Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer geluidskaart

Ik heb vandaag mijn Behringer UCA202 ontvangen. Maar ik krijg t niet voor mekaar om mijn decks apart van elkaar te beluisteren. Dus deck a naar mijn speakers en deck b naar mijn hoofdtelefoon.
    Ik begin nu pas het een en ander over geluidskaarten te leren. En ik denk dat het niet mogelijk is met deze geluidskaart, klopt dat?

Zo ja, welke geluidskaart is aan te raden voor een beginnende DJ?

Volgens mij moet het gewoon kunnen. Je hebt namelijk gewoon een master uitgang (rca) en een hoodtelefoon uitgang (jack). Wat je wil zou dus moeten lukken. Welke software heb je eigenlijk?

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
      Volgens mij moet het gewoon kunnen. Je hebt namelijk gewoon een master uitgang (rca) en een hoodtelefoon uitgang (jack). Wat je wil zou dus moeten lukken. Welke software heb je eigenlijk?
      Ik gebruik Deckadance van Imageline. Wat ik nog niet gezegd heb, is dat ik geen externe mixer heb. Ik regel het via Hercules DJ control MP3 e2.

Comment

Zal er kort en duidelijk over zijn: het kan niet.

Nee, echt niet. Ja, ik weet dat het aparte aansluitingen zijn. Al doet Behringer er twintig op, hij kan maar twee audiosporen tegelijk verwerken.

Ja maar Patrick, als ik twee audiosporen heb is het toch twee decks?! Nee: het zijn twee mono sporen; ergo 1 stereospoor.

Comment

sh00t verkeerde besteld ><

Voordat ik weer een verkeerde bestel.
          Wat voor geluidskaart kunt u me aanbevelen? Of naar wat moet ik kijken in de beschrijvingen? 4 in/4 out?

Comment

Simpele aanbeveling: Audio2DJ. En als je meer te besteden hebt, Audio6DJ of Audio10DJ.

Het aantal in- en uitgangen is niet boeiend in veel gevallen bij DJing. Veel boeiender is om te kijken hoeveen audiosignalen je hiermee kan verwerken.

Voor DJ gebruik heb je minimaal vier kanalen nodig. Kanalen zijn altijd mono. Omdat je met twee stereo decks wil gaan werken, heb je dus vier mono kanalen nodig.

De Audio2DJ heeft 4 mono kanalen ;-)

Comment

Dank :)

Comment

Working...
              X