Announcement

Collapse
No announcement yet.

twijfel over mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• twijfel over mengpaneel

Ik ben de laatste tijd wat aan het twijfelen. Momenteel ben ik in het bezit van een Numark M4. Verder draai ik (nog) met virtual dj. Dit begint echter een beetje saai/makkelijk te worden. CD spelers zijn echter nog wat te duur voor mij, dus wil ik nog een tussenstap maken door met wat meer effecten te kloten. Hierdoor zit ik er aan te denken om mijn Numark om te wisselen voor een Behringer djx700/750.

Nu weet ik dat de behringer kwalitatief niets voorsteld. Echter heb ik hiermee wel meer mogelijkheden. Het is vooral om thuis wat te mixen. Nu dus de vraag of het zinvol is om dit te doen, of dat ik beter mijn Numark m4 kan behouden.

Waarom houd je je M4'tje niet en koop je wat fatsoenlijks als je genoeg geld hebt?
    Ik vind het nutteloos om maar voor even die Behringer te kopen, helemaal omdat je het dan niet meer kan verkopen, omdat die dingen zo waardeloos zijn als een oude sok.
    Voor het geld leuke dingen, maar spaar gewoon door, je raakt dat ding echt niet goed kwijt op mp.

Comment

Misschien een ander idee als je namelijk gewoon een mixer aansluit op je pc heb je nog weinig mogelijkheden omdat je met de mixer de computer niet kunt aansturen.
      Je kun dus alleen een effect in je liedje gooien via de mixer. Lijkt me een beetje zonde van je geld dan. Misschien is het beter om een midi controller te kopen. Denk bij jou dan aan de behringer BCD3000 deze sluit je via usb aan op je computer. Met deze controller kun je virtual dj besturen met je BCD3000 in plaats van je muis. Lijkt me een betere investering dan een ander mengpaneel te kopen met als toevoeging de effecten.

Comment

Thx voor de replies. Bevestigd toch een beetje wat ik zelf ook dacht. Vind zo'n midi controller ook weer een beetje zonde. In plaats van dat je met je muis ergens op klikt druk je dan op een knopje, verder hetzelfde resultaat. Zonde om hier weer centen aan uit te geven.

Comment

nou daar ben ik het zeker niet mee eens.
          Met een muis heb je namelijk een beperking.
          Je kunt namelijk maar 1 ding tegelijk doen.
          Met een midi controller kun je veel meer tegelijk doen.
          Effecten aansturen, pitchen, eq aanpassen enz.

Comment

Originally posted by QuuN View Post
            Vind zo'n midi controller ook weer een beetje zonde. In plaats van dat je met je muis ergens op klikt druk je dan op een knopje, verder hetzelfde resultaat. Zonde om hier weer centen aan uit te geven.
            Dat is inderdaad onzin. Op een MIDI controller zitten namelijk dezelfde knoppen als op een cd-speler, dus het is alsof je met cd's draait, maar in plaats daarvan draai je met mp3's (met alle voordelen van dien).

Ik zou het erg dom vinden om nu over te stappen naar cd's. De hele dj wereld zal toch langzaam maar zeker overgaan op MP3 (of een ander digitaal formaat). Het is niet voor niets dat alle fabrikanten tegenwoordig MIDI en USB in de spelers bouwen natuurlijk.

[EDIT] Voor de effecten hoef je overigens echt geen Behringer mixer te kopen, die zijn totaal onbruikbaar aangezien ze niet automatisch gelijklopen met de beat.
            Last edited by Geluid-en-licht.com; Monday-27-12-2010, 16:05.

Comment

Working...
            X