Announcement

Collapse
No announcement yet.

De Plug-in-and-play Reloop Play niet plug-in-and-play

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De Plug-in-and-play Reloop Play niet plug-in-and-play

Hallo allemaal,

een aantal maanden geleden won ik op Bax-Shop.nl de Reloop Play audio-interface. Hééél blij toen ik het hoorde, hééél blij toen ik hem zag, maar het ik werd steeds minder blij om hem te gebruiken. Simpelweg omdat ik me eraan erger dat hij niet plug-in-and-play is, en dit wel in koeienletters op de doos staat.

Het probleem is namelijk dat, wanneer ik de Reloop Play in mijn computer put, er soms wel, maar soms ook niet, de 2 lampjes 1 en 2 gaan branden. Wanneer ze uit zijn open ik Traktor en kies Reloop Play. Wanneer ik op 1+2 en 3+4 instel, krijgt de Play gewoon niks binnen.

De enige oplossing die, soms, werkt; is in Traktor de optie Reloop Play WDM Audio 2.9.14 kiezen, waarna Traktor crashed. Wanneer ik dan de Reloop Play uit de computer haal en hem er weer in steek, dan werkt hij wel. Soms.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Zou fantastisch zijn!

Alvast bedankt,
    Robin

Originally posted by DjRobin2 View Post
    Hallo allemaal,

een aantal maanden geleden won ik op Bax-Shop.nl de Reloop Play audio-interface. Hééél blij toen ik het hoorde, hééél blij toen ik hem zag, maar het ik werd steeds minder blij om hem te gebruiken. Simpelweg omdat ik me eraan erger dat hij niet plug-in-and-play is, en dit wel in koeienletters op de doos staat.
    Ho. Dat betekent dat deze class-compliant is met USB en geen additionele drivers nodig heeft. Dat jij er niet mee om kunt gaan kan Reloop niets aan doen.

Maar om de rest niet te quoten en gelijk het antwoord maar te geven:
    - Instellingen
    - Audio setup
    --- Master out L = kanaal 1
    --- Master out R = kanaal 2
    --- Headphone out L = kanaal 3
    --- Headphone out R = kanaal 4

De reden dat Traktor crasht als je WDM selecteert is om dat WDM staat voor Windows Device Manager. Let hier op het woordje Windows. De aids onder de besturingssystemen en ook gelijk de reden dat het niet werkt. Je hebt als het goed is ook een keuze ASIO, die moet je hebben. Heb je die keuze niet, dan ga je naar http://www.asio4all.org en download je daar een generiek ASIO protocol.

Zodra je dat geselecteerd is kun je, afhankelijk van je ASIO protocol, in Traktor of in de taakbalk van Windows je ASIO instellingen vinden. Daar staat ook je latency tussen. Die mag omhoog naar 256 samples.

Als je wil kan je die ook lager zetten naar 128 samples als je een heel snelle PC hebt. Je zal merken dat je in de instellingen nog lager kan; niet doen. Je PC is daar echt niet snel genoeg voor. Nee, echt niet.

Vragen, ik hoor het graag. Maar niet met de vinger gaan wijzen naar de fabrikant als dit gewoon een computerprobleem is! De Play werkt naar alle waarschijnljkheid gewoon perfect.

Comment

Bedankt voor je snelle reactie.
      Alleen komt het over dat jij denkt dat ik de ASIO-driver van de CD-ROM niet heb geïnstalleerd.

Hoe dan ook, ik ga proberen of het nu wel lukt. Ik laat nog wel wat horen.
      Alvast bedankt!

edit: ok, nu heb ik het geprobeerd, maar het helpt tot nu toe nog niet echt. Het zal wel aan mij liggen.
      Ik heb misschien voor de duidelijkheid eventjes wat screenshotjes gemaakt in Traktor.

En zo staat het ingesteld zoals in de handleiding op de CD-Rom vertelt, alleen werkt het niet.

Kan iemand mij a.u.b. melden hoe ik het het best kan instellen? Ik ben er degene ontzettend dankbaar voor!
      Last edited by DjRobin2; Sunday-09-01-2011, 21:40. Reason: geprobeerd

Comment

Hallo allemaal,

ik wou even laten weten dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Waarom niet? Het zal natuurlijk wel aan mij liggen, omdat ik niet weet wat ik moet doen om het te verhelpen.

Kan iemand mij hulp aanbieden?

Alvast reuze bedankt!

Comment

Working...
        X