Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Console kopen. Suggesties?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mescalino View Post
    De behringer zou ik inderdaad nooit kopen. (persoonlijk wil ik hem nog niet voor niks maar dat is persoonlijk) De reloop is een prima keus voor dat bedrag. Let wel voor een kontroller in die prijsklassen is echt scratchen bijna niet te doen.
    Haha nee ik ga voor de reloop! Bedankt voor reactie! Als het op echt scratchen aankomt hebben we nog een mixer staan;) De reloop is meer om liedjes aan elkaar te mixen voor muziek op de pc. Bedankt iig!

Comment

Ik bestel de reloop binnen een paar dagen maar ik heb alvast een vraag over de installatie.
      Op internet lees ik veel over latency tussen de kontroller en de pc (=de reactiesnelheid???). Vaak wordt asio4all hierbij betrokken, een virtuele geluidskaart driver (als ik het goed begrijp). Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom en of ik dit moet gebruiken?

Comment

De behringer zou ik inderdaad nooit kopen. (persoonlijk wil ik hem nog niet voor niks maar dat is persoonlijk) De reloop is een prima keus voor dat bedrag. Let wel voor een kontroller in die prijsklassen is echt scratchen bijna niet te doen.
        Geef eens drie goede redenen waarom je hem nooit zou willen hebben, zelfs niet gratis. Ik neem aan dat je hem al eens gehad hebt, en er daarom negatief over bent. Zeggen dat je een product nooit moet kopen zonder het zelf gebruikt te hebben kan natuurlijk niet.

Comment

Persoonlijke keuzes kunnen ook gebaseerd zijn op lay-out, overzicht, design...

Het ligt er maar aan hoe je het definiëert. :) Of je nu zegt 'dit product moet je niet kopen, 'er is niemand die dit product wilt kopen' of 'persoonlijk zou ik het product niet willen kopen' is een heel verschil.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Persoonlijke keuzes kunnen ook gebaseerd zijn op lay-out, overzicht, design...
            Dit is ook exact de reden dat ik hem niet wil.
            Hij ziet er verschrikkelijk lelijk uit en ik vind dat de indeling is gedaan door Jules de korte (voor de jonge mensen onder ons dat was een blinde man met geen enkel verstand van DJ-en)

Bij ALLE versterkers en voor zover ik heb kunnen zien 99% van de midi controllers staan de EQ knopjes (laag, midden, hoog) van boven naar beneden (verticaal) maar nee bij de behringer moet dat weer Horizontaal dit gaat geheid een keer verkeerd. Ook de Jogwheels zijn babyhandjes klein. Behringer staat ook niet bekend van de hoge kwaliteit die zij leveren maar je betaald er ook een vriendelijke prijs voor. (de onboard sound moet wel redelijk zijn hoor ik)

Het design is gewoon te lelijk voor woorden en ik zou me als DJ schamen om dit mee te nemen naar een feest.
            Ik denk ook dat ik naar een paar weken meer wil dan dat dit apparaat mij kan bieden.

Dit is ook exact de reden dat ik doorspaar voor de Traktor S4 controller. Ja hij is bijna 7 keer zo duur maar dan heb ik een apparaat voor de rest van mijn leven.

Het meeste zo niet alles hierboven is gebaseerd op mijn persoonlijke mening en kan voor iemand anders anders zijn.

Mijn advies, en ook het advies dat door Rick, Marc en patrick veel gegeven wordt, is ga bij bax langs en probeer er een paar uit. Hoewel de behringer niet duur is blijft het toch zonde als je naar een week zoiets hebt van "hmm had ik toch maar een andere gekocht"
            Last edited by Mescalino; Wednesday-23-03-2011, 16:08. Reason: tiepvauten

Comment

Ik heb 'm al een half jaar met volle tevredenheid hoor;)

Tsja, als het om persoonlijke meningen gaat kan ik daar niks over zeggen. Ikzelf vind de lay-out prima (daar koop je geen apparaat voor) en voor E130 heeft hij de meeste functies, en volgens mij heeft hij ook net zoveel functies als de duurdere modellen. Een functie heeft hij zelfs die geen enkele MIDI-controller onder de E400 heeft: twee tulp ingangen voor externe CDspelers of draaitafels, mp3spelers etc.

Maar hier laat ik het bij, laten we weer ontopic gaan;)

Ohja, mijn versterker heeft ook de EQ's naast elkaar staan, net als de Behringer...

Comment

Ik zei versterker maar ik bedoel natuurlijk mixer, sorry.

Maar als jij er blij mee bent dan is het goed natuurlijk. Maar de layout, geen kill knobs maar een apparte knopje, maar 2 decks zijn toch grote minpunten voor mij. Zo zijn er nog wel een paar puntjes.

Comment

Alsnog mijn vraag: wat is het verhaal met asio4all en latency?

Ik wilde de reloop dj 2ie bestellen, maar deze zijn op en moeten nabesteld worden.
                  Nu zit ik ook nog steeds te denken (nog vóór dat ik de rmx en reloop in gedachten had) aan de traktor s4. Nu Mescalino zegt dat hij hier ook liever voor kiest wil ik graag weten of iemand mij kan vertellen waarom de s4 beter is dan de reloop dj 2 (of over een aantal maanden de reloop dj 3, die een paar honderd euro goedkopen dan de s4 schijnt te zijn).

Comment

een belangrijk punt:
                    Software: gemaakt door native instruments
                    hardware: gemaakt door native instruments

m.a.w. de hardware is speciaal afgestemd op de software (en vice versa) door dezelfde makers.
                    de S4 is groot, overzichtelijk en heeft alles wat een professional kan wensen aanwezig in een duidelijke lay-out en goed van kwaliteit. En hij heeft lekkere groten schuiven (pitch etc.). Bij de meeste controllers krijg je een lite versie bij de S4 krijg je het volledige product erbij. Ikzelf werk nu al een tijdje met traktor en vind dit een geweldig programa (sterker nog van virtual dj kan ik geen soep malen) voor mij was daarom de keuze voor de S4 de meest logische.

ASIO drivers zijn vooral (maar niet alleen) voor USB device van belang omdat zij een lagere latency (simpel verteld, vertraging) hebben. Alles boven de 10ms kan je als mens horen. (maar ik geloof dat Patrick een artikel over latency geschreven in de kennisbank)
                    Last edited by Mescalino; Thursday-24-03-2011, 19:48.

Comment

Dus jij zal mij ook de s4 aanraden ipv reloop dj 2? S4 is echt een mooi ding van wat ik heb gehoord en gezien!
                      Als je een s4 hebt hoef je geen asio driver te hebben, omdat de traktor een andere soort aansluiting op de pc heeft, of heb ik dat verkeerd begrepen op internet?

Comment

Originally posted by daveym View Post
                        Dus jij zal mij ook de s4 aanraden ipv reloop dj 2? S4 is echt een mooi ding van wat ik heb gehoord en gezien!
                        Als je een s4 hebt hoef je geen asio driver te hebben, omdat de traktor een andere soort aansluiting op de pc heeft, of heb ik dat verkeerd begrepen op internet?
                        Moeilijke vraag omdat de S4 2x zo duur is. Ik denk wel dat je van de S4 langer plezier zult hebben en zeker het geld waard is. Als je bereid bent om door te sparen is het wellicht de moeite waard.

Nee je hebt volgens mij nog steeds een ASIO driver nodig voor de onboard soundcard voor zover ik het begreep. De S4 heeft een geluidskaart ingebouwd en daar heb je een driver voor nodig. Omdat hij aangesloten is met USB (kan midi maar zou ik niet doen), heb je hier een driver voor nodig. Deze zal ongetwijfeld op de CD aanwezig zijn. Het kan omdat zowel apparaat als de software van dezelefde fabrikant komt dat het wat eenvoudiger is.

Op youtube staat een filmpje van DJTECHTOOLS over de S4 daar wordt ook het een en ander uitgelegd met instellingen enzo.

Comment

Nu wil ik ook een digitale dj set kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen de Omnitronic TMC-1 en de Mixvibes u-mix 2. Welke zou ik beter kunnen kiezen. Mijn budget is ong. 150 euro. (exc. geluidskaart)

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
                            Nu wil ik ook een digitale dj set kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen de Omnitronic TMC-1 en de Mixvibes u-mix 2. Welke zou ik beter kunnen kiezen. Mijn budget is ong. 150 euro. (exc. geluidskaart)
                            Maak aub zelf een topic aan? danku

Comment

Moeilijke vraag omdat de S4 2x zo duur is. Ik denk wel dat je van de S4 langer plezier zult hebben en zeker het geld waard is. Als je bereid bent om door te sparen is het wellicht de moeite waard.

Nee je hebt volgens mij nog steeds een ASIO driver nodig voor de onboard soundcard voor zover ik het begreep. De S4 heeft een geluidskaart ingebouwd en daar heb je een driver voor nodig. Omdat hij aangesloten is met USB (kan midi maar zou ik niet doen), heb je hier een driver voor nodig. Deze zal ongetwijfeld op de CD aanwezig zijn. Het kan omdat zowel apparaat als de software van dezelefde fabrikant komt dat het wat eenvoudiger is.

Op youtube staat een filmpje van DJTECHTOOLS over de S4 daar wordt ook het een en ander uitgelegd met instellingen enzo.
                              Bedankt! Ik heb het latency stuk nog gevonden, bedankt voor de tip!
                              Alleen zou jij die link kunnen geven naar die instellingen voor de s4, want die kan ik niet vinden. Bedankt!:D

Comment

DJTT STORE: our favorite gear in one place, all sales support future videos -- http://bit.ly/DJTTStore--FREE SOUNDPACKS: free every month via email -- http:/...

Dit filmpje gaat over Traktor 2 maar dat is ook de software bij de S4 controler en er word ook een stukje gedaan aan het einde icm de S4

Ik kan helaas even zo vlug geen betere link geven/vinden.

Comment

Working...
                                X