Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enkele draaitafel setup. (Help?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

oh op die fiets dat kan inderdaad ook;)

Comment

Haha oke mooizo ;)

Comment

Originally posted by Scrivs View Post
        Want dan zou ik een plaat kopen om hem 1x te recorden en dan heb ik 'm verder niet meer nodig omdat ik dan de mp3 heb.
        .
        niet helemaal waar want de plaat geeft aan dat je em officieel gekocht hebt. (maar ik snap wel wat je bedoeld ;) )
        Maar als het een bijzondere plaat is dan zou ik zowiezo hem 1 keer opnemen en veilig in een kluis leggen. Platen kun je letterlijk grijs draaien en zijn gevoelig voor krassen en zware opjecten (kan wel eens lomp uit de hoek komen :) ) een MP3 is dat niet.

Comment

Haha ja daar heb je ook weer gelijk in natuurlijk :P

En dat ga ik ook zeker wel doen, maar je koopt een draaitafel natuurlijk ook om er regelmatig platen op te draaien. Maar dat snap jij uiteraard ook wel ;)

Hoe zit het trouwens met kabels om die draaitafel aan te sluiten? Zijn dan gewoon rood/witte RCA kabels? En ik neem aan dat die er niet bij zitten he? Dat is meestal niet namelijk.

Comment

Tulpkabeltjes zitten er 90% van de tijd wel bij, in ieder geval bij CD-spelers en draaitafels. Al is een extra kabeltje natuurlijk nooit weg. ;)

Comment

Ooh oke, jaa ik heb zelf nog een zooi tulpkabels liggen van mn speakers dus dat moet wel goedkomen dan :P
              Bedankt voor de reacties iig.

Ik moet ff kijken wanneer ik mijn salaris krijg dus weet nog niet wanneer ik het bestel, maar ik hou jullie wel op de hoogte ;)

Comment

Je kan natuurlijk als je alleen wil afspelen een tweedehandswinkel ingaan en een platenspeler kopen... kost je misschien 5 euro.

Comment

Je moet wel een rca kabel hebben met een aarde kabeltje erbij. Anders krijg je zo'n irritante ruis.

Comment

Originally posted by Jelle Classens View Post
                    Je moet wel een rca kabel hebben met een aarde kabeltje erbij. Anders krijg je zo'n irritante ruis.
                    Hoe bedoel je dat precies? Ik snap niet echt wat voor kabel je precies bedoelt...
                    Wat ik thuis heb liggen zijn gewoon standaard tulp - tulp kabels zoals deze: http://www.allekabels.nl/Professione...dio-Kabel.html
                    Ook heb ik nog een paark Jack - Tulp kabels liggen maar die heb ik waarschijnlijk niet nodig: http://www.allekabels.nl/Professione...ulp-Kabel.html

Heb je er misschien een plaatje van of zo?
                    Last edited by Scrivs; Friday-11-02-2011, 18:37.

Comment

Ja maar die mag ik niet zo sturen want die website die je post is een concurrent;)
                      Ik stuur je wel even een PM met de link erin.
                      Dan snap je tenminste wat ik bedoel.
                      Normaal sluit je één kan aan op de platenspelers buitenkant hier zit meest een schroefje met het aarde teken. De ander kant sluit je dan aan op je mixer.
                      Maar omdat je niet met een mixer werkt maar meteen naar een laptop weet ik niet waar je die dan op aan moet/kunt aansluiten. Iemand anders misschien?

Comment

Bedankt voor je bericht, nu snap ik wat je bedoelde ;) Dat heb ik ook in mijn auto moeten doen inderdaad.

Maar ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waar die dan op aangesloten zou moeten worden nee...
                        Ik neem aan dat hij ook niet aan deze voorversterker vast kan? http://www.bax-shop.nl/voorversterke...t-details.html

En hoe zit dat dan trouwens met die ruis waar jij het over had?
                        Zal je hier veel last van hebben als je niet zo'n kabel gebruikt? Is het dus echt intense ruis, of valt het nog mee?
                        Ik wil uiteraard wel de best mogelijke geluidskwaliteit bereiken, maar ik ben gewoon benieuwd.
                        Last edited by Scrivs; Friday-11-02-2011, 23:58.

Comment

Dit is de achterkant van het kastje:

Daar schroef je de aarde op vast.
                          Twee setjes van deze:
                          Haal meer uit uw audioapparatuur met de Klotz AT-CC0200 2x cinch recht 2p - 2x cinch recht 2p 2 meter RCA-kabel. Deze uiterst flexibele signaalkabel levert topprestaties.

(Of 1 als de kabels bij de platenspeler er al bij zitten en degelijk zijn)

Comment

Bedankt voor de reacties.

Dus waar moet nu de kabel met aarde kabel aan aangesloten worden? Tussen de platenspeler en de voorversterker toch? En toch niet tussen de voorversterker en mijn pc neem ik aan?

Dus dan zou ik 1 set normale RCA kabels nodig hebben (tussen pc en versterker) en 1 set RCA kabels mét aardekabel (tussen versterker en draaitafel).

Of begrijp ik het nou gewoon verkeerd? :P
                            En ik zie bij de beschrijving van de draaitafel nergens staan of er ook geluidskabels bijzitten dus ik koop er waarschijnlijk wel gewoon gelijk een setje degelijke kabels erbij.

Comment

De aarde kabel zit "vast" aan de platen speler. Die verbind je vervolgens aan dat schroefje op het plaatje (de achterkant van het kastje, de versterker).

Je krijgt dus:

Platen speler -> RCA Kabel en aarde -> voor versterker -> RCA Kabel (of RCA/Jack hangt van je aansluiting op PC) -> PC

Comment

Oke, afgelopen maandag heb ik dus de draaitafel (Reloop RP-4000 M3D) en de voorversterker besteldt, dinsdag had ik de draaitafel al binnen en gisteren (vanwege back-order) de voorversterker. Een erg snelle levering dus!
                                Alles ziet er prima uit en werkt gelukkig perfect.

Alleen heb ik een nogal storend probleem bij het afspelen van vinyl...

Namelijk bij nummers waar veel bass in zit heb ik een ontzettende storing in het geluidssignaal dat uit mijn studio monitors komt.
                                Bij de stukken zonder bass, zoals de intro's (ik luister electronic muziek btw) is de geluidskwaliteit zeer goed, maar zodra er bass afgespeeld moet worden hoor ik voornamelijk ruis en kraak door mijn monitors...

Ik weet niet goed hoe ik het precies moet uitleggen maar ik kan het het beste omschrijven alsof het "bass signaal" wat normaal door mijn woofer afgespeeld wordt nu ook naar mijn monitors wordt gestuurd en die dit dus helemaal niet aankunnen...
                                Door mijn subwoofer alleen klinkt de bass super, maar het lijkt alsof het ook door mijn monitors afgespeeld wilt worden en dan krijg je een beetje hetzelfde effect als wanneer je "bass-heavy" nummers afspeeld door goedkope oordopjes, de bassline is alleen maar kraak en ruis.
                                Bij sommige nummers is het zelfs zo erg dat ik zelfs de middel en hoge tonen zoals de beat en vocals niet eens meer kan horen.

Ik heb eerlijk gezegd echt geen idee waarom dit is, ik was er nogal verbaasd over eigenlijk.
                                Heeft iemand van jullie misschien een idee waardoor dit veroorzaakt wordt?

Moet ik misschien nog het een en ander veranderen aan de instellingen in Audacity?
                                Of zou het misschien storing kunnen zijn door andere kabels? Alles staat op mijn bureau en er ligt dus nog een hele hoop andere kabels achter. Al lijkt dit me sterk.

Misschien moet ik er wel nog bij zeggen dat mijn monitors direct op de output van mijn subwoofer zijn aangesloten met XLR kabels...
                                Al betwijfel ik het dat het aan de aansluiting van mijn apparatuur ligt, want bij het afspelen van mp3's heb ik nergens last van.

Wat ik trouwens ook wel raar vond aan de versterker was het volgende,

op internet ziet de achterkant van het kastje er zo uit:

Maar bij mij ziet het er zo uit:

Alsof ze wat vergeten zijn dus zegmaar :p

Is dit normaal?
                                Al denk ik niet dat mijn probleem hierdoor wordt veroorzaakt, want ik heb geen last van constant overmatige ruis o.i.d (alleen bij bass tonen uiteraard, verder dus totaal niet), het lijkt er dus op dat er gewoon een goede aarde verbinding is tussen draaitafel en versterker.

Als iemand enig idee heeft hoe dit veroorzaakt wordt dan hoor ik het graag.
                                Alvast bedankt voor eventuele hulp en nogmaals bedankt voor het aanraden van de draaitafel. Het is een ontzettend mooi en goed apparaat.
                                Last edited by Scrivs; Friday-25-02-2011, 18:50.

Comment

Working...
                                X