Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gaat dit werken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gaat dit werken?

Kan ik met een 2 stereo kanaals geluidskaart 4 mono kanalen naar een 4 kanaals mixer sturen om dan de output van de mixer van 1 keer mono te verdubbelen naar 2x mono?

dus: 2x stereo --> 4x mono --> dubbel mono

en hoe gaat dit klinken?

Tim

(de geluidskaart die ik op het oog heb is een NI Audio2DJ met software TraktorPro)

Het kan wel maar ik zou het dus niet doen. In traktor kun je zelf de output van de deck's instellen en dus ook bijvoorbeeld 1 kanaal pakken ( inplaats van 2 ). De meeste mixer's hebben wel een schakelaar dat je hem op mono kunt zetten dan zijn dus de 2 master uitgangen allebij het zelfde. Hoe dit gaat klinken? Niet zoals het hoort je geluid zal minder vol en lekker fris van kank zijn. Ik zou een paar tientjes meer uitgeven en een 4 stereo kanaals geluidskaart kopen. Bijv een gigakaart ag of hd

Comment

Ok thanks, de geluidskaart moet ik sowieso hebben en de mixer kan ik gratis of voor een paar tientjes krijgen, het was gewoon om eens uit te prberen hoe het met 4 decks mixt ipv 2. Dan denk ik dat ik gewoon houd bij intern mixen en 1 uitgang in de geluidskaart voor master gebruik en d andere als monitor. Toch bedankt
      Tim

Comment

Ik zou niet weten waarom je dit niet zou kunnen doen. Ik heb in diverse andere programma's de asio-drivers zo ingesteld en gepatched dat ik gewoon 4 mono kanalen heb die over 2 stereokanalen zijn weg vinden naar een mixer zodat ik 4 decks mono heb. Is in diverse situaties gebruikt waarbij een stereo mix niet van toepassing was. Zodra het puur om drive-inn werk gaat zou ik het idd NIET doen omdat je dan de hele dynamiek van een nummer teniet doet door het mono te schakelen. Is zonde van de show. Kortom voor toepassingen waarbij stereo niet van toepassing is zou dit prima kunnen. In alle andere gevallen STEREO laten. Ik zeg hier bewust 'niet van toepassing' in plaats van 'niet noodzakelijk' omdat, mijnsinziens, je altijd een stereosignaal nodig hebt bij het draaien van muziek en dat je alleen in heel specifieke situaties geen stereosignaal nodig hebt. (paddestoeltjes Efteling bijvoorbeeld)

Comment

Dan ga ik het toch eens proberen, als ik de geluidskaart heb (wacht namelijk tot 1 april, dan komt de nieuwe van NI uit) Ik heb stereo niet echt nodig want ik draai alleen voor mezelf.
          Bedankt,
          Tim

Comment

Working...
          X