Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fader curve handmatig aanpassen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fader curve handmatig aanpassen?

Beste mensen,

Ik heb sinds enkele dagen een Akiyama MCX 2 in huis (oud model, I know).
    Deze mixer werkt super, alleen er is een klein dingetje dat ik wil veranderen.
    De fader heeft een soort van X-Fade, maar ik kan niet zo lekker scratchen met deze fade, is deze handmatig te veranderen in een scratch fade? Ik ben niet vies van de crossfader eruit halen en enige schroefjes aandraaien etc.
    P.s. er zit geen crossfadercurve aanpassing op de mixer, was het maar zo.

Groetjes

De CF-curve wordt meestal elektrisch bepaald, dat kun je niet zomaar aanpassen helaas. Wellicht dat je een andere CF er in zou kunnen bouwen, maar dat heb ik ook nog nooit gedaan, dus kan ik je helaas niet meer over vertellen.

Comment

Originally posted by Patrick Godschalk View Post
      De CF-curve wordt meestal elektrisch bepaald, dat kun je niet zomaar aanpassen helaas. Wellicht dat je een andere CF er in zou kunnen bouwen, maar dat heb ik ook nog nooit gedaan, dus kan ik je helaas niet meer over vertellen.
      Iniedergeval bedankt voor je reactie!

Is er iemand die iets meer weet over welke crossfader ik erin zou kunnen bouwen?

Comment

Misschien dat er een bepaald typenummer of merk op de crossfader zelf staat, die zou je dan eens in Google kunnen slingeren. :)

Misschien is er iemand wel eens aan het modden geweest op de wereld, je weet het nooit.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Misschien dat er een bepaald typenummer of merk op de crossfader zelf staat, die zou je dan eens in Google kunnen slingeren. :)

Misschien is er iemand wel eens aan het modden geweest op de wereld, je weet het nooit.
          Nummer op crossfader: VR 200 405-MCX-1495
          Rechts daarvan W209
          En er staat in gedrukt aan de achterkant ALPHA (merk van de fader)
          Ikzelf kan niets vinden op 't internet.
          Weet iemand iets meer van zulke faders?

Comment

Kun je eens een foto plaatsen van de fader?

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Kun je eens een foto plaatsen van de fader?
              Sorry voor de ZEER late reactie!
              Alsnog foto's van de fader:

foto1
              foto2
              Last edited by Rick; Tuesday-26-04-2011, 07:29.

Comment

Foto's even aangepast naar links, waren wel erg groot.

Ik vrees dat er niet veel aanpasmogelijkheden in gaan zitten, tenminste, voor mijn kennis houdt het hier in ieder geval op. ;)

Misschien dat je nog eens in de mixer zelf kunt kijken of er misschien een verborgen optie is, maar verder zou ik het niet weten.

Comment

Working...
                X