Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj controller

Hallo,

Ik ben op zoek naar een aparte controller om via mn laptop virtual dj te gebruiken. echter gebruik ik de controller puur alleen voor het (deels)opzoeken en instarten (wellicht mixen) van nummers omdat ik het met de muis erg irritant vind omdat je dan steeds moet bukken en met zo'n irrante muis zit.

Ik ben op zoek naar een controller waar de legale software inbegrepen zit (liefst virtual dj, omdat ik daar al bekend mee ben.)
    Nu zag ik de actie op de hoofdpagina van bax: Hercules DJ Console MK4 DJ controller is dit wat?

Een aantal punten die ik even wil vermelden:
    - Kan ik de controller op kanaal 3 van mn djm-800 zetten?
    - Werkt de snelheid van het instarten van het nummer even snel als bij een cdj?
    - De sofware is deze inbegrepen?

Ik weet niet of je al cd-spelers hebt maar anders zijn er time code cd-s waar je dan de virtual dj mee kunt bedienen. Dus timecode cd downloade van de site, branden, erin doen en tada draait ie. de ouput kun je dan gewoon op de input van je computer zodat die het signaal ontvangt en dan de out weer op je mengtafel. Klaar :D

Verder wat niet helemaal aan je wens voldoet maar wel een hele mooie optie is wat wij ook hebben. De denon hc 4500 controller. Hier kun je zowel een cd-speler lade mee aansturen als via usb de virtual dj. Hier zit al traktor le bij. Misschien een idee voor je om over na te denken. De hc 4500 heeft al een 2 stereo kanaals geluidskaart ingebouwd.

Het reageren gaat gewoon net zo snel als wanneer je normaal op de play knop van je cd-speler zou drukken.

De hercules geen idee nooit mee gewerkt gehad. Wel eens gezien.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Ik weet niet of je al cd-spelers hebt maar anders zijn er time code cd-s waar je dan de virtual dj mee kunt bedienen. Dus timecode cd downloade van de site, branden, erin doen en tada draait ie. de ouput kun je dan gewoon op de input van je computer zodat die het signaal ontvangt en dan de out weer op je mengtafel. Klaar :D.
      Ik heb 2x cdj-800 mk2 en een djm-800, ik weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. heb er wel eens van gehoord maar wat het precies inhoud moet je mij niet vragen

Verder wat niet helemaal aan je wens voldoet maar wel een hele mooie optie is wat wij ook hebben. De denon hc 4500 controller. Hier kun je zowel een cd-speler lade mee aansturen als via usb de virtual dj. Hier zit al traktor le bij. Misschien een idee voor je om over na te denken. De hc 4500 heeft al een 2 stereo kanaals geluidskaart ingebouwd.
      Tja, dit gaat mij iets te ver qua prijs, ik draai meer met cd spelers maar de controller diend meer als een muis voor mn pc (opzoeken van nummers en play/pause)

Comment

Stelde het ook alleen maar even voor. Het gebeuren van timecode dan. Op de site van virtual dj kun je een bestand downloaden wat je time code is. Timecode houd eigenlijk niet meer of minder in dan dat de computer / software weet wat jou cd-speler doet. Dus druk je op play dan merkt hij dat hij draait. Zet je de pithc omhoog dan zal de software dit merken enz. enz. Nu sluit je je cd-speler aan op de input van je pc ( dit via interne of externe geluidskaart ) zodat de pc het signaal van de cd-spelers opvangt en dus merkt wat je doet. Omdat de pc en software weet wat je doet kan hij daar dus ook na handelen. Druk je nu op de play knop op je cdj dan zal de pc en virtual dj dit dus merken en ook gaan spelen. Dit gaat zo super snel dat je eigenlijk niets van een latancy zult merken ( vertraging ). Ik heb hier zelf een keer mee zitten spelen en dat werkt eigenlijk verbazend goed.

Vind je je muis niet zo fijn je hebt ook muizen die je niet hoeft te bewegen maar die hebben dan een soort van grote rode trackball deze werken echt super en kosten ook niet veel. Misschien is dit een optie voor je.

Comment

Als je dan timecode gaat draaien zou ik gelijk overstappen op Traktor, dat werkt toch net even wat fijner als virtual dj. Hier een linkje naar het pro pakket, je had ook nog duo (heb ik sinds kort) maar die is uit het assortiment (een week geleden stond het er nog in??)

Comment

Zoals ik het nu begrijp kan je dan met je cdj-800, de nummers die klaar staan op je pc starten met de play button op je cd speler?
            Maar hoe moet dat dan als je ook een cd wilt draaien?

Maar er word toch alleen een geluidssignaal verstuurt via de geluidskaart (rca) naar de pc?

Comment

Je stopt de timecode CD in je pioneertje.
              Dan druk je op play.

Je Pioneer stuurt dan bijv. het volgende signaal uit:
              piep piep PIEP piep piep PIEP piep piep PIEP

Je software gaat dat signaal (wat omgezet is door het kastje) herkennen en denkt; "Hé, die CD is aan het afspelen want ik krijg 'piep piep PIEP' binnen. Gauw de track starten en het geluid daarvan naar de mixer sturen!"

Wanneer je tussendoor ook CD's wilt draaien zijn daar verschillende opties voor. In sommige softwarepakketten kun je er voor kiezen om het signaal dat binnenkomt in je PC ook weer direct uit te laten sturen zodat je er tussendoor ook een normaal CD'tje in kunt steken. Je kunt dan kiezen tussen timecode en normale CD en dat is 'on the fly' schakelbaar.

Comment

Timecode cd is gebrand, moet ik nog wat veranderen qua instellingen op mn pc of in virtual dj zelf?

En qua aansluiting is het:

IN: cd speler > RCA > geluidskaart > usb pc
                OUT: usb pc > geluidskaart > rca > kanaal 1/2 op mn djm 800

Comment

Klopt. FF in de configure dinges de instellingen goed zetten en draaien maar.

Comment

In virtual dj zegt die, Error in de ASIO driver.
                    Ik kan ook niks selecteren qua geluidskaarten/drivers of hoe je dat ook zegt.

Comment

Wat voor interface heb je? Werk je op een Mac?

Comment

Ik werk op windows vista en heb een jb systems audio converter. (die van 43 euro)

Comment

Je gebruikt er zeker 2? Hier lees je waarom dat niet kan.

Comment

en heb een

Klinkt als eentje..

Comment

Dan heb je ook maar 1 kanaal in je software..
                              Last edited by Guest; Wednesday-22-12-2010, 13:34.

Comment

Working...
                              X