Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scratchen met een USB-Draaitafel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Scratchen met een USB-Draaitafel?

Hallo Leden,

Stel je voor ik koop een USB-Draaitafel.
    Zou ik hiermee ook kunnen scratchen zoals DJ Premier enz.. :D

Ik hoor het graag.

Martijn.

USB-draaitafels zijn meer voor het opnemen van vinyl naar USB. Wil je echt in DJ-software gaan scratchen, misschien kun je dan eens kijken naar de Numark V7. Dit is een MIDI-controller die veel kenmerken van een normale draaitafel heeft, gekruisd met een tabletop CD-speler.

Een andere mogelijkheid is draaien met timecode vinyl, zoals met Serato Scratch. Je legt de speciale vinyls op je draaitafels, laat ze lopen, vervolgens wordt een signaal met piepjes naar een interface (USB-kastje) verzonden, die laat je software weten wat er allemaal gebeurt op je draaitafel en je software zal daar vervolgens actie op ondernemen.

Ben jij dus bijvoorbeeld aan het scratchen, dan 'ziet' je software aan de hand van de gecreëerde piepjes dat jij ook echt aan het scratchen bent en daar reageert hij op. Dit gaat echter zo snel dat je het niet doorhebt.

Comment

Ik wil een beetje een scratch effect voor mijn hip-hop nummers.
      Maar die opties die je beschrijft zijn boven mijn budget :p
      Dus het is niet mogelijk met een USB-Draaitafel?
      Maar bedankt voor de reactie :D

Martijn.

Comment

Wat is dan precies je budget? Dan kunnen we zien wat er voor je budget te realiseren is.

Comment

Ongeveer 200,-:D

Comment

Wat me dan eigenlijk direct te binnen schiet is een Reloop RMP-1 scratch. CD'tje branden met je favoriete hiphop tracks en je kunt eens experimenteren. Echter zou ik dat alleen doen als je echt serieus wilt beginnen met scratchen en later een complete DJ-set wilt.

Wanneer je wilt experimenteren is er de volgende mogelijkheid. Iets kleiner van formaat, maar wel te koppelen aan je pc: DJ Tech VTT 101, oftewel Virtual TurnTable. Dan kun je er zelfs naar wens nog een DJM 101 bij nemen die je ook op je PC kunt aansluiten.

Met dit totaalpakketje heb je dan eigenlijk een compact DJ-setje waarmee je DeckaDance DJ-software kunt aansturen.

Comment

Bedankt, Ik zie die DJ Tech VTT-101 en die DJM 101 wel zitten :D
              Maar moet er dan 2 van die DJ Tech VTT-101 nemen of kan ik ook prima scratchen met 1 DJ Tech VTT-101 en die DJM 101?
              Want ik wil ongeveer hetzelfde doen als bij dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=5Oyqf0IFHS8 (Begint bij 0:42)

Martijn.

Comment

Eentje kan, twee is beter. ;) Je kunt dan in principe met beide decks scratchen, dus heb je meer mogelijkheden.

Met één VTT-101 kun je je linker deck laten spelen en met de rechter scratchen, maar persoonlijk vind ik dan dat je maar een halve DJ-booth hebt. ;) Met twee stuks met een DJM 101 er tussen heb je best een leuk setje waar je de kneepjes van het vak mee kunt leren.

Comment

Ik zie net pas dat de DJ Tech VTT-101 ook een crossfader heeft:p
                  Dus zou ik ook met EEN DJ Tech VTT-101 genoeg hebben?
                  het gaat mij om een scratch van 4 seconden en niet langer... :p

Martijn.

Comment

Wanneer je maar met één deck wilt scratchen en het andere deck 'normaal' wilt laten lopen kan dat prima. ;)

Comment

Sorry voor de vele vragen :p
                      Maar ik heb nog een vraag:D
                      Als ik bijv. een vocal sample op 1 deck laad en via die DJ Tech VTT-101 ga scratchen is dat geen probleem toch? :D

Comment

Als die sample een normaal MP3'tje is, geen probleem. Die controller ziet dat niet, die stuurt gewoon braaf zijn signaal uit en daar reageert je software op. :)

Comment

Mooi Zo! :D
                          Bedankt voor het helpen :cool:

Martijn

Comment

Working...
                          X