Announcement

Collapse
No announcement yet.

MIDI Controller of Timecode ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MIDI Controller of Timecode ?

Hallo forrumers,

Ik ben op dit moment de stap aan het overwegen om een nieuwe dj-set te gaan kopen. Ik heb op dit moment alleen een Numark Omni Control MIDI controller en een laptop. Hier heb ik nu flink op geoefend en nu wil ik eigenlijk verder doorgroeien.
    Ik heb echter een probleem, ik weet niet of ik nu een MIDI controller moet kopen of dat ik een tijdcode systeem ga gebruiken in combinatie met natuurlijk 2 cd-spelers.

Eerst was ik overtuigd van de 'kracht' van de Traktor Kontrol S4. Maar nadat ik eens heb rondgekeken op de NI forums etc. is mij opgevallen dat dit systeem toch wel problemen heeft met Windows. Het systeem draait niet fatsoenlijk, er zitten clicks in het geluid, het veroorzaakt zelfs drop-outs. Niet helemaal geweldig dus, zeker voor een systeem dat wordt aangeschreven als plug and play.

Daarom ben ik dus verder gaan kijken en kwam ik bij de afdeling cd-spelers terecht. Maar omdat ik het super fijn vind om te draaien met de laptop dacht ik er dus over na om timecode software aan te schaffen, namelijk het compete Traktor Scratch Pro pakket.
    Alleen valt mij dus op dat deze niet meer verkrijgbaar is in de shop (ik gebruik nu een LE versie van Traktor en ik vind dit fijne software, dus wil ik hier graag mee verder werken). Heeft dit een reden, wordt het bijvoorbeeld niet meer verkocht omdat er zo'n run is op controllers dat dit niet meer verkoopt ?

Ik heb dit dus ook overwogen omdat het 'gevoel' van het draaien met cd-spelers in combinatie met het fijne van draaien via de computer mij echt ideaal lijkt.
    Ook lijkt het me veel makkelijker als je gaat draaien in een club. Dit omdat je als je een controller hebt deze hier ergens moet plaatsen, waar meestal dus geen ruimte voor is in de booth. En als je draait met Timecode hoef je je geluidskaart maar in te pluggen en de cd's erin te doen en je kunt aan de slag.

Hierna ben ik verder gaan zoeken naar wat mij fijne cd-spelers lijken (een mixer is niet nodig, die heb ik al, daar kan ik de komende tijd nog wel eventjes mee vooruit)
    Ik kwam dus terecht bij de Reloop RMP-1:
    Reloop RMP 1

Maar dan kom je dus op het probleem dat je een stukje functionaliteit in je software mist. Om dit op te lossen is er natuurlijk de Kontrol X1. Maar ik weet dus niet of ik dit direct moet aanschaffen of dat dat nog wel eventjes kan wachten, etc.

Omdat ik dus met dit dillema zit wil ik jullie om hulp vragen.

oohja, mijn budget is om en nabij de 1000 euro
    Ik draai ook vooral electro house/fidget house, ik weet niet of dit iets uitmaakt.

groeten Jornienho

Ik kan goed snappen dat het een beetje lastig is om te kiezen tussen timecode of CD-spelers.

Maar, misschien is er wel een alles-in-een apparaat dat je misschien ook nog wel aanspreekt, namelijk: Numark Mixdeck. Kan zowel CD's afspelen als van iPods en is ook te gebruiken met software.

Sowieso zou ik aanraden om de verschillende mogelijkheden eens uit te proberen om te zien bij welke optie je de beste 'feel' hebt.

Comment

Originally posted by Jornienho View Post
      Eerst was ik overtuigd van de 'kracht' van de Traktor Kontrol S4. Maar nadat ik eens heb rondgekeken op de NI forums etc. is mij opgevallen dat dit systeem toch wel problemen heeft met Windows. Het systeem draait niet fatsoenlijk, er zitten clicks in het geluid, het veroorzaakt zelfs drop-outs. Niet helemaal geweldig dus, zeker voor een systeem dat wordt aangeschreven als plug and play.
      Plug and play geeft alleen maar aan dat het Class Compliant is en dus zonder drivers werkt, maar die clicks in het geluid en de dropouts hebben gewoon te maken met de latency die je zelf instelt. Veel mensen doen dat verkeerd, en ja, dan gaat het niet werken nee.

Daarom ben ik dus verder gaan kijken en kwam ik bij de afdeling cd-spelers terecht. Maar omdat ik het super fijn vind om te draaien met de laptop dacht ik er dus over na om timecode software aan te schaffen, namelijk het compete Traktor Scratch Pro pakket.
      Alleen valt mij dus op dat deze niet meer verkrijgbaar is in de shop (ik gebruik nu een LE versie van Traktor en ik vind dit fijne software, dus wil ik hier graag mee verder werken). Heeft dit een reden, wordt het bijvoorbeeld niet meer verkocht omdat er zo'n run is op controllers dat dit niet meer verkoopt ?
      LE staat voor Limited Edition, en dan niet van dat het zo speciaal is, maar dat het eigenlijk een zwaar stripped-down versie is. Deze wordt alleen geleverd bij bijvoorbeeld controllers omdat de aanschafprijs voor de fabrikant zo laag is. Als je met Traktor wil blijven werken zal je Traktor Studio of Traktor Scratch aan moeten schaffen, het enige verschil tussen deze twee is dat de Scratch versie ondersteuning biedt voor timecode.

Ik heb dit dus ook overwogen omdat het 'gevoel' van het draaien met cd-spelers in combinatie met het fijne van draaien via de computer mij echt ideaal lijkt.
      Ook lijkt het me veel makkelijker als je gaat draaien in een club. Dit omdat je als je een controller hebt deze hier ergens moet plaatsen, waar meestal dus geen ruimte voor is in de booth. En als je draait met Timecode hoef je je geluidskaart maar in te pluggen en de cd's erin te doen en je kunt aan de slag.
      Let wel dat veel discotheken het niet echt waarderen als je alle kabels eruit gaat jassen. Communicatie is hier het toverwoord!

Maar dan kom je dus op het probleem dat je een stukje functionaliteit in je software mist. Om dit op te lossen is er natuurlijk de Kontrol X1. Maar ik weet dus niet of ik dit direct moet aanschaffen of dat dat nog wel eventjes kan wachten, etc.
      Zou ik wel aanraden omdat je met de RMP-1 i.c.m. timecode geen effecten kan aansturen, de Kontrol X1 is daar dan inderdaad ideaal voor.

Comment

Oke,

allereerst natuurlijk bedankt voor de reacties!

Rick, volgens mij begrijp je mij niet echt goed, wat verder niet uitmaakt, want dan leg ik het gewoon duidelijker uit.
        Ik was eerst dus helemaal weg van de Kontrol S4. Maar nadat hier problemen mee waren heb ik er toch een beetje vanaf gezien. Ook omdat het moeilijk is als je ooit gevraagd wordt om in een club te draaien. Omdat je dan met je hele controller die club in moet. Meestal is dit qua ruimte al niet mogelijk dusja...
        Daarom was ik dus gaan denken om 2 cd-spelers te kopen, die RMP-1's en hier dan een tijdcode pakket bij te kopen zodat je eigenlijk met je cd-spelers de software kan aansturen.

Patrick, Ja, het probleem van deze latency instellingen wist ik. Echter er zijn nog steeds mensen waarbij dit niet werkt, dus waar de software nog steeds drop-outs veroorzaakt.

Dus je zegt dat als ik timecode ga draaien, ik Traktor Scratch moet kopen. Enigste probleem is dat ik die niet kan vinden in de webshop. Is die niet meer leverbaar ? Ik kan alleen Scratch Duo vinden, maar dat is toch maar 2 Decks. Dan kan ik geen a-capella's etc. gebruiken. En bij dit Duo pakket zit een Audio 4 interface, en hier kun je maar 2 cd-spelers inpluggen.

Jaja, communicatie is zeker belangrijk, maar ik denk dat ze het nog minder leuk vinden als ze de hele booth op de kop moeten gooien voor een controller...

Zo'n X1 zit die optioneel bij een Scratch pakket of niet ?

Comment

Working...
        X