Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDJ 350 en RecordBox compatibel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CDJ 350 en RecordBox compatibel

Hallo allemaal,

Zojuist heb ik mn nieuwe CdJ350 en DJM350 set uit de doos gehaald en lekker gaan klooien.

Nu heb ik een vraag; Ik dacht dat ik met mn cd spelers ook recordbox kon aansturen. Op dit moment kan ik alleen op mn laptop nummers kiezen en eigenlijk afspelen. oftewel mn set werkt nu als geluidskaart.. Ik kan dus niks met mn cd spelers doen..niet gelijk laten lopen, vooruit spoelen etc, nummers kiezen etc...

Daarnaast speelt hij altijd af via 1e kanaal? Dus als ik een 2e nummer vanaf mn laptop wil inmixen dan kan dat niet?

Doe ik iets gigantisch dom, of kan dat uberhaupt niet met deze set?

Groet

Rene

hoe heb je het allemaal aangesloten??

Comment

Je cdj's kunnen recordbox niet aansturen, daar is de software ook niet voor ontworpen. Het stukje hieronder komt van de Pioneer site:
      Het deck wordt geleverd met rekordbox™, onze eigen softwaretoepassing om muziek te beheren. Deze software analyseert de BPM en de beatpositie van songs in je bibliotheek. Als je klaar bent met de voorbereiding, kan je je songs en playlists overzetten op een USB-apparaat zodat je ze op je CDJ-350 per album, artiest of genre kan selecteren. Revolutionair, want voortaan kunnen DJ's rechtstreeks op de speler playlists aanmaken en bewerken.
      Wat jij wilt is je cd spelers midi laten werken, dit kan je doen met Traktor.
      Last edited by Guest; Thursday-20-01-2011, 23:49.

Comment

Zoals boekje heeft beschreven...oftewel:
        1 usb vanaf laptop naar cdspeler 1
        1 usb vanaf laptop naar cdspeler 2

Alles geinstalleerd.. en alles wordt ook herkend ( kan ik zien in stuurprogramma)
        Daarna selecteer ik via sourceselect op de cd speler mn laptop. Je hoort het oude bekende usb geluidje op je laptop. Ik open rekordbox en dan zie ik wel een controlpanel..maar dat is het controlpanel wat ik alleen met mn keyboard/muis kan bedienen. Als ik op play druk dan speelt hij via 1e cd speler af, kan ik wel met mn mixer werken maar kan geen volgend nummer kiezen, vooruitspoelen e.d. functies via mn cd speler, oftewel die staat er voor jan ... bij...

Comment

Zie mijn post boven je...

Comment

Oftewel Traktor kopen en ik kan mn laptop aansturen met mn cd spelers?
            Wat kost me dat dan?

Comment

Zover ik weet, maar wellicht kan iemand van Bax daar uitsluitsel over geven. Kan een CDJ350 niet muziek streamen vanuit rekordbox via USB. Je kunt het apparaat wel gebruiken als MIDI/HID controller in een DJ software zoals Traktor of Virtual DJ. Tevens zal in dat geval de speler als geluidskaart gebruikt worden. (deze wijsheid heb ik uit de user manual, heb ik vluchtig doorgekeken pag 13/14 voor meer info).

Wat je dus wel kunt doen is de muziek in rekordbox importeren, in playlists zetten en vervolgens exporteren op je USB stick(s). Of zoals eerder aangegeven DJ software gebruiken, kijk in de webshop voor prijzen ;).

Comment

Originally posted by Closie View Post
                Oftewel Traktor kopen en ik kan mn laptop aansturen met mn cd spelers?
                Wat kost me dat dan?
                Inderdaad, de 4 kanaals versie kost je €99 en de 2 kanaals kost je €49.

Comment

Ik heb wel Virtual DJ (console) van mn vorige Hercules RMX. Maar als ik deze open, dan geeft hij aan geen controller detected. Als ik hem open via Virual DJ Home..dan herkent hij 1 speler maar deze versie kan ik maar 10m gebruiken...(beetje bij beetje kom ik er wel)...Kan ik dit niet via Virtual DJ doen?

Comment

Volgens mij is vdj console echt voor die controller gemaakt en kan je er geen andere aanhangen. Je moet waarschijnlijk dus software kopen en als je dat toch gaat doen, waarom niet gelijk Traktor? Dat werkt toch beter.

Comment

Working...
                    X