Announcement

Collapse
No announcement yet.

digitale dj-gear a la deadmau5 gezocht!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• digitale dj-gear a la deadmau5 gezocht!

Hoi medemuziekfreaks,
    Een vriend en ik zijn van plan wat digitale Dj stuff te kopen omdat wij helemaal gek zijn op Deadmau5. Ik denk dat de meesten van jullie hem wel kennen.
    Deadmau5 draait nooit één set op dezelfde manier, hij doet altijd vanalles met zijn mengpane(e)l(en). Hij gebruikt ook geen draaitafels of iets dergelijks, maar gewoon zijn Macbook met....?
    Omdat wij hem zo goed vinden willen we ook wel een beetje gaan draaien als hij doet. We hebben alleen geen idee hoe hij dat altijd doet! Zie/hoor dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=dg3OT...eature=channel
    Werkt hij met verschillende samples van zijn muziek of zo? Ik bedoel, heeft hij de vocals en de bass op aparte kanalen staan, net als de rikketik etc.?
    Hier nog zo'n voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=XjRKL...eature=related
    Wij willen op die manier ook graag kunnen draaien (hij meer, want ik ben al grotendeels voorzien, zie eerder topic) en hebben een budget van 500 euro. Natuurlijk zijn de supergoede dingen die hij heeft duurder, maar met welke spullen komen we nou het verste? En, al zouden we de spullen die hij gebruikt allemaal kunnen kopen, hoe doet hij dat toch?
    Hier tot slot nog een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=y7tI1E6kp0o

Bedankt!
    Ruben

Met een dergelijk budget kan ik er simpel over zijn: koop Ableton Live en een APC-40 controller. Ervanuitgaande dat je al een (goede) laptop hebt uiteraard.

Ableton Live is simpelweg gezegd dé software om live te "produceren". De APC-40 is daarvoor de onbetwiste controller. De APC-20 is mijns inziens ook goed, maar meer te gebruiken als uitbreiding op de APC-40. (om zo de APC-80 te maken bijvoorbeeld :p http://www.gearjunkies.com/news/6068 )

Hou hierbij rekening mee dat de software en de manier van werken alles behalve makkelijk is en dat je zo een jaar of 3 verder bent voordat je er wat moois uit krijgt. Het concept is wel erg leuk, ik ben er zelf ook mee bezig met live drumpatterns en pianospel. Beetje combinatie met conventioneel draaien.

Zoals gezegd is de software niet zo 1, 2, 3 te leren en ik kan ook de ASK Video Tutorials aanraden!
    Last edited by Patrick Godschalk; Wednesday-23-02-2011, 19:17.

Comment

Hé bedankt, dat ziet er wel goed uit! Nu heb ik tenminste een beginnetje van wat we moeten hebben en wat we er mee kunnen doen. Kan ik me alvast wat makkelijker inlezen:)

Comment

Maar heb je al een laptop? Zo niet, kan ik nog lekker even een Mac aanraden. :p

Comment

Hij gebruikt hier trouwens een a&h xone 4d.
          Last edited by Guest; Wednesday-23-02-2011, 22:23.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
            Hij gebruikt hier trouwens een a&h xone 4d.
            Whatever floats your boat: MIDI is MIDI. Alleen is de XONE:4D ietsje duurder als 500 euro, en daar kun je stand-alone niets mee.

Comment

Haha, nee, dat wordt veel te duur inderdaad. Nee, we hebben een mooie pc staan (geen laptop) in een soort thuisstudiootje.

Had ik nog de vraag over hoe je aan al die verschillende samples komt? Heeft iedere procucer die gewoon van zijn eigen nummers, en laadt Deadmau5 in dit geval al die samples apart?

Een stuk goedkoper is bijvoorbeeld de Behringer BCF2000 http://www.bax-shop.nl/midi-studio-c...t-details.html
              en de al eerder genoemde APC-20. Wat zijn nou eigenlijk de grote verschillen waarom we meer uit zouden willen geven, en is het voor echte amateurs wel aangeraden om zo veel geld uit te geven, als je bijvoorbeeld met de APC-20 al best ver komt?

Comment

Worden meestal Sample-CD's voor gebruikt, of gewoon eigen-geproduceerde sounds. De BCF-2000 is leuk, maar niet geschikt voor Session View mijns inziens. In Arrangement View is hij prima te gebruiken.

Comment

Bedankt, dan gaan we daar eens lekker over denken en voor werken:)

Comment

Ehm, hoe kom je -als amateur- eigenlijk aan de samples van een nummer?
                    En anders moet je met zo'n MIDI controller dus samples gebruiken die je koopt op een CD?

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
                      Ehm, hoe kom je -als amateur- eigenlijk aan de samples van een nummer?
                      En anders moet je met zo'n MIDI controller dus samples gebruiken die je koopt op een CD?
                      Dat laatste is wel het handigst ja. Je kan ook rechtenvrije sounds halen, volgens mij heeft Loopmasters nog wel een gratis pakket in de aanbieding voor Ableton Live, en ook in Ableton zelf zitten al aardig wat sounds. Verder kun je ook kijken naar websites zoals FreeSoundDB, maar of dat handig is...

Comment

Working...
                      X