Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis tijdens het opnemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis tijdens het opnemen

Ik heb een Numark iDJ2, waar een record output op zit.
    Telkens als ik die aansluit op de microfooningang van mijn laptop en het opneem via geluidsrecorder op mijn pc, hoor ik bij het nabeluisteren een ruis/slechte kwaliteit.
    Komt dit door mijn laptop (met waarschijnlijk slechte geluidskaart)?
    Zou het beter zijn om het met mijn vaste pc (betere geluidskaart) te doen?
    Kort gezegd, hoe los ik dit op?

Als je de mogelijkheid hebt om het met een normale PC te proberen zou ik dat eerst uitproberen. ;) Dan weet je direct waar het aan ligt voordat je er geld voor uitgeeft.

De microfooningang is er ook niet helemaal op gemaakt om een lijnsignaal (dus van je rec out) op te nemen.

Comment

@Rick,
      Ik ga dit vanmiddag wel even proberen!
      Maar is er een andere ingang op mijn pc die ik daar beter voor kan gebruiken of moet ik ff een externe recorder kopen?

Comment

Als je een lijningang op je computer hebt (vaak blauw aangegeven) kun je die beter gebruiken.

Mocht je die niet hebben, dan kun je een Behringer UCA 202 gebruiken. Die zet je analoge record-signaal om naar USB.

Comment

@Rick,
          Ik heb het net geprobeerd via de blauwe line-in.
          Alle ruis is weg!
          Bedankt voor je hulp, hier kan een slotje op!

Comment

Dit soort topics laten we bijna altijd open, er kunnen in de toekomst altijd nog vragen komen.

Comment

Haha oke, dat klopt inderdaad, maar ik ben gewend dat ze dichtgegooid worden.

Comment

even als toevoeging.
                Waarschijnlijk komt die ruis op je andere ingang door je adapter.
                Wanneer je deze op een ongeaard stopcontact aansluit of je laptop op accu laat werken zal denk ik het ook met de andere ingang gaan;)

Comment

Haha oke, ik zal het eens testen nu.

EDIT: Ik heb het getest, maar het werkt niet beter. Aangezien ik in de komende weken een dj-meubel ga maken en een 2ehands pc overneem is het al geen probleem meer dat hij het met mijn laptop niet goed doet.
                  Last edited by mnonl; Sunday-06-02-2011, 20:14.

Comment

Working...
                  X