Je kan ook naar 2e hands apparatuur kijken, dat is meestal veel goedkoper. Je moet het wel ophalen en goed testen!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
NIeuwe set aanschaffen..
Collapse
X
-
Als ik het verhaal zo hoor schiet ook bij mij 'NS7' door mijn hoofd. Wat er op staat als logo zal mij een zorg zijn, maar zelfs ik kan er goed mee overweg. :D
Hiernaast is hij lekker groot (volwaardige DJ-booth-idee), heb je een erg goed overzicht en staat hij bij ons in de showroom. Ik zou hem zeker eens gaan uitproberen.
Comment
-
het licht erook aan wat voor een stijl draait. een apresskidj draait liever op een Numark d2 of een Numark dds systeem. maar een house dj die beatmatcht die draait veel liever op pioneer. omdat pioneer anders werkt als een numark/denon/enz.
in 80% van de clubs staan pioneer. als je aan pioneer gewent ben (om te mixen) dan kan je dus zoizo in elke club goed draaien;-)
Comment
-
Volgens die logica kun je het beste twee honkietonkie CD-spelers kopen van een tientje met 10% pitch, een seconde wachttijd voor de cue en geen naadloze loop. Daar ben ik ooit mee begonnen, en geloof me, als je daar op kan mixen kan je overal op mixen.
Maar ik blijf bij wat ik zei: NS7. Probeer het en je bent zo om.
Comment
-
Numark... tja, leuk speelgoed. Numark loopt meestal voorop in (digitale) ontwikkelingen, met name op het gebied van USB / MP3 / MIDI. Zeer betaalbaar en erg leuke spelertjes voor thuis... maar naar mijn ervaring minder geschikt voor professioneel gebruik.
De CDN 88 zag je een paar jaar geleden bijvoorbeeld in heel veel kroegen en drive-in shows. Maar na een tijdje werkte ze nog maar half, deden buttons het niet meer enzovoorts. Veel van die spelers zijn inmiddels dan ook vervangen door Pioneer of Denon.
Maar goed, als je het alleen thuis gebruikt zul je er vast jaren veel plezier aan beleven.
Comment
-
Hoi,
Er wordt nu een flinke discussie gevoerd volgens mij, maar ik weet nog steeds niet wat ik moet halen.
Kunnen jullie mij ook wat suggesties doen?
Je hebt 1300,-
Je wilt muziek via laptop laten lopen, dus Midi mogelijkheden zonder extra externe geluidskaarten aan te schaffen
Wil lekker beetje met effecten lopen klooien
Kwaliteit ook niet onbelangrijk
en het mag er een beetje strak uitzien (vind Denon namelijk qua look niet super strak in vergelijking met American Audio of Reloop..
Daarnaast wat is een NS4 of NS7?
Ik kan hier niks over vinden
ALvast dank
Comment
-
NS7
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html
Je moet eerst voor jezelf een aantal dingen op een rijtje zetten.
*Wat wil ik?
Lekker thuis blijven aanklooien en oefenen.
Uiteindelijk in de discotheek aan het draaien gaan?
Drive in beginnen en mezelf met apparatuur verhuren aan mense die een feest organiseren.
Wil je de apparatuur los gaan verhuren?
Wanneer je dit weet kun je kijken naar het volgende.
Als het voor thuis gebruik is is een simpele unit voldoende.
Bijvoorbeeld de reeloop / american audio
Wanneer je ermee op uit wil (drive in show)
Dan kies je voor een merk dat tegen een stootje kan.
Denon ,Numark
Wanneer je later in de discotheek wilt gaan draaien kun je kiezen voor de pioneers.
Mij maakt merk ook nooit iets uit maar zoals gezegt kom je er nie onderuit dat ze over pioneers hebben staan zelf vindt ik het erg vervelend als je dan nog alles moet uitzoeken en dat de effecten niet werken of klinken zoals je het wilt hebben.
Deze opties heb je dus maar eerst moet je kijken wat voor een persoon je zelf bent.
Wanneer je later in de discotheek aan deLast edited by Jelle Classens; Wednesday-15-12-2010, 17:50.
Comment
-
De Numark NS7, De traktor S4 en de Denon MC6000 zijn allemaal MIDI controllers waar een mixer en twee "cd-spelers" zijn ingebouwd.
Het woordje "cd-spelers" staat tussen aanhalingstekens omdat je er niet echt cd's mee kan afspelen, maar je kunt er wel je computersoftware mee aansturen alsof je met cd's werkt. De controllers zien er dus uit alsof het cd-spelers zijn.
Dat is dus wel heel wat anders als de Denon DNS 1200 en de Pioneer CDJ 350, dat zijn namelijk wel echte cd-spelers die ook software kunnen aansturen. Bovendien heb je dan 2 losse apparaten, terwijl je bij de bovengenoemde modellen 1 apparaat hebt waar ook al een mixer is ingebouwd.
Comment
-
Originally posted by Geluid-en-licht.com View PostZeer betaalbaar en erg leuke spelertjes voor thuis... maar naar mijn ervaring minder geschikt voor professioneel gebruik.
Kale verhuur? Nee. Maar daar is hij dan ook totaal niet op gericht.
De CDN 88 zag je een paar jaar geleden bijvoorbeeld in heel veel kroegen en drive-in shows. Maar na een tijdje werkte ze nog maar half, deden buttons het niet meer enzovoorts. Veel van die spelers zijn inmiddels dan ook vervangen door Pioneer of Denon.
Maar toch zijn er talloze drive-in showtjes die een Numark dubbele CD-speler in het rackje hebben zitten, omdat het bij normaal gebruik dingen zijn die het prima blijven doen. Zal vast een reden hebben dan. :D
Comment
-
Dat bedoel ik, Numark is wat minder hufterproof dan Denon en Pioneer. Ik heb bijvoorbeeld ook even met de DMC2 van Numark gedraaid, maar die al weer erg snel ingeruild voor de Denon HC4500. 1 van de draaiknoppen werkte bijvoorbeeld al heel snel heel slecht en het voelt allemaal wat goedkoper aan (en dat klopt nog ook, ze zijn immers ook een stuk goedkoper).
Comment
-
Moet ik ook bijzeggen dat een horecazaak die geen grote discotheek is al gauw genoeg heeft aan een simpele Numark CDN22. Waarom? Omdat er alleen muziek afgespeeld hoeft te worden en het mixen maakt niet echt uit.
Heb het wel een keer voorgelegd hoor, van 'kun je niet gewoon een stel CDJ's kopen?'. Vond hij prima, maar hij zei wel 'hoe ga jij ervoor zorgen dat ik meer verdien daarmee dan?'. En daar heeft hij een goed punt: de cafégangers maakt het geen ruk uit of er een Numark CDN22 of vier CDJ-2000's met een DJM-2000 staat. Zuipen doen ze toch wel, en dan kun je toch lekker bezuinigen op apparatuur :)
Comment
-
Originally posted by Geluid-en-licht.com View PostDat maakt een discotheekbezoeker ook niet uit hoor, alleen de dj's die ermee moeten werken...
Comment
Comment