Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp met zoeken voor mixer+CDspelers!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp met zoeken voor mixer+CDspelers!

Hoi allemaal,

Na een lange mailwisseling met een van de medewerkers van Bax heb ik besloten -toen ik het forum opmerkte- dat ik hier beter mijn vragen kan stellen en de medewerkers (helpdesk) met rust kan laten. Afijn, ik zal mijzelf eerst voorstellen.
    Ik ben Ruben, ik heb vanaf de zomer tot aan de herfstvakantie met Viritual DJ gemixt en ben toen begonnen aan een Behringer BCD3000 met Traktor Pro. Het bevalt mij zeer goed. Ik ben nogal chaotisch en heb bedacht alles wat ik wil en ga kopen op te schrijven -naast wat ik verdien- zodat ik niet zo makkelijk te veel uitgeef!
    Oke. Ik wil graag met CD spelers gaan werken. Waarom? Omdat ik vind dat ik net te weinig kan met de Behringer BCD3000. Ik wil graag minstens 3 decks aansturen (zoals voor sirene's tijdens het mixen). Er zitten te weinig knoppen op voor bijvoorbeeld 3 hotcues. Ik wil geen DJ zijn die alleen maar een plaatje aanzet, inmixt, volgende etc. Ik wil wat meer, volgend een van mijn favoriete DJ/Producers: Deadmau5. Hij draait nooit een nummer hetzelfde (check youtube) en met hotcues op de juiste plaatsen kan je volgens mij heel wat.

Omdat ik te veel hobby's heb is mijn budget eigenlijk klein, daarom bedacht ik om langzaam uit te breiden. Op de BCD3000 kan je een CD speler aansluiten. Dat wil ik dus eerst doen. Daarna kan ik een mixer kopen met een CD speler. Zo spaar ik elke keer weer wat.

Oke, problemen zijn er alleen wel. Ik ben gek op effecten. Ik wil zoals ik al zei niet gewoon CDtjes aanzetten... De BCD3000 i.c.m. Traktor Pro kan heel veel effecten aansturen waar ik heel blij mee ben. Nu weet ik dat mixers met effecten heel duur zijn.
    Budget voor een mixer = E150 max.
    Ik had zelf een mixer gevonden, van Behringer, mét effecten voor E159. Voordat iedereen begint met ''Behringer is slecht'' te roepen: Ik draai op mijn slaapkamer en maak af en toe een mix voor een lokaal radiostation. Dat blijf ik overigens doen met de BCD3000.
    Zijn hier bij Bax andere mixers (minstens 3kanaals) die effecten hebben, of zeggen jullie dat alsnog op zachte volumes het niet waard is om de DJX750 te kopen? Ik denk zo van ''slechte effecten? Ik heb ze tenminste...'' Mixers mogen jullie aanraden!

CD spelers is een ander verhaal. Die dingen zijn extreem duur, ik dacht er eerst met Koolsounds (620) vandoor te gaan maar die zijn uit het assortiment. Dan maar NDX 400's van Numark? E200 is het max voor een CD speler (met USB!). Als ik dus eerst zo'n Numark koop, later een mixer met nog een Numark, zit ik dan goed als ik een CD speler op de mixer aansluit en de andere CD speler op de BCD3000, en de BCD3000 weer op de mixer? Zo kan ik iig -als ik een pc heb- effecten op een CDspeler krijgen...

Ideeen ea zijn zeer welkom!

Ik zit je constructie een beetje te bekijken maar stel toch een beetje vragen er bij.

Je wilt, zover ik het kan lezen, een soort combinatie van CD's en je PC en je wilt erg veel gaan doen met effecten.

Qua prijs moet het een beetje betaalbaar blijven maak ik uit je verhaal op.

Als ik het zo zie heb je misschien meer aan een leuke MIDI-controller, die uitgebreider is dan de BCD3000 die je hebt staan.

Je zou dan eventueel nog een kleine losse MIDI-controller kunnen nemen om jingles zoals sirenes af te spelen. Mits je software dat toelaat.

Wat is je totale budget voor een complete DJ-set? Misschien kunnen we dan wat voorstellen doen.

Comment

Hoi Rick,

Ik had er nog bij moeten zetten dat ik ook misschien zonder PC wil kunnen draaien. De belangrijkste reden dat ik niet alles aan een MIDI will koppelen is dat er simpelweg geen 2 CDspelers op 1 MIDI kunnen. Ik dacht namelijk dat de Hercules RMX 2 CDspelers aankon, tegelijkertijd met de muziek op de PC. Maar dat kan dus niet. Ik zal proberen te schetsen hoe ik het in mijn hoofd had het uiteindelijk te hebben, als er een PC bij komt.

CD speler, verbonden met mixer- mixer- BCD3000 MIDI, verbonden met mixer- CD speler, verbonden met BCD3000.
      Zou heb ik iig op meerdere decks effecten, en als de mixer (als ik geen PC heb) ook nog effecten zou hebben zou het helemaal mooi zijn. Het hoeft allemaal niet perfect, als het maar wat uitgebreider is dan de standaard volume-crossfader mixer....

Budet is lastig te zeggen, ik denk dat E500-550 wel kan. Erg veel doen met effecten is ook een beetje tè, ik vind het erg leuk om ze te gebruiken (op de slaapkamer). Ik dacht er ook aan om nòg een BCD3000 te kopen, misschien dat Traktor 2 MIDIs kan aansturen...? Dan is het probleem helemaal opgelost, behalve dat ik per se een PC nodig heb...

Comment

Ik zou je dan bijna tweemaal een Numark NDX 800 aanraden.
        Die kan overweg met zowel MIDI, als USB-sticks, als CD's, als MP3-CD's. Kost helaas wel iets meer dan je opgegeven budget, maar ik denk dat je dan wel alles gelijk voor elkaar hebt om te voldoen aan je wensen.
        Je kunt er dan een vrij 'basic' mixer tussen zetten, want de NDX 800 beschikt al over effecten.

Twee BCD 3000's, dat gaat niet lekker werken. Je zou dan de meest uitgebreide Traktor versie moeten hebben om met vier decks te kunnen werken en hebt dan twee apparaten voor je neus. ;)

Comment

Oke, geen 2 BCD3000s dan. Die Numark, en dan maal 2 is al buiten het budget, dus dat gaat ook niet werken...
          Gaan 2 NDX400's met een mixer niet wat worden? Zo slecht zal voor iemand die voor zijn hobby wat doet die Behringer DJX 750 toch niet zijn...?

Comment

DJX 750 plus twee NDX 400 spelers is een prima setje hoor. ;)

Comment

Oke! Mooi. Nu kan ik om de kosten iets te verzachten misschien één Numark NDX 400 kopen en een geheel andere speler erbij. Ik weet niet, maar ziet dat er uit? Of is het not done om twee heel verschillende spelers naast elkaar te hebben? Ik zou ook niet weten welke speler, misschien een speler die alleen USBs doet aangezien ik die toch wel het meeste zal gebruiken. Koolsound MPX 500? Of kan ik die beter mijden als de Koolsound 620's die eruit zijn?

Heel erg bedankt voor de hulp Rick, ben ik erg blij mee!
              Last edited by Ruben123; Friday-21-01-2011, 19:17.

Comment

Het mooiste en handigste is natuurlijk om twee dezelfde spelers te nemen. ;)

Koolsound is natuurlijk wel een prijsvechter. Dat zul je een klein beetje merken in de bouwkwaliteit. Je zult dus ietsje voorzichtiger moeten zijn met behandelen en misschien heb je een wat meer plastic gevoel.

Comment

Nou, dan ga ik maar beginnen met sparen! Die NDX 400's kunnen het meeste voor het geld volgens mij, toch? Andere aanbevelingen (alleen goedkoper!) voor CD spelers blijven open, ik heb nog geen toestemming gevraagd voor nog meer herriemakende spullen in huis.

Aanbevelingen voor een mixer <150 blijft ook nog steeds open. Een mixer heb ik echt nog even niet.

Comment

Nu las ik hier ergens dat (te) veel effecten ook niet echt goed is, zijn er andere (minstens 3 kanaals) mixers onder de 150 die jullie echt kunnen aanraden? Er zijn er nl. een heleboel, dus zou ik eigenlijk niet weten welke het beste is voor mij...
                    Je hebt nl. ook de Numark M4 en Behringer VMX 300. Persoonlijk denk ik dat zo'n grote mixer fijn is omdat je lekker veel ruimte hebt (ik vind de BCD3000 een beetje krap), maar als ik beter voor een ander kan sparen... hoor ik het graag natuurlijk!

Comment

Wat dacht je van een tijdcodesysteem? Lijkt me in jouw situatie ideaal. Twee voordelige CD-spelers, een NOX606 en Traktor Scratch Pro 2.

CD uitladen -> tijdcode inladen -> Traktor opstarten -> WUZZAH je draait opeens digitaal terwijl je net nog met CD's draaide

Comment

Ik vind die Behringer een beetje te duur...
                        Ik weet niet precies wat timecode is, als iemand kort kan toelichten wat ik daar voor voordeel aan zou hebben? Voldoet de DJX750 niet voor timecode? Zo niet, zijn er wel andere mixers van €160 of minder die wel voldoen?
                        Ik begreep wel dat je met een timecode setup ook gewoon kan draaien zonder pc, toch?
                        Bedankt:)

Comment

Tijdcode (=timecode) gebruik je alleen in combinatie met dj software, dus als je de pc meeneemt. Dit zijn speciale cd's, die je in je normale cd-speler doet. Er staat geen muziek op die cd's, maar een speciaal signaal.

Dit signaal wordt herkent door de dj software, die daardoor weet wat er moet gebeuren als jij bijvoorbeeld op play of cue drukt.

Als je geen pc bij hebt heb je de tijdcode cd's dus ook niet nodig, en kun je dus gewoon normale cd's draaien. Welke mixer je er tussen hebt maakt voor tijdcode niet uit.

Comment

Oké! Maar wat heeft tijdcode dan voor voordeel bij mij? Dat ik toch effecten kan gebruiken?
                            Ach wat, 't kost niets extra's behalve 2 tc CD's denk ik, dus ik kan er wel over denken natuurlijk.

Maar ik begreep wel dat timecode vaak niet zomaar kan, dus zou ik wel graag willen weten of een mixer (laten we uitgaan van de Behringer DJX750) met 2x Numark NDX400's gaat werken...

Bedankt!

Comment

nou je moet natuurlijk wel een stabiel systeem hebben dit is vrij lastig.
                              Je moet een goeie stabiele computer hebben, time code kastje en cd spelers.
                              Omdat je met niet zo'n groot budget werkt denk ik dat je een systeem gaat maken dat niet helemaal naar je wensen is. Ik zou dus gewoon voor de cd spelers gaan.

Comment

Working...
                              X