pc/laptop
                      RMX 40 DSP Ltd. = met DSP effectenprocessor, iPod witte look

Comment

okee, ik snap het, erg bedankt!:D
                        ik ga voor de rmx 40 met usb indd

Groeten

Comment

Working...
                        X