Announcement

Collapse
No announcement yet.

American Audio VMS4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American Audio VMS4

Na jaren lopen te twijfelen, ga ik toch een jongengsdroom proberen waar te maken. Vroeger leek het mij al helemaal geweldig om te mixen en ik dacht als ik het nu niet doe dan doe ik het nooit. Ben inmiddels 17 jaar en ik houd van muziek luisteren. Ik luister van alles van House tot Trance, maar soms kan ik hardstyle nummers ook wel waarderen.

Ik mixte al een tijdje met proeflicenties van Traktor, VDJ etc.
    Ik moet zeggen Traktor bevalt me het meest, want daar kan je het meeste in aanpassen. Alleen jammer dat je geen samples hebt, tenminste die heb ik nog niet kunnen vinden.

Nu ff back 2 business: Ik had de American Audio VMS4 op het oog, omdat dit mij een veelzijdig controller lijkt en het heeft een voordeel dat je hem als equalizer kan gebruiken zonder computer. Ik heb de Hercules RMX ook overwogen, maar die is al een beetje gedateerd en er kom tevens een nieuwe versie uit. De mx-4 als ik me niet vergis, maar die prijsklasse vind ik iets te hoog om mee te beginnen.

Die ingebouwde geluidskaart lijkt mij tevens ideaal, omdat ik dan aan het begin niet persee een versterker nodig heb. Heb er hier wel een paar staan, maar die zijn minimaal 10 jaar oud. Als het geen 20 jaar is:)

Mijn budget is tot 400 euro. Mag altijd goedkoper:p

Lijkt jullie dit een verstandige keuze? Tips en opmerkingen zijn altijd welkom ;)

Dit lijkt mij voor je beschikbare budget en je wensen de perfecte oplossing. :)

Wel zou ik hem eens komen uitproberen zodat je ook gelijk kunt zien of het iets voor je is en kun je de vergelijking maken met andere producten die er staan.

Comment

Even een paar vraagjes:

Is de ondersteuning met die midi mappings ook goed? Is dat touchscreen wat er op zit wel degelijk spul? Ze kunnen namelijk een hele mooie midi controller aanbieden met veel functies voor een eigenlijk lage prijs.

Comment

American DJ heeft zelfs een hele website voor het apparaat opgezet waar je verschillende downloads kunt vinden qua MIDI mappings, die kun je hier vinden.

Kanttekeningetje is uiteraard wel dat het inderdaad een product voor een lage prijs is. Hij zal dus iets minder goed tegen mep- en ramwerk kunnen dan een flinke Pioneer speler, maar in dit segment heeft hij echter wel veel leuke functies, die je met een beetje beleid moet gebruiken. Wanneer je een beetje netjes omgaat met je spullen moet dit een perfecte oplossing zijn.

Comment

Je kan ook eens naar de Reloop digital jockey's kijken.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
            Je kan ook eens naar de Reloop digital jockey's kijken.
            In vergelijking met de VMS4 heeft de Reloop digitaal jockey's toch wat minder opties. Ik ben op internet nog niet echt een goede reviews tegengekomen. Ik zit toch te twijfelen aan de levensduur van de VMS4. Ik zou graag bax-shop een keer komen bezoeken, maar van Zwolle naar Goes is niet in een uurtje gebeurd...

[edit] Link wegBeetje een goede zaak?
            Last edited by Rick; Wednesday-10-11-2010, 11:19. Reason: link weg

Comment

Sorry, maar op het forum van Bax-shop.nl gaan we niet linken naar concurrenten. ;)

Comment

Sorry voor dat linkje :p

Maar verder nog wat te zeggen over de levensduur van het apparaat, het ligt er natuurlijk altijd aan hoe je ermee omgaat natuurlijk.

Comment

Levensduur is nog niets van te zeggen, het is namelijk een vrij recent apparaat. ;) Ook hier heeft de behandeling van het apparaat invloed op de levensduur, dek je hem netjes iedere keer af en ga je er netjes mee om dan weet ik zeker dat je er lang plezier van kunt hebben.

Comment

Ik heb hem vandaag besteld om 19:45. Betalingsbevestiging had ik ook om 19:45.
                    Ben benieuwd of bax-shop zijn belofte ook waar maakt als het gaat om voor 20:00 besteld, morgen in huis! :)

Comment

Prima bezorgd, maar ik krijg hem niet goed aan de praat...

Ik wil het volgende: VMS4 --> PC --> Speakerset

Dit wil ik doen met Traktor Pro, maar heb alle midi mappings geprobeerd. Maar geen van allen doet het op deze manier. Ik heb een 5.1 geluidskaart in mn pc. Zat standaard in het moederbord.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Ohwja, hoorde er een CD van Virtual DJ bij? Want deze zat er namelijk niet bij.

Comment

Maar de VMS4 heeft toch al een interne geluidskaart?

Er zou een American DJ variant van Virtual DJ bijgeleverd moeten zitten, type 6 LE.

Comment

Er zit geen virtual dj bijgeleverd, heb hem gedownload van de VMS4 site. Krijg helaas naar 20 seconden een berichtje dat dit de testversie is en dan sluit het programma af.

Het is een midi-controller en het moet op deze manier kunnen. Ik wil dus usb stekkertje vanuit mn vms4 naar de pc en vanaf de pc een 2.1 speakersetje aansturen.

Comment

Dan moet je in de software instellen dat je voor beide kanalen de geluidskaart van de PC wilt gebruiken als uitgang.

Wat betreft de Virtual DJ versie, kan ik morgen wel even navraag doen. Zal echter pas na 1 uur zijn, dan moet ik even bij Bart zijn en die is er pas vanaf die tijd. ;)

Comment

Staat in de gegevens niet bij maar wacht even het bericht af van rick/bart om zeker te zijn.
                              Raad je wel aan als het er niet bij zit om traktor LE te nemen ipv. Virtual DJ

Comment

Working...
                              X