Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enkele draaitafel setup. (Help?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het verschil op je voorversterker is te zien, maar heeft geen invloed op de werking. Zolang er maar een schroef op zit die geleidt, werkt het. ;)

Wat betreft de verkeerde bastonen, zou ik niet direct kunnen zeggen. Hiervoor zou een van de turntabelisten (is dat een woord? :mrgreen:) misschien een verklaring weten.

Comment

Hahah oke :D, maar hopen dan dat zij het misschien weten.

Maar bedankt voor de info, goed om er zeker van te zijn dat de voorverterker zo in ieder geval z'n ding doet ;)

EDIT: Ik heb net even een 320kbps vinyl rip met één van mijn eigen vinyls vergeleken (zelfde nummer), hierbij had ik beide monitors uitgezet en dus alleen mijn subwoofer aanstaan, en het viel mij op dat er een behoorlijk groot verschil was in het volume van de bass zelf...
      De bass van de rip was een heel stuk zachter dan dat van mijn vinyl.
      Nu weet ik uiteraard dat de kwaliteit van een vinyl hoger is dan een mp3 bestand (WAV neem ik aan?) maar ik heb meerdere nummers in zowel 320 mp3 als in WAV en zo'n verschil is mij nooit echt opgevallen eigenlijk.
      Ik heb altijd gedacht dat dat invloed had op het detail en dergelijke van het nummer, niet het volume.

Zou het dan dus misschien mogelijk zijn dat het geluidssignaal in Audacity, of misschien zelfs door de versterker, een boost krijgt op de lagere tonen?
      Waardoor het signaal dat naar mijn Monitors gaat dus ook een versterkt lager einde heeft dat mijn Monitors eigenlijk helemaal niet aankunnen...
      Dat zou wel behoorlijk klote zijn, als mijn Monitors de versterker niet aankunnen...

Ik zou natuurlijk ook gewoon ongelijk kunnen hebben, het is maar een gokje ;)
      Last edited by Scrivs; Friday-25-02-2011, 20:49.

Comment

Ik ben er waarschijnlijk (met behulp van mensen op andere fora) achter gekomen wat het probleem is...

Ik heb namelijk zo'n beetje alle mogelijk combinaties geprobeerd wat betreft het aansluiten van het alles, maar bleef helaas hetzelfde probleem houden.

- Ik heb het zonder de RIAA pre-amp geprobeerd omdat er gedacht werd dat die het signaal misschien teveel versterkte, alleen was hierna het volume ontzettend laag en ook nog steeds met storing.
        Waardoor we er toch wel zeker van kunnen zijn dat het niet aan de amp ligt.

- Ik heb het zelfs geprobeerd zonder computer / geluidskaart en DAC, heb dus de draaitafel met amp direct aangesloten op mijn subwoofer en monitors, helaas zonder resultaat. Nog steeds storing.
        Waardoor het toch ook wel zeker is dat het probleem niet door mijn computer wordt veroorzaakt.
        Niet door de amp, ook niet door mijn PC, dus dan blijft de source over, in dit geval dus de draaitafel zelf.

Hierdoor kwam uiteindelijk dus iemand bij het idee dat het misschien aan het element / cartridge zou kunnen liggen, er werd mij namelijk verteld dat elementen die speciaal voor DJ gebruik zijn ontworpen niet goed met HiFi signalen om kunnen gaan.
        Toen ben ik dus gaan zoeken op internet naar info over het bijgeleverde element (de Ortofon OM-GT) en het bleek dat deze een output heeft van 7.5mV, wat blijkbaar behoorlijk hoog is. De normale output ligt normaal gesproken namelijk tussen de 2.0 en 3.5 mV zo is mij verteld...

Uiteindelijk zijn we dus tot de conclusie gekomen dat de storing hoogst waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de te hoge output van het bijgeleverde element. En ik zou in mijn situatie dus beter een element moeten gebruiken met een lagere output (tussen de 2.0 en 3.5 mV dus) die wel goed om kan gaan met HiFi signalen.

Kan iemand hier dit bevestigen?
        Ik gebruik de draaitafel namelijk niet om te DJ'en, alleen om vinyl af te spelen, heb ik dus inderdaad een ander element nodig met een lagere output?

Comment

Even nog een opmerkingetje (ofzoiets). Jij zei dat je je platenspeler in de Audio L/R out wilde stoppen? Zullen we wedden dat je platenspeler dat niet leuk vindt! Ik zou 'm in je Audio L/R in poort stoppen! (anders zouden best wel eens de uitgangen van je platenspeler naar de knoppen kunnen gaan)

EDIT:
          Ik kan m'n bericht geloof ik niet verwijderen maar ik geloof achteraf toch niet dat dit een zinvolle bijdrage was! Sorry...
          Last edited by kwintijn; Sunday-27-02-2011, 17:00. Reason: Foutje

Comment

Working...
          X