Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark NDX 400 extra effecten (computer genieën?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark NDX 400 extra effecten (computer genieën?)

Ik heb een idee dat het misschien ondertussen wel eens door iemand gemaakt zou kunnen zijn.

De numark NDX 400 kan firmware updates hebben via een USB-stick. Nu is het zo dat de effecten (nu alleen brake en scratch) waarschijnlijk ook in die firmware zitten. Is er misschien iemand die daar meer effecten aan heeft toegevoegd, of kan toevoegen.

Volgens mij is dat niet moeilijk. Het enige wat er moet gebeuren is dat de firmware uitgepakt moet worden op een computer om er daarna plug-ins aan toe te voegen.

Ik kon op het forum niet vinden of het al bestond, daarom vraag ik het gewoon even.

Originally posted by kwintijn View Post
    Volgens mij is dat niet moeilijk. Het enige wat er moet gebeuren is dat de firmware uitgepakt moet worden op een computer om er daarna plug-ins aan toe te voegen.
    Eehhhh..... ja. Want daarom besteed een bedrijf natuurlijk miljoenen om het perfecte effectgeluid te maken. Zo makkelijk is dat echt niet, en je hebt ook nog eens de kans je spelers volledig te slopen.

Als je met je firmware wil spelen, be my guest. Weet wel dat als je ze sloopt, dit dan niet onder de garantie valt.

Comment

Maar, als je er effecten bij hebt, hoe wil je ze afspelen? Daar zijn dan toch niet genoeg knopjes voor?

Comment

Ik weet dat het de dingen naar de Kl*te kan helpen, maar die kans is niet zo heel erg groot, als iemand weet waar ie het over heeft.

Ik kan niet programeren dus ik kan het niet zelf

Ik dacht dat je misschien kon zeggen dat de scratch knop een algemene effecten knop werd en dat je als je de scratch knop ingedrukt houd en op één van beide pitch bend knoppen (die pijltjes) klikt, dat je misschien door effecten zou kunnen bladeren.

Comment

En waar wil jij de resources (schijfruimte, geheugen, processingsnelheid, etc.) voor de D/A converter dan vandaan toveren? Een CD-speler is geen computer.

Het zal vast wel mogelijk zijn, maar mensen die weten hoe dat in z'n werk gaat ga je hier echt niet vinden. Ik denk ook dat als iemand zin heeft om firmware te gaan "verbeteren", ze dat dan ook niet voor een low-end spelertje gaan doen maar dat de high-end spelers als de RMP-3 of de CDJ-2000 eerst aan de beurt zijn.

Comment

Kan ik me wat bij voorstellen, maar ik weet dat er mensen zijn geweest die de firmware van LG Cookie herschreven hebben, dus ik hoopte dat die er misschien ook voor de NDX 400 waren.

Comment

Er zijn ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer gebruikers van een telefoon dan van een DJ CD speler. Deze markt is veel specifieker.

Het is er niet en gaat zeer hoogst waarschijnlijk ook nooit gebeuren.

Comment

Ok, das jammer, maar het was natuurlijk te verwachten

Comment

Resources, knopjes en goede code zal het grootste probleem niet zijn.

De grote vraag is ten eerste hoe je de originele code gaat achterhalen. De firmware op de speler is gecompileerde code. Zelfs met reverse engineering technieken heb je grote kans (afhankelijk van de taal) dat je de broncode helemaal niet zomaar te voorschijn haalt. Numark gaat je die ook niet toesturen, dat is hun eigendom.

Mocht je dat toch voor elkaar krijgen, dan is het de vraag of de code wel modulair genoeg opgebouwd is om er zomaar een extra plugin bij te steken. Grote kans dat dat helemaal niet kan zonder de halve firmware opnieuw te gaan schrijven. Daarvoor moet je wel weer exact weten hoe van alles in elkaar steekt wat weer heel veel bedrijfsgeheimen van Numark zal behelzen. Gaan ze je ook niet geven.

Als je dit soort dingen wilt moet je ten eerste software hebben die plugins ondersteund. Heel veel PC software ondersteund heel wat plugins, dus daar kun je je lol op. Bij specifieke hardware is dat helaas niet het geval, anders waren er ongetwijfeld al heel wat stukjes firmware verschenen om bijvoorbeeld de FX units op Behringer mixers te verbeteren...

Comment

Working...
                  X