Announcement

Collapse
No announcement yet.

serato scratch live vs traktor scratch pro!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• serato scratch live vs traktor scratch pro!

heey mensen,

ik zit eigenlijk met een vraagje.

wat werkt/is eigenlijk het beste:

traktor scratch pro + audio dj 8 + kabels = 559 euro richtprijs online
    of
    serato SL 3 voor de prijs van 675 euro ( normaal 799 euro )

waarom ik dit wil weten is omdat ik eigenlijk meer wil gaan scratchen en met turntables wil gaan werken, ik werk nu met een ns7fx en die ga ik dan verkopen. ik kan ze bij mijn lokale dealer verkopen voor de prijs van 1500 euro, wat dus betekent dat ik 800 euro in turntables kan steken en nog een mixertje...

wat zijn jullie ervaring en ups and downs!

Vind Traktor zelf intuïtiever werken en de effecten vind ik veel beter klinken. Maar Serato SL is zeker niet verkeerd. Valt wel op dat in Europa Traktor meer gebruikt wordt dan Serato. Serato wordt juist heel veel verkocht in de VS.

Uiteindelijk zijn beide pakketten gelijkwaardig aan elkaar en is het een kwestie van uitproberen welke je het lekkerst vindt werken. Download eens een demo van beide versies en probeer eens zou ik zeggen.

Comment

Ik persoonlijk vind SSL een goede oplossing.
      Ik werk in 2 grote clubs die beide de SSL systemen al voor-geïnstalleerd hebben (in iedere zaal).
      Het beatmatchen gaat niet via een knopje automatisch, maar je moet de fader nog steeds gebruiken. Is voor mij een dikke pro omdat je het "echte" werk nog steeds zelf moet doen.

De reactietijd van SSL is top. Geen merkbare delay.

Ze werken eindelijk ook met pioneer samen en is het nu mogelijk de 850, 900 en 2000 met SSL te gebruiken.

De afgelopen 3 jaar heb ik met de technics 1210 gedraaid. Hiermee ging het top. Echter gebeurd het hier vaker als je in de release mode draait dat op het moment dat je een song wilt starten, de song wel eens 2-4 seconden voor of terug springt. De timing was hierdoor dus vaak naar de kloten. Draait het éénmaal is er niets aan de hand.
      Ook moet je toch zeker 1 keer per jaar een nieuw setje timecode vinyls kopen aangezien deze slijten als je vaak draait. Niet de naalden te vergeten die ook slijten, en als je deze snel eraf haalt en valt je uit de handen op de rand van de tafel is deze ook regelmatig naar de knoppen. :)
      Op een turntable heb je ook altijd 0,1 - 0,5 BPM fluctuatie wat het beatmatchen (vooral de lange overgangen) beïnvloed.

Wat ik je absoluut aan kan raden is de Dicer die ondertussen onmisbaar is geworden voor me. Hiermee heb je je cuepoints direct binnen handbereik en kun je loops zetten. Ook kun je diverse combinaties zelf programmeren. (bijv. de pijltoetsen, laden van een track, start/ stop, echo, etc.)

Ondertussen ben ik overgestapt naar de CDJ 900 i.c.m. de Dicer. (voor de 2000 moet ik nog even sparen :)) Het is even wennen om met een CDJ en serato te draaien als je turntables gewend bent, maar na 1 avond heb je het wel redelijk onder de knie. Voordeel hiervan is dat je geen fluctuaties hebt tijdens het draaien en de CDJ 100% op hetzelfde tempo blijft doordraaien. Ook heb je hier geen verspringen van de track. Echter zijn ze niet echt goedkoop.

Het terug vinden van tracks is heel eenvoudig en de opbouw erg intuïtief. (wat bij traktor ongetwijfeld ook zo zal zijn)

Met traktor heb ik helaas geen ervaring.

Nadeel is dat het allemaal redelijk duur is.

Voordeel is dat je voor een SL 1, een 1210, CDJ 900 nog steeds honderden euro´s kwijt bent en het qua waarde niet veel zal dalen.

Comment

Working...
      X