Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opname problemen met Xone 42

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opname problemen met Xone 42

Hallo, ik heb sinds een tijdje een Xone 42.

Ik wil vinyl mixen opnemen met de volgende pc:

P4P800 mobo
    P4 3ghz proc
    SB Audigy 2 geluidskaart

Nu valt me ten eerste op, dat als ik de USB Audio Codec van de Xone 42 mixer selecteer als opname apparaat, het signaal zeer zwak is -10 db terwijl de mixer gewoon om en nabij de 0db master out aangeeft.. De record out is dus op de USB in aangesloten op de Xone 42..

Ook als ik de record out aansluit op de line in van mijn geluidskaart(Audigy 2) is het signaal zwakker dan de mixer aangeeft.. Ik moet hierbij wel vermelden dat deze geluidskaart 48000hz draait tijdens opnemen en afspelen(geen 44100), maar dat verklaart nog niet de zwakke signalen..

Ik heb alles gecontroleerd, bekabeling, verschillende draaitafels, alleen nog geen andere pc/geluidskaart, omdat ik die simpelweg niet tot mijn beschikking heb..

Hoe kan dit?!?

Ik heb het al gezien in de handleiding:

Record Output
    RCA Phono, nominal –10dBv (-8dBu). Pre-level mix output for connection to external recording
    devices.

De record out is dus intern genormaliseerd naar -10 db.. Opzich wel pro, want dat voorkomt clippen.. Maar dit lijkt me wel erg zacht.. Ziet er naar uit dat ik vanuit de booth out mixen op ga nemen...

Zijn er meer mensen met ervaringen hier?

Comment

Working...
    X