Announcement

Collapse
No announcement yet.

welk dj set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welk dj set?

hey ik ga binnekort een niew dj set aanschaffen

maar ik kom er niet uit

kunnen jullie me helpen?

mijn eisen zijn:

-tabeltop
    -effecten
    -scratch
    -cd player(tuurlijk:p)
    -een Héél snel pakkende Que en play
    -usb ingang
    -eventueel sd ingang
    -op de pc aansluitbaar
    -groot jog wheel
    -mengtafel moet meer dan 3 kanalen hebben

mijn budget voor 2 cd spelers en 1 mengtafel is 1350 euro ik kan niet meer dan 100 euro boven dit budget gaan

mvg andreas

laat dat sd anders maar zitten ;)

Comment

Dan zou ik eens kijken naar dit setje: Reloop DJ set 2x RMP-3 black + RMX 40 blackfire DSP mengpaneel.

Heeft als ik het zo bekijk alles aan boord om aan je wensen te voldoen en is voor veel mensen het 'Pioneer-alternatief' in een lagere prijsklasse. Valt ook perfect binnen je budget, en als je nog een klein beetje geld bijlegt kun je er ook nog een flightcase omheen doen, PLUS je hebt dan ook direct een mooi plateau voor je laptop.

Comment

ok hier ben ik al goed mee geholpen maar ik wil toch nog van iemande anders een mening over wat ik het beste kan kopen

mvg

Comment

of kan ik anders niet beter nog een dn-s 700 aanschaffen en een dn-x 1100 en een flichtcase.
          en met de rest van het geld doorsparen voor een jaar en dan het 2000 set van pioneer kopen?

of een djm 350? ipv een dn-x 1100
          Last edited by malstrommusic; Thursday-30-12-2010, 15:51.

Comment

Ik denk zelf dat het verstandig is om zelf het een en ander uit te gaan testen, voornamelijk omdat je nog niet echt weet wat je wilt qua setup. Dan wordt het gelijk wat duidelijker wat voor jou het beste werkt.

Comment

De DJM heeft maar 2 kanalen. De DJM 700 is de goedkoopste 4 kanaals nixer van Pioneer.
              Maar dan houd je maar 400,- over voor CD's (je hebt dan wel een mixer voor de rest van je leven.)

Maar wat Rick zegt klopt, de reloop set past perfect binnen je wensen maar zou well eerst wat gaan testen zodat je zeker weet dat is wat je wilt.

Comment

Bah pioneer maar goed iedereen zijn merk.

Ik zou gaan voor: 2x Denon s1200

dit is dan 888 euro
                1350 - 888 = 462 euro voor een leuke mixer.

Dan zou ik gaan voor: reloop rmx 40 dsp

Ja ik weet het dan zit je 7 euro boven je budget maar heb je al wel een redelijk dikke set. Je kunt dan met je denon's zowel cd's afspelen als de software van je computer ermee bedienen. De mixer heeft ookal een usb aansluiting zodat je niet ook nog een geluidskaart nodig hebt.

Verder Denon is eigenlijk altijd al een soort van concurrent geweest van pioneer. De reden dat pioneer zoveel gekocht word is omdat het een soort van clubstandaard is. Maar geloof mij maar dat uit ervaring gebleken is dat de kwalitijd van een pioneer ( in bouw dan ) nog niet in de buurt komt van een denon een denon is vele malen degelijker in elkaar gezet. Daarom een denon als je er zelf mee draait deze is gewoon veel steviger sterker en beter over nagedacht dan pioneer. Nadeel is dat eigenlijk vooral het jogdail net wat anders reageert ( scherper sneller ) dan een pioneer en draai je dus altijd met pioneer dan kun je dit snel als irritant ervaren. Ik draai al enige tijd met denon en vind een pioneer dus niet lekker draaien omdat ik vind dat de jogdail dan weer voor geen meter reageert. Dus kortom denon degelijke speler voor een hele mooie prijs met veel mogelijkheden. Top als je er zelf mee gaat draaien maar verhuur is er weinig vraag naar. Pioneer zul je daarom vooral tegenkomen bij mensen die alleen met een koffertje naar een club of discotheek gaan. Want hier staat ook overal een pioneer omdat dat nou eenmaal gewoon een standaard is.

Reloop heeft zijn eigen al bewezen als een hele goede mooie middenklasser. Vette mixers en zo voor meer dan redelijke prijzen. Ook gewoon een degelijk product waar je jaren plezier van zult en kunt hebben. Maar ook hier geld eigenlijk het zelfde als bij de pioneer vergelijking met denon. Dus ik zou zeggen als je het nog niet weet, ga naar bax! daar staat best veel om te proberen. Probeer het gewoon uit vergelijk zelf. Elke speler en merk heeft zijn eigen kenmerken en specificaties. Dit wat ik zeg is alleen een suggestie wat ik in jou geval zou doen en wat aan jou wensen voldoet. Dus geld tellen naar bax rijden proberen en bestellen. TADAA daar is jou eigen do it yourself dj set.

Comment

plannen zijn gewijzigd ik heb nog een dn-s 700 kunnen vastkrijgen dus zoek nu enkel nog een goedde mixer voor tussendoor
                  ik dacht aan de nox 606 of djx 900

Comment

Ik ben in ieder geval helemaal geen fan van behringer. Dan heb ik nog liever een dap of jb-system. Niet dat deze geweldig zijn maar heb ik betere ervaring mee dan behringer.

Comment

Working...
                    X