Announcement

Collapse
No announcement yet.

VMS4 probleempje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VMS4 probleempje

Mensen,

ik heb een klein probleempje,
    ik heb vandaag de vms4 in ontvangst mogen nemen!!!

Ik heb de vms4 alleen met usb kabel aangesloten, ik heb wel geluid en zo en jogwheel en loop en noem het maar op doet het ook, alleen de faders en de treble knoppen enzovoorts doen het niet.... beetje raar en in de (kleine) handleiding kan ik het ook niet vinden.

hopelijk wat hulp!

Het helpt om te noemen welk programma je gebruikt.
    Waarschijnlijk is er iets mis met je keymappings...

Comment

Virtual DJ 6 LE, die zit er bij.
      Ik heb daar al gekeken, mist inderdaad de EQ en fader idd.

maar nu heb ik ook iets mooi's!! VDJ loopt vast, ik start hem opnieuw op en mijn 20 dagen trial zijn voorbij! terwijl ik hem vanmiddag heb geactiveerd @#%^#%^$^%$

Comment

Misschien opnieuw instaleren?

Comment

Normaal gesproken zou ik zeggen gebruik Traktor dat is vele malen beter dan virtual dj (vooral de lite editie) maar ik lees op de sit van djtechtools.com dat er geen mapping is in traktor dus dat wordt lastig omdat je dan alles zelf met de hand moet mappen...

(Dit is artikel mocht je geinteresseerd zijn: http://www.djtechtools.com/2010/08/3...o-vms4-review/ Hoop dat niet als concurent gezien wordt omdat zij ook een verkoop afdeling hebben)

Comment

opnieuw installeren maakt niet uit.
            ik kan bij die LE versie van vdj ook geen instellingen veranderen. er is maar één tabblad in de config en dat is of ik wil upgraden naar pro. ze weten wel wat ze weg geven.
            ik heb dus de faders en eq nog steeds niet gemapt omdat ik daar in de LE versie niet bij kan komen. zullen ze wel express gedaan hebben zodat je net niet kunt mixen en hem moet gaan kopen.

Comment

oke geen reactie,

ik heb inmiddels traktor geinstalleerd, werkt veel beter moet ik zeggen.
              nu heb ik even iets anders. ik krijg namelijk geen geluid over de koptelefoon. ik heb even een simpel plaatje gemaakt hoe ik alles heb aangesloten, maar ik kan het niet uploaden omdat het zegt dat ik al 5 bestanden geupload heb.

maar het is zo: PC--usb--> VMS4--->koptelefoon
              PC--RCA-->versterker-->speakers

er komt dus geen geluid binnen bij de vms4, ik gebruik het dus puur als controller.
              omdat er geen geluid binnenkomt heb ik ook niks aan de hoofdtelefoon aansluiting. hoe kan ik dan toch voorbeluisteren?
              ik heb deze geluidskaart: http://www.bax-shop.nl/inbouw-geluid...t-details.html
              als ik dan geluid vanuit mijn geluidskaart naar de vms4 wil sturen kan dat niet want ik moet 2 aparte kanalen aansluiten en op die geluidskaart zit maar 1uitgang

Comment

Als hij bij ons is aangeschaft kun je eens bellen naar de helpdesk en naar Bart vragen, die kan d.m.v. Teamviewer kijken in je instellingen en weet ongelofelijk veel van Traktor.
                Het gaat mij echter mijn kennis te boven, heb niet zoveel ervaring met dj-software. ;)

Comment

Ik zal traktor even op starten.....
                  File -> Preferences -> Audio Routing Daar moet je maar eens kijken. Ik zelf gebruik (nog) geen controller (ben voor de S4 van traktor aan het sparen) maar daar moeten de instellngen staan. Wat je kan doen als je maar een uitgan hebt is het uitsplitsen over links en rechts, Master output links en Que rechts bijvoorbeeld.
                  Wellicht dat je (dat is wat ik van plan ben) Je geluids kaart gebruikt voor de master en je controller zijn geluidskaart voor je koptelefoon. Dit is zoals ik het heb begrepen ook het grote voordeel van een controller met geluidskaart anders had je voor deze setup een externe geluidskaart nodig om je Que signaal naar toe te sturen.

Probeer het eens en mocht dat niet lukken dan kun je inderdaad Bart vragen bij de helpdesk of leg hem mijn oplossing voor misschien dat hij het beter uit kan leggen of dat ik er naast zit.

Comment

ja ik wil ook, interne geluidskaart gebruiken als master en die van de vms4 voor de koptelefoon, ik ga het proberen! bedankt!

Comment

Working...
                    X