Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boxen/speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boxen/speakers

Hallo, ik heb een vraag ik heb een AKAI home sinema versterker 120W, 80W subwoofer.
    Ik moet er passieve boxen op aansluiten ik had al gedacht aan JBSYSTEMS TSX 10 maar daar staan aabevolen versterker VX200-VX400.
    Zou het dan geschikt zijn om deze op mijn versterker aan te sluiten?

Alvast bedacnkt.
    Grtz.Toelen

Geschikt? In principe wel, als er geen budget is voor een PA-versterker. Hou er wel rekening mee dat zo'n home cinema versterkertje vooral voor thuis is, meeslepen naar feestjes, daar is hij niet voor ontworpen.

Verder weet ik niet of het opgegeven vermogen mono of stereo is, ik ga er vanuit dat de opgegeven vermogens het maximum zijn in totaal.
    Je luidsprekers zijn dan redelijk underpowered. Voor thuissituaties maakt dat niet zoveel uit, ga je er mee draaien op feestjes dan ga je het wel merken.

Comment

De JBSYSTEMS TSX 10 boxen hebben:Power capacity: 150W max.
      Freq. Response: 50 - 18000Hz
      Impedance: 8Ω
      Input: binding post
      Dimensions(mm): 575/H x 375/W x 345/D

Kan je daar Bv. voor 50 mensen voor spelen?

Comment

Mits je ze goed versterkt. En zelfs dan ga je wat lage tonen missen. Met de versterker die je nu hebt gaat dat niet echt lukken. En die is daar ook niet voor gemaakt.

Comment

Maar het lukt wel voor lopig in mijn kamer met die versterker en mijn 2 sony boxen?

Comment

Jahoor, geen probleem.

Comment

Maar als mn versterker niet goed is voor echt kleine feetjes, kan ik dan niet beter gwne actieve boxen nemen?
              In plaatsvan nog eens een nieuwe versterker?

Comment

Ja, dat kan inderdaad ook nog. Voordeel is dan dat de versterker al ingebouwd zit in je luidspreker en perfect afgestemd is.

Comment

Wat is het goedkoopste in zijn geheel?
                  Passief+( versterker moet wel) of actief?

Comment

Vroeger was actief altijd duurder, maar dat ontloopt elkaar tegenwoordig nog maar nauwelijks doordat er steeds meer actief gewerkt wordt. Het is vooral afhankelijk van je budget.

Comment

Het zal toch voor later worden moeet eerst mijn NDX400 spelers nog kopen.

Comment

Working...
                      X