Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Console kopen. Suggesties?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Console kopen. Suggesties?

Hallo allemaal,

Ik draai samen met een vriend op drive-in feestjes. We hebben nu 2x citronic mpcd-s6 cd speler + mixer enz enz.

Nu draaien wij laatste tijd ook redelijk veel muziek met de laptop omdat dit erg handig is met grote collectie muziek. Ik zoek nu een console die een programma als virtual dj kan aansturen. Er MOET een geluidskaart ingebouwd in zitten omdat de geluidskaart van de laptop maar 1 geluidsstroom kan afspelen.
    Ik zelf zit al een tijd te kijken naar de Hercules dj console RMX.
    Ik heb een budget van ong. 300 euro.
    Hebben jullie mischien andere suggesties, of is de RMX ook goed?

Ik moet zeggen dat je voor €130 een heel goede Behringer BCD3000 kan kopen, als je dan dus nog geld overhoudt kun je Traktor Pro aanschaffen om het compleet af te maken! Want, heb je al software?

Comment

deze?

Comment

@Ruben123: in de BCD3000 zit volgens mij geen geluidskaart? Ik gebruik op het moment virtual dj 7, maar vind het niet erg om eventueel naar traktor over te stappen. Het gaat me nu puur om de ''controller''.
        @Dj funkey: Waarom de Reloop dj2 ipv RMX? Heb je bepaalde argumenten?
        (Bedankt voor de reacties!)

Comment

De reloop vind ik beter werken met traktor. Wat ik ook belangrijk vind, hij heeft lekker grote johwheels. Is het misschien een idee om eens wat te gaan proberen in een showroom van een "dj" winkel?

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
            De reloop vind ik beter werken met traktor. Wat ik ook belangrijk vind, hij heeft lekker grote johwheels. Is het misschien een idee om eens wat te gaan proberen in een showroom van een "dj" winkel?
            Dat lijkt me ook een stuk fijner werken dan de RMX. Ja ik kan best eens een keer gaan kijken, RMX hebben ze gewoon bij de mediamarkt, heb ik wel eens uitgeprobeerd daar maar de jogweels vond ik wat klein. Weet iemand verder nog verschillen tussen de RMX en de Reloop?

Toegevoegd: @Dj funkey, jij hebt zelf ook de Reloop? Vind je het een aanrader, of niet?
            Last edited by daveym; Wednesday-16-03-2011, 22:42.

Comment

Ik zit nu te twijfelen tussen de reloop dj 2 ie en de hercules rmx.
              Weet iemand mij te vertellen (door bijvoorbeeld eigen ervaring) welk apparaat ik moet nemen? Of weet iemand nog een andere controller?

Comment

Toegevoegd: @Dj funkey, jij hebt zelf ook de Reloop? Vind je het een aanrader, of niet?
                Nee, ik heb zelf een pioneer dj set. Wel heb ik de controller eens uitgeprobeerd, hij draait vrij goed en werkt natuurlijk goed samen met Traktor, logisch eigenlijk want hij is daar voor ontworpen. Om gelijk met de controller te starten krijg je er Traktor le bij, later kan je die upgraden naar pro of duo.

Comment

De Behringer heeft zeker weten een ingebouwde geluidskaart. Voor onder de 170 heeft hij geloof ik ook de meeste functies, al helemaal als je de controllers met geluidskaart meetelt (dat zijn er niet veel, voor weinig geld).

Comment

klopt behringer heeft een ingebouwde geluidskaart. Functioneert ook erg lekker met virtual dj tractor vindt ik zelf minder fijn werken bij het drive in werk. Virtual dj is namelijk lekker overzichtelijk zonder fratsen.

Comment

Ik lees net dat de behringer niet zo heel lekker werkt, het jog wheel is te klein en je komt snel tegen de volume knoppen aan, knoppen dicht op elkaar enz. Over de reloop lees ik alleen maar goede reacties. Ik vind het juist beter om wat meer geld uit te geven voor een 'betere' aankoop. Ik heb niet kunnen vinden of er een geluidskaart in zit, maar jullie verhaal zal wel kloppen;)

Ik denk toch dat ik voor de reloop dj 2 ie ga.
                      Nu heb ik 1 klein vraagje: Wat is het verschil tussen de witte limited edition en de normale?(Behalve de kleur en de naam) http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear-/reloop-digital-jockey-2-interface-edition/product-details.html en http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html

Comment

De kleur, dat is alles.:)

Comment

OK bedankt! Dan moet ik nog even beslissen welke kleur me het gaafste en overzichtelijkste lijkt:p

Comment

Nog eventjes over de Behringer:
                            Als je serieus wil scratchen is de Behringer inderdaad niks. De knoppen zijn niet te klein, dat is ook meer dan logisch omdat andere consoles de helft kleiner zijn, maar net zoveel knoppen hebben. Dat is dus onzin.
                            De volumefader is op een prima plaats en raak je niet ''zomaar'' aan. Ik raad je aan om, als je me niet gelooft, eens een DJ winkel te zoeken. Met de Reloop is niks mis hoor, maar hij is veel duurder, en niet 2x zo goed. En juist de knoppen van de Reloop zijn ielig, kijk naar de pitch control!

Comment

De behringer zou ik inderdaad nooit kopen. (persoonlijk wil ik hem nog niet voor niks maar dat is persoonlijk) De reloop is een prima keus voor dat bedrag. Let wel voor een kontroller in die prijsklassen is echt scratchen bijna niet te doen.

Comment

Working...
                              X