Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp met zoeken voor mixer+CDspelers!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Daarnaast is het ook nog eens zo: als jij met je camera'tje van 100 euro prachtige, hoogstaande foto's kan maken, kan je dat al helemaal met ééntje van 1.000 euro. En het algemene publiek ziet vaak toch niet het verschil tussen een foto met een goedkope camera of met een dure. En daar doe je het uiteindelijk voor.

Tip: plak bovenstaande tekst in Word en vervang de volgende woorden:
    camera -> CD-speler
    foto's -> mix

Comment

Haha, ja begrijp ik helemaal! Maar op een goedkope 2 kanaalsmixer kan je geen 3 CD spelers op aansluiten, wat ik wel graag wil.
      Het komt er gewoon op neer dat ik een bepaald budget heb, en dat de CD spelers het belangrijkst zijn (USB+CD), en dan blijft er niet veel meer over...
      Als ik dan een goedkope mixer neem, zal ik die op gegeven moment toch vervangen omdat ik er niet genoeg mee kan, en dat wil ik voorkomen. Tenzij er goede mixers tweedehands voor 150 te krijgen zijn, die jullie aanraden.

Wat ook zo is, is dat je met een 100 euro mixertje met 2 kanalen niet hetzelfde kan als eentje met 3 kanalen die iets duurder is. Dit wil dan niet zeggen dat je niet kan mixen met een 2 kanaals mixer! Hetzelfde geldt ook voor de fotografie, met een 100 euro camera kan je leuke foto's maken, maar bijvoorbeeld voor extreme macro foto's heb je meer geld nodig. Als ik nou net niet genoeg geld heb voor een dure macrolens, moet ik het met minder doen, maar feit blijft dat ik het dan tenminste kan. Met mixers, de dure van Pioneer, wil je uiteindelijk mixen. Maar als je geen geld hebt, kun je het ook doen met een iets minder dure die minder van kwaliteit is, maar wel ongeveer hetzelfde kan. Dan kan je uiteindelijk meer dan je met zo'n goedkoop mixertje kan.

Dus, als er een of andere mixer ''uit'' is die tweedehands wel wordt aangeboden voor een leuke prijs, laat het weten!

Comment

Misschien kun je hier wat vinden.

Edit: hmmm marktplaats links werken dus niet altijd even goed. Maar goed typ bij zoeken dj mixer in en tadaaaa. FF sorteren op prijs en wie weet is er wat leuks voor jou budget.

Comment

Oke, ik ga wel zoeken. Maar, eerst een CD speler! Die ga ik binnenkort eerst bestellen voor op de Behringer BCD3000. Want ik denk dat ik de Behringer er gewoon bijhoud, als ik ook een normale mixer heb. Kan ik makkelijk internetmixen opnemen en op het 3e kanaal zetten voor effecten als sirenes ed.

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
            .
            Als ik dan een goedkope mixer neem, zal ik die op gegeven moment toch vervangen omdat ik er niet genoeg mee kan, en dat wil ik voorkomen.
            Dit begrijp ik niet. Je wil een goedkope mixer. Maar je wil geen goedkope mixer omdat je bang bent dat je hem moet vervangen als je meer/ beter kan mixen.
            Beetje tegenstrijdig.
            Hoe dan ook kan ik je bijna garanderen dat je een mixer van 150 euro wil vervangen metter tijd. Voor 150 euro heb je geen goede mixer.
            Je hebt apparaten die best wel wat geven voor de 150 euro zoals de behringer DJX750 maar je haalt geen kwaliteit in huis en dat kun je ook niet verwachten voor die prijs. Je wil bezuinigen op de Mixer maar niet op de cd spelers. Ik zou het eerder anders om doen.

Heb je hier al naar gekeken?
            Numark M6 en 2x NDX-400 kopen? Groot assortiment leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

Aangezien je de BCD3000 wil gebruiken voor effecten hoef dat niet op de versterker te zitten.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
              Je wil bezuinigen op de Mixer maar niet op de cd spelers. Ik zou het eerder anders om doen.
              Ben ik het niet mee eens, ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met een Behringer DJX 750 en 2 goedkope rotcdspelers, van de mixer had ik zelfs nog geen spijt toen ik hem verkocht een aantal maanden terug, die cd spelers was ik al na 3 maanden zat. Achteraf spijt dat ik niet of betere of helemaal niets had gekocht.
              Mijn advies, denk eerst even heel serieus na of je echt niet wat meer geld apart kunt leggen ervoor, je krijgt echt spijt achteraf.

Comment

De CD spelers kunnen gewoon niet goedkoper. Ik wil scratch en USB+CD mogelijkheden, Hot Cues zijn gewoon echt nodig. Met een goedkope mixer bedoel ik waarschijnlijk iets anders dan jullie met geld:p goedkoop is <100.
                Aangezien ik, als ik een 50euro mixer koop, na een te korte tijd een andere wil is die 50 euro gewoon weggegooid geld, en dat zit alleen maar tegen als ik een duurdere mixer wil hebben. Ik hoef ook geen superkwaliteit, en ik ben erachter dat ik het Delay effect als enige effect veel gebruik. De DJX750 heeft dat effect, en duurdere en goedkopere mixers binnen het budget niet. Als we het over bouwkwaliteit gaan hebben, ik ben zuinig op mijn spullen. Zolang de DJX 750 maar langer mee kan gaan dan de garantieperiode is. Als ik op een feestje ga draaien waar het volume echt wat harder moet kunnen, neem ik de BCD3000 wel. Klein en via de pc voor aanvraagjes, plus met digitaal heb je geen last van krakende faders.
                Die M6 ga ik zeker in overweging nemen, alleen voldoet die misschien niet aan al mijn wensen (effecten daarbuiten).

Bedankt voor alle help zo ver, er zijn al vier pagina's aan hulp verschenen:) Daar ben ik echt dankbaar voor!

Comment

Zolang de DJX 750 maar langer mee kan gaan dan de garantieperiode is.
                  Zelfs dat is nog niet zo belangrijk, want Behringer heeft een 2 jaar omruilgarantie. Gaat-ie stuk binnen die 2 jaar? Krijg je gewoon een nieuwe.

Comment

Oh kijk eens aan, dat scheelt ook weer!

Comment

Ik word toch weer onzeker als ik (al die) slechte reviews zie en lees. Is de DJX750 nu gewoon slecht, of is hij voor de prijs wel oke? Dat de effecten niet super zijn weet ik, dat de surround mode misschien niet is wat iedereen verwacht, weet ik, maar wat voor slechts is er nou eigenlijk echt aan? Doet hij erg onder voor andere mixers van 150 euro, en wordt er gedacht dat de Behringer een Pioneer verslaat?
                      Als ik geen effecten, maar wel kills en 3 kanalen wil hebben, zijn er dan ook andere alternatieven? Is de Behringer VMX300 een optie? Of is dat ''dezelfde crap''?

Comment

Mensen die de DJX 750 slecht vinden denken een fles wijn uit de middeleeuwen te kunnen kopen voor de prijs van een biertje in het café. ;)

Conclusie; Het is een prima mixertje, maar voor die prijs moet je ook niet teveel eisen stellen, geen wonderen verwachten en er gewoon fatsoenlijk mee omgaan. Wanneer je daar moeite mee hebt moet je gewoon meer geld uitgeven voor een betere mixer. :mrgreen:

Comment

Oke:) Dus je denkt dat een VMX1000 of VMX300 niet beter is/ zou zijn?

Comment

Voor jouw toepassing denk ik niet. Vooral omdat je aangeeft toch een beetje met effecten te willen 'pielen'. ;)

Comment

Ik sluit me aan bij Rick, ik ben er anderhalf jaar netjes mee omgegaan en toen ik hem weg deed functioneerde hij nog helemaal naar behoren. "Crap" is het zeker niet. Effectjes zijn leuk om een beetje mee aan te kloten:) Als je nog vragen hebt over de DJX750 hoor ik 't graag:)

Comment

Bedankt voor het aanbod!
                                Tja, ik weet niet hoe ik je zal vragen over de DJX750, maar ik doe het maar zo.
                                Wat vind je van de Delay mode? Ik zet 'm met Traktor altijd op 1/8, en ik begreep dat de DJX750 maar tot 1/2, gaat hij echt niet verder en is dat te gebruiken? Doen de EQ's echt bijna niets dan aan/uit, of kunnen ze echt langzaam harder/zachter?
                                Sommige effecten gaan via de BPM meter, maar die liegt vaak. Goed. Kan je door handmatig de BPM aan te geven op de meter de effecten wel gewoon gebruiken?
                                Is er ruimte genoeg voor je vingers? Ik vind nl. dat de BCD3000 een beetje te klein is met te veel knoppen!
                                De VMX300 lijkt ook erg leuk, hij heeft geen effecten maar wel USB. Kan je de laptop niet gewoon via de koptelefoonaansluiting op de DJX750 zetten?

Comment

Working...
                                X