Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke laptop?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik bedoel hij moet gewoon jaren meegaan zonder problemen.

Comment

sowieso ben ik geen voorstander van van alles wat jij nu roept op 1 laptop. ik zou namelijk in jou situatie voor 3 laptops gaan. waarom:
      -je wilt tijdens je dj setje geen irritante msn update meldingen krijgen (wat je gaat krijgen als je er prive dingen op doet)
      -je wilt niet dat je laptop vast loopt tijdens je super gave lichtshow omdat je over schakelde naar je dj programma, maar je laptop het toch stiekem net ff niet aan kan...
      -ook wil je je muziek laptop virus vrij houden. mijn muziek laptop hangt alleen aan het internet om zn muziek updates en eventuele windhoos updates binnen te halen, meer niet.

Ik heb dus echt voor elk "project" een eigen laptop. het is een flinke investering, maar dan heb je wel zekerheid en stabiliteit. (je hebt dan op je klus altijd een reserver laptop bij de hand.

Comment

Oke, en welke zou je hiervoor aanschaffen? Ik zit dan aan netbooks te denken, omdat het anders me denk ik iets te duur word.

Want ik had een budget in mijn hoofd van 1000,-

Comment

ik kan hier geen types gaan noemen, omdat er zoveel verschillende zijn. als ik een laptop wil hebben ga ik naar mediamarkt en bedenk ik me een paar vereiste:

merk: of hp of toshiba (en misschien acer)
          -geen packerd bell, dit is bij elkaar geraapte zooitje van B merken. geen asus, dit is tegenwoordig pb. persoonlijk kes ik snel voor toshiba. dit zijn sterke degelijke laptops, alleen betaal je wel voor dit merk.

grote hardeschijf:
          voor een muziek laptop wil je graag een grote hardeschijf hebben. ik had een hardeschijf nodig van groter als 500 gigh. je keuze wordt hierdoor sterk beperkt en je gewenste budget wordt verhoogt.

werk geheugen en procesorren:
          uiteraard proberen zo veel mogelijk werk geheugen en de snels mogelijke procesorren

netbook zou voor je prive en licht laptop goed kunnen. persoonlijk vind ik kleine beeldschermpjes helemaal niks ;)

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
            Ik bedoel hij moet gewoon jaren meegaan zonder problemen.
            Softwarematig is een Apple computer perfect. Je hoeft nooit OSX opnieuw te installeren en je hoeft niet eens je PC opnieuw op te starten. Hardwarematig is het echter een ramp. Apple's gaan vrij snel kapot, denk aan toetsen die eraf vallen of in het geval van de Air serie, het scherm dat afbreekt.

Als je een gemakkelijke en snelle laptop wil, koop een MacBook. Maar ik zou wel je AppleCare garantie verlengen naar 3 jaar.

Comment

Onze ervaring is dat een mac nog een beperking heeft. Heel nog meer heel veel is gebaseerd op windows. Bpm draait niet eens op een mac. Ook onze dbx kent hij gewoon niet en zelfs behringer foekie woekie doet het er niet op. Dus daarom geen mac voor ons.

Moet hij echt nagenoeg onverwoestbaar zijn. Dan wijs ik WEER naar de hp probooks. Hebben een aluminium casting en het toetsenbord is waterproef. Ook zit er op de probooks van hp een drivegard zodat zelfs harde klappen gewoon zullen overleven op de hp probook. Verder draai NOOIT licht en geluid op 1 pc zeker niet als je er ook nog eens controllers aan gaat hangen. Wij hebben een keer met een 8 gig quad core geprobeert en zelfs toen bonkte het gewoon vast na een poosje. Dus dat zou ik zo ie zo niet tegelijk doen. Voor de rest kan een hp probook dit gewoon handelen zonder problemen.

1 ding een probook hebben ze niet bij een media markt.

Comment

Waar hebben ze die dan wel? En wat kost deze laptop p.s.?

Comment

Gemak dient de mens

Comment

Working...
                  X