Announcement

Collapse
No announcement yet.

NIeuwe set aanschaffen..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• NIeuwe set aanschaffen..

Hallo allemaal,

Even voorstellen, naam is Rene en sinds 3minuten nieuw lid van dit forum.

Ik draai nu al een tijd met een Hercules RMX. Prima ding, alleen ben nu wel soort van uitgespeeld en wil graag een stapje verder gaan.

Ben al tijd op zoek naar table top spelers en een mixer.

Paar voorwaarden:
    Budget ligt rond de 1300,- ongeveer.
    Ik wil alles ook gewoon aan kunnen sluiten op een laptop zodat ik mn muziek direct vanaf laptop kan spelen, dus met Dj software

Nu was ik aan het kijken op de webshop van Bax en kwam volgende setjes tegen. Mijn vraag aan jullie, enige ervaring met dit speelgoed :)

Deze set bestaat uit twee DJ multi-media spelers van American Audio: de welbekende Radius 3000, gecombineerd met een effectenmixer, de MX-1400.

of

Reloop DJ set kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Nu begreep ik dat je bij de laatste nog een externe geluidskaart moet aanschaffen?

Ik hoop op reacties van de pro's!

Rene

als je iets goed wil zou ik met dit gaan:

2x pioneer cdj 350

€1205.00

1x allen& heat xone 22

Allen & Heath Xone: 22 koop je bij Bax Music met 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

€285.00

tot 1490.00 euries
    boven je budget maar de investering waard

Comment

Als je dan toch gaat sparen neem dan gelijk de bijpassende mixer erbij; de djm 350.

Nu begreep ik dat je bij de laatste nog een externe geluidskaart moet aanschaffen?
      Dat hoeft niet, hij zit al ingebouwd. Dit staat erbij:

zo kunt u met de vertrouwde interface van de RMP-3 uw favoriete DJ software aansturen!
      Last edited by Guest; Tuesday-14-12-2010, 22:42.

Comment

ja maar dan zit je aan 1600 en nogwat euro

Comment

Hoi Dj Funkey,

Dank voor je reactie. Ik zag namelijk bij een review van iemand die onderop die site staat, dat hij nog apart een geluidskaart moest kopen.

dit stond er:

Ik gebruik ze nu enkel nog als MIDI-controllers en daar schuilt een addertje onder het gras:
          Je hebt ook nog een externe geluidskaart nodig (met 4 uitgangen, zoals de reloop play) om met traktor en een external deck te kunnen werken (tenzij jij een laptop hebt met 4 audio-uitgangen hebt, dacht et niet ;) )
          DUS LET OP! WIL JE ZE GEBRUIKEN ALS MIDI-CONTROLLERS BIJ TRAKTORDJ, DAN ZAL JE NOG EEN EXTERNE GELUIDSKAART NODIG HEBBEN.
          (en ik kan de 'reloop play' aanbevelen)

Comment

En Malstromusic, jij ook dank voor je reactie.
            Die Pioneers heb ik ook voorbij zien komen, maar komen dan wel echt buiten mn budget...

Comment

Pioneer heeft een betere naam en betere kwaliteit. daarom zou ik voor pioneer gaan..

Comment

kwaliteit
                Ik hoorde vrijdag van een dj dat de kwaliteit van denon toch beter is...Die spelen wel door met bier, moet je met de cdj 1000's eens proberen.:)

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                  Ik hoorde vrijdag van een dj dat de kwaliteit van denon toch beter is...Die spelen wel door met bier, moet je met de cdj 1000's eens proberen.:)
                  veel djs vinden pioneer lekkerder werken.. en btw niet iedereen drinkt bier:D

Comment

Je kunt ook voor Denon gaan, bijvoorbeeld de DNS 1200's. Een stuk goedkoper dan Pioneer, ook prima kwaliteit maar het wordt wel wat minder gebruikt in de professionele dj wereld.

Ik heb persoonlijk echter 4 drive-in shows uitgerust met Denon (zowel cd-spelers als midi controllers als mixers), die zijn wekelijks on the road en in 7 jaar tijd nog geen storing mee gehad.

Kijk eens op http://www.geluid-en-licht.com/wiki/cd-mp3-speler.html om mijn kennis en mening op het gebied van cd mp3 spelers te lezen.
                    Last edited by Geluid-en-licht.com; Tuesday-14-12-2010, 22:59.

Comment

bij mij geld de regel geen vloeistoffen in een straal van 50 cm rond de dj booth ;)

ook kan je eens kijken voor een pioneer djm 350 met 2 dn-s 1200...

dat is binnen je budget...

Comment

Oh, tis zo moeilijk.
                        Ik zat weer even verder te kijken en kwam dus uit op de Pioneer CDJ350
                        Heb je een complete set inc flightcase voor 1699. Is wel weer 400eu boven budget, dus mijn vraag de investering waard?

Comment

Als je wil gaan verhuren wel omdat de meeste DJ's alleen van Pioneer een harde... ach, je snapt het.

Persoonlijk vind ik het een zwaar kromme prijs-/kwaliteitverhouding hebben voor wat je er mee kan, maar ik denk dat ik met die zin morgen al nielsfremouw chagrijnig heb gekregen omdat hij groot Pioneer-fan is. Tja, ieder zijn ding.

Fact is, Pioneer kan heel weinig, maar wat hij kan is duidelijk en goed. Je kan er CD's mee afspelen en je kan er mee scratchen. En je kan MIDI uitsturen. Oh, en je kan er ook mee gooien, stevig genoeg. Maar meer als een Reloop RMP-2 die veel goedkoper is, kan hij eigenlijk niet.

Probleem is alleen dat alle "grote" DJ's op een Pioneer willen draaien omdat ze niets anders gewend zijn (en niets anders aandurven). Dus wil de rest van de markt het ook. Pioneer ligt daardoor ontzettend goed in de verhuur en zou ik altijd aanraden als je drive-in werk of verhuurwerk wil gaan doen in deze branche.

Voor thuisgebruik echter? Hou het dan lekker bij een Numark NS-7 als je in die prijsklasse wil blijven. Daar kun je veel meer mee, is veel steviger gebouwd naar mijn mening en heeft ook nog eens draaiende platters. Nadeel? Er staat Numark op in plaats van Pioneer. Tja, dat merkje is me nu eenmaal geen honderden euro's waard. Tenzij het een Apple-logo is, ik ben dan wel weer Apple-fan (wat een ander weer onzin vindt).

En aangezien bovenstaande eigenlijk een onsamenhangend verhaal is, het resultaat van typen om half twaalf, komt het erop neer: ik vind a, jij vind B, de persoon die onder mij post C. Het is jou geld, zoek uit wat je voorkeur heeft en kies het lekker zelf uit. Tip: de Bax-shop.nl showroom is elke dag open!

Comment

Hey Patrick,

Heerlijk die ongezoute mening. :)
                            Ik ben het helemaal met je eens. Probleem wat ik heb, ben nog een leek, wil verder maar weet niet wat. Media schrijft Pioneer, dus denk zelf dat dit het beste is. Elke site waar ik op klik komt die naar voren. Dus ik kan geen eigen mening vormen aangezien alles Pioneer is wat de klok slaat Mijn vraag aan jou is:

Je hebt 1300,-
                            Je wilt muziek via laptop laten lopen, dus Midi mogelijkheden zonder extra externe geluidskaarten aan te schaffen
                            Wil lekker beetje met effecten lopen klooien
                            Kwaliteit ook niet onbelangrijk
                            en het mag er een beetje strak uitzien (vind Denon namelijk qua look niet super strak in vergelijking met American Audio of Reloop..

So help me out!!

Comment

Je kunt voor de verhuur inderdaad beter in Pioneer investeren, maar professionele dj's willen toch alleen de topmodellen (op dit moment de CDJ 2000). De CDJ 350 zul je dus vooral kunnen verhuren aan hobby dj's die het stoer vinden om ook op een Pioneer te draaien.

Voor de rest vind ik de uitspraak "Pioneer kan heel weinig, maar wat hij kan is duidelijk en goed" erg sterk. Pioneer is een prima merk, maar erg duur. Verhuurbedrijven hebben toch geen keuze, die moeten het wel kopen.
                              Voor een eigen drive-in show heb je absoluut niet perse Pioneer nodig, daar kun je ook prima af met Denon.
                              Last edited by Geluid-en-licht.com; Wednesday-15-12-2010, 00:51.

Comment

Working...
                              X