Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark CD DJ IN A BOX, een goede set?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark CD DJ IN A BOX, een goede set?

Hallo,

Ik zou graag jullie mening willen horen over deze complete Dj set.
    - ik ben pas net begonnen en heb een Behringer djx 750 besteld
    ( veel slechte dingen gelezen achteraf dat dat mengpaneel slecht is en niet betrouwbaar maar ik wil graag zelf uitzoeken wat ik precies wil en nodig heb om een beetje te oefenen )
    -Dus mijn vraag aan jullie is : "Is dit een goed begin of geldverspilling?"
    -Ik vraag dus niet welke Dj set raden jullie mij aan want dat ligt voor iedereen anders dus brand er maar op los.
    - Trouwens vinden jullie Dj Nytrox een coole naam voor een beginner of niet?

alvast bedankt en een gelukkig nieuwjaar!,

Laurens

Ik vind het een goed begin, heb hem zelf ruim een jaar gehad, en heb altijd gedacht dat ie nooit vervangen zou moeten worden ( gebruikte hem alleen thuis). Toen kwam er een betere optie voor mij, dus heb nu een betere mixer maar ik vond de djx 750 zeker goed:) De effectjes zijn grappig en de faders en dergelijke prima. Na ruim een jaar deed alles het nog naar behoren.

Als beginner zou ik geen naam nemen, beetje dom vind ik dat altijd maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Als jij gaat draaien op een schoolfeest ofzo ( ik neem even aan dat je nog op school zit) dan klinkt het beter als er gezegd wordt, Laurens gaat draaien dan DJ Nytrox gaat draaien vind ik. Maargoed, dat is persoonlijk.

Comment

( veel slechte dingen gelezen achteraf dat dat mengpaneel slecht is en niet betrouwbaar maar ik wil graag zelf uitzoeken wat ik precies wil en nodig heb om een beetje te oefenen )
      Tja, iedereen die voor de prijs van een zak strooizout een zak met goud verwacht, gaat van een koude kermis thuiskomen. Het grootste begrip wat je moet toepassen bij veel van de Behringer producten is 'prijs/kwaliteit verhouding'. De prijs voor een vrij volledige mixer ligt laag, dan kun je ook echt niet verwachten dat hij hetzelfde presteert als een mixer van 800 euro.

Voor thuisgebruik en 'normaal' gebruik op pad zal hij meer dan prima presteren. Je moet echter niet verwachten dat hij bier kan drinken als een DateQ, dat de faders eeuwig meegaan als je je sigaret er op aftikt of de algemene kwaliteit heeft van een Pioneer mixer. Dat kan gewoonweg niet voor het geld. ;)

Ga je er netjes mee om, dek je je mixer netjes af en gebruik je de mixer met een beetje beleid, dan voorzie ik geen enkel probleem.

Maar wat ik me nu wel afvraag, wil je de mixer nu al wegdoen omdat je er niet tevreden over bent o.i.d.? Want mij lijkt het handiger om een stel leuke tabletop spelers er bij te zoeken in plaats van direct weer een nieuwe set te kopen.

Comment

Dlo,

Nee, ik was gewoon for de fun een naam aan het bedenken maar eerst blijf ik gewoon Laurens :)

Rick,

Nou ik weet het niet precies, Is de DJX 750 goed te combineren met table tops?
        Of bijvoorbeeld als ik toe ben aan iets nieuws een complete set kopen? Waarschijnlijk heeft u wel ervaring hiermee.

Comment

Ik denk juist dat twee tabletops er naast best netjes staat en je zal dan niet de enige zijn die zo'n setup heeft.

Uiteraard kun je in een later stadium eens kijken voor een set die een stapje hoger is qua kwaliteit en functies, maar het beste is om nu kennis te maken met je huidige gear en flink te oefenen, dan kun je op een set in een hogere klasse alleen maar makkelijker werken. ;)

Wanneer je je budget opgeeft kunnen we eens kijken of we een setje leuke tabletops voor je kunnen selecteren.

Comment

Over budget hoef ik nog niet te praten heb ongeveer 1600 euro te besteden maar daar maak ik niet meteen alles van op denk ik eerst maar even flink oefenen en kijken hoe het gaat. Trouwens ik ben heel voorzichtig met mijn "gear" want ik ben er aardig zuining op> dat komt dus wel goed.

Comment

Je zou eens kunnen kijken naar een setje Numark NDX 800 tabletop spelers.
              Je kunt ze aan je PC koppelen, er kunnen USB sticks in en uiteraard heb je ook de beschikking over een CD-slot.

En er zitten ook nog effecten op. Heb ze nog niet echt uitgetest, maar de jogwheels gaan lekker soepel.

Comment

De combinatie 2x CDJ-350 + DJM-350 is een moderne klassieker natuurlijk, maar is nu tijdelijk ook verkrijgbaar inclusief Limited Edition flightcase en HDJ 500 hoofdtelefoon! Beperkte oplage!

Comment

heb ongeveer 1600 euro te besteden maar daar maak ik niet meteen alles van op denk ik eerst maar even flink oefenen en kijken hoe het gaat.
                  Dus een set van 1675 euro gaat 'm niet worden.

Comment

oeps niet gelezen:$

Comment

Meestal wel handig om dat te doen voordat je op het "reageer"-knopje drukt.

Comment

Hey, Wat vinden jullie van de American audio radius 2000?

Comment

Zo'n Pioneer setje is natuurlijk wel een goede investering. Kost aardig wat, maar het behoudt zijn waarde wel dus je kunt het tegen een goede prijs verkopen als het dj'en toch niet jouw ding blijkt te zijn.

Uiteraard zul je er altijd verlies op maken, dus je bent altijd een hoop euro's kwijt als het tegenvalt. Ga je echter wel door met dj'en heb je van Pioneer veel langer plezier dan van Behringer of American Audio, en leer je bovendien meteen werken met de standaard.

Ik ben zelf overigens geen Pioneer fan zoals de meeste dj's, ik werk altijd met Denon.

Comment

Working...
                          X