Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dubbele cd-speler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dubbele cd-speler

Beste forum leden,

Ik wil over een aantal weken een Dubbel-cd speler aan gaan schaffen. Ik weet alleen nog niet precies welke.

Zelf zit ik te twijfelen tussen:

Een van de meest populaire en robuuste dubbele CD-spelers is opnieuw in een nieuw jasje gestoken! Dit betreft de vijfde versie alweer van de CDN 22, en dat is goed te zien.

De CDN 55 is een professionele 19 inch CD-speler, voorzien van twee draaischijven en een pitch controle. Springt de dansvloer op en neer? Het anti shock systeem zorgt ervoor dat de CDN 55 dat niet doet!

De DAP DS-880 is een MP3/CD speler met functies als naadloze loop, pitch control, program modus en natuurlijk anti-shock. Zo kunt u in alle rust beginnen met live of opnamesets, de CD speler kan het aan!

Er zijn maar weinig CD spelers in deze prijsklasse die de zelfde kwaliteit neer kunnen zetten als deze Reloop RCD-2650. De zeer goede bouw in combinatie met alle standaard functies zorgt voor een langdurige relatie.

Mijn budget is maximaal €300,- Ik heb een 4-kannaals mixer waarvan dan 2 kanalen voor een dubbel-cd speler zijn en 1 kanaal voor mijn PC.

Welke van deze Cd-spelers is de beste voor zijn geld?

Welke heeft een goede anti-shock?

Duurt het lang voordat een cd geladen is?

Alvast Bedankt

Youri

Wanneer je een basic speler zoekt als backup, voor verzoekjes of bij noodgevallen, zeg ik CDN-22. Zeker voor zijn geld is hij erg betrouwbaar en kan prima tegen een stootje. Omdat je niet alle fratsen en effectjes hebt van uitgebreide spelers kan er ook minder kapot gaan. ;)

Duurt het lang voor een CD geladen is? Dat is relatief gezien. Bij mij ging het snel. Maar wat noem jij snel en wat noem ik snel? ;) Ook is het belangrijk dat je CD's netjes zijn en niet helemaal bekrast zijn om de laadtijd zo klein mogelijk te houden.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Wanneer je een basic speler zoekt als backup, voor verzoekjes of bij noodgevallen, zeg ik CDN-22. Zeker voor zijn geld is hij erg betrouwbaar en kan prima tegen een stootje. Omdat je niet alle fratsen en effectjes hebt van uitgebreide spelers kan er ook minder kapot gaan. ;)
      maar de CDN 22 heeft geen anti shock. dus ik zou dan gaan voor de CDN 55. ik heb hem zelf ook, heb laatst op een klein opgezet podium gestaan,ik zelfs op het podium gesprongen en hij sloeg niet over.

MVG
      DJ Jordy

Comment

Okee, wat is precies het verschil tussen de CDN-22 en de CDN-55?

Nou mijn ouders hebben een CD, DVD, zoon alles in een ding. En al doe je daar een CD in duurt het ongeveer 30 tot 60 seconde voordat de CD begint met spellen. Dat vindt ik vrij lang. Nu weet ik niet of zoon CD speler ook vergelijkbaar is met een dubbele CD speler.(dit verwacht ik niet)

Comment

Nee, dubbele CD-spelers laden echt wel wat sneller. Vaak nog binnen 5 seconden.

CDN-55 heeft als toevoeging nog een naadloze loop en antishock. Al is de CDN-22 ook niet zo gevoelig voor schokken. Ga je op een carnavalswagen staan dan is antishock handig, sta je normaal in een zaaltje te draaien met een niet te overdreven geluidsset dan gaat er niks fout.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Nee, dubbele CD-spelers laden echt wel wat sneller. Vaak nog binnen 5 seconden.

CDN-55 heeft als toevoeging nog een naadloze loop en antishock. Al is de CDN-22 ook niet zo gevoelig voor schokken. Ga je op een carnavalswagen staan dan is antishock handig, sta je normaal in een zaaltje te draaien met een niet te overdreven geluidsset dan gaat er niks fout.
            Okee, waarscheinlijk wordt het dan de CDN-55. Ik wil eigenlijk zoiezo Anti-shock. Voor de rest heeft de CD-speler geen effecten?

Comment

Nee, en dat is vooral omdat dubbele CD-spelers vaak 'basic' worden uitgevoerd. Wanneer je echt meer wilt gaan mixen, en met effecten wilt gaan werken, heb je meer aan een flinke tabletop speler. ;) Dan heb je ook wat meer bewegingsvrijheid en overzicht. Anders krijg je een 2 HE controle-unit met op elkaar gepropte knopjes. :mrgreen:

Ze bestaan overigens wel, met effecten, maar meestal worden spelers als deze voor eenvoudige toepassingen of backup gebruikt. En omdat ze niet zoveel aan boord hebben zijn ze lekker betrouwbaar en solide.

Comment

Edit: rick was me net voor

Comment

Even een kort vraagje zijn die dubbele spelers 8U hoog? Ik wil er waarshijnlijk ook een (weet alleen niet of het deze wordt of een ander dat licht aan het budget wat ik dan heb)
                  En ik zou graag willen dat het allemaal in een quicklok meubel past. (dubbele cd speler, JBL versterker, Behringer fbq 1502, ESI ESU1808 en M8U XL)

Comment

@ mescalino

ze zijn 4 he/U hoog( de meeste de CDN 22-55 sowieso)

Comment

Ok bedankt. (vind die maten allemaal verwarrend)

Comment

Niet 4 U hoog, maar 2 +2 hoog.

De controller en lade-unit zijn namelijk los van elkaar te monteren en worden gekoppeld via een kabeltje van rond de 0.5 meter lang.

Zo kun je je controller-unit bij je mixer houden en de lades aan de voorkant van je case houden. ;)

Comment

Ja maar ik wil ze in de quiklok desk schroeven dan, dus ik houd ze bij elkaar. Maar als ik goed tel dan zou het net moeten passen.

Comment

Kan natuurlijk ook. ;) Maar mijn post was even om de mogelijkheden aan te geven. :)

Comment

Working...
                            X