Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp met zoeken voor mixer+CDspelers!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oke, in ieder geval heb je CD spelers en een mixer nodig, dus dan komt timcode nog wel een keer, denk ik.
    Probleem is alleen met die Cd spelers, die Numark NDX400 zijn gewoon net E20 te duur, per stuk, eigenlijk. Het zijn echt de beste spelers voor het geld he?

Comment

Ja lager zou ik niet gaan;) Anders lever je echt veel mogelijkheden / kwaliteit in. en 40 euro in totaal is op zo'n bedrag niks. Het is vervelend want je wilt natuurlijk zo snel mogelijk aan de gang maar één advies ga niet op je apparatuur bezuinigen ! zonde als je over een jaar zegt had ik maar 40 euro doorgespaard dan had ik nu meer gehad wat ik wil.

Comment

Je hebt gelijk! Dan nog maar een maandje extra sparen...

Toch bedankt:)

EDIT
        En de mixer de Behringer DJX 750 laten, of toch de Numark M4, Behringer VDJ 1000 of Behringer VMX300 of nog andere?
        Last edited by Ruben123; Friday-04-02-2011, 22:33.

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
          Oké! Maar wat heeft tijdcode dan voor voordeel bij mij? Dat ik toch effecten kan gebruiken?
          Nee, met tijdcode kun je dj software aansturen, net als met een MIDI controller. Je hebt alleen geen MIDI functionaliteit nodig, in plaats van MIDI signaal gebruik je tijdcode signaal.

Nogmaals, tijdcode is alleen om dj software aan te sturen. Daar hoef je nu nog niet over na te denken, dat kan namelijk altijd nog.

Comment

De American Audio VMS4 is een MIDI controller voor DJ software. U kunt met deze controller iedere functie bedienen van uw software. Ook is hij te gebruiken als analoge DJ mixer. Een veelzijdig en schitterend apparaat!

Is misschien ook een optie en voordeliger dan 2 tabletops en een versterker. (2x 220,- voor NDX400 + 160,- voor de djx750 = 600,-)
            Dat maakt bijna: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html een interessante keus)

Comment

Tsja, ik kan die natuurlijk overwegen! Alleen blijft het dat ik zonder PC niet kan draaien...

Comment

Klopt een laptop is dan handig. (Dit wordt mijn tweede aanschaf nadat ik de midi controller heb gekocht)
                Voor mij is het van belang dat ik kwaliteit en mobiliteit heb. Als ik ergens ga draaien heb ik 1 koffer bij (flightcase) daar zit mijn controller in en mijn laptop/macbook meer heb ik niet nodig. open deksel schuif plateau naar achteren en 'gaan met die banaan'.

Ik heb altijd mijn eigen ding bij dus hoef nooit te wennen als iemand een keer een ander type mixer of tabletop heeft.

Uiteraard kunnen jou eisen anders zijn natuurlijk en ja geen pc is niet kunnen mixen daar heb je gelijk in. Ik moet een laptop/macbook hebben om daadwerkelijk op pad te kunnen.

Comment

Ik heb iig mijn huiswerk gedaan, en kan zeggen dat ik een groot aantal mixers vergeleken heb. Ik moet kill-switches hebben, die hebben vele mixers <150 niet.
                  De mixers die ik overweeg:
                  Behringer VMX300 USB
                  ,, VMX 1000 USB
                  ,, DJX 750.
                  Eigenlijk is het dus zo dat er geen goedkope mixers met kills zijn, dat maakt de keuze voor Behringer (hoe slecht de pro's het merk dan ook vinden) steeds makkelijker. Als jullie een andere mixer weten? Moet echt <,160] zijn en kill switches en min. 3 kanalen hebben.

Comment

Ik heb ruim een jaar veel plezier gehad van m`n behringer djx 750, leuk beginnersding voor het geld. Kwaliteit is opzich prima, alles deed het nog steeds prima en hij ziet er strak uit. Alleen de effectenknop voelt te goedkoop aan, maar zeker leuke, en veel, effectjes. Oja, en die beatcounter is echt onzin, werkt voor geen meter.

Comment

Originally posted by dlo View Post
                      Oja, en die beatcounter is echt onzin, werkt voor geen meter.
                      Dat is inderdaad wat ik in veel reviews als min punt hoor. Dit kan lastig zijn voor sommige effecten.

Comment

Ja dat weet ik, gelukkig zit er beat assist op, dat volgens mij hetzelfde is als de Tap op CD spelers...

Comment

persoonlijk zou ik doorsparen voor een betere mixer als je 100 euro meer investeerd krijg je zoveel meer kwaliteit terug.

Comment

Ik heb geen 100 euro meer. 100 was al eerst mijn minimum, maar ik wilde meer dan twee kanalen. 150 met deze uitschieter die misschien nog in de aanbieding komt, is echt het max. En anders moet ik minder aan CD spelers uitgeven, en dat kan al helemaal niet.

Comment

Misschien een idee om voor nu even een simpel mixertje te nemen, een paar keer te gaan draaien, centen verdienen en dan sparen voor een mixer die helemaal aan je wensen voldoet? ;)

Comment

Het draaien wordt vooral op de zolderkamer, dus het zal geen centen gaan opleveren;)
                                Natuurlijk is beter altijd duurder, maar als ik niet per se beter moet hebben...
                                Ik zit zelf in de ''fotografie business'' en daar wordt altijd de nieuwste camera door beginners voor beginners aangeraden omdat die het beste zijn. Nu schiet ik zelf met een 350D die al wat ouder is, en de foto's van mij vaak mooier zijn dan die van die beginners.
                                Ervaring is alles.
                                Ik kan dan denk ik ook beter het beste voor mijn geld kopen en daarmee draaien, als ik echt gewild word kan ik altijd nog beter...

Comment

Working...
                                X