Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD vs MIDI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Geen idee, maar Rick zal het vast wel weten... ik ben er echter bang voor. Er zijn uiteraard wel spelers die het kunnen, maar die zijn een stuk duurder.

Comment

Zoals de NDX800 ja, maar die zijn ver en ver buiten het budget!

Comment

Helaas zijn er geen spelers die alles kunnen in de prijsklasse tussen 200 en 250 euro.
        Je moet voor die prijs al blij zijn dat je de luxe hebt uit twee bronnen. ;) (CD/USB of USB/MIDI)

Comment

Dan ga ik zeker mijn hoofd eens breken over wat ik zal doen. Het liefste heb ik namelijk Cd-spelers, maar die MIDI-set is stukken goedkoper en kan op zijn niveau andere dingen beter.

Comment

Hmm, het zetten van cuepoints vooraf is met een MIDI-systeem toch wel makkelijker denk ik. En graag zou ik veel hotcues gebruiken, vandaar de keuze van de NDX400 met 3 hotcues. Maar het is toch wel verrotte handig om exact te kunnen zien hoe het nummer er uitziet, vooral waar de ups en downs zitten, want anders moet je dat uit je hoofd doen toch?
            Ik vind het echt moeilijk, wat niet erg meewerkt is dat de MIDI-spelers er lelijk uitzien...

Comment

Een stukje muziekkennis kan ook bijdragen aan je technieken. ;) Weten wat je draait op het juiste moment en ook het kunnen inmixen en uitmixen van platen. En ja, dat vergt oefening. Maar daar zul je steeds meer ervaring in opdoen.

Comment

Ik ben er achtergekomen dat als ik moe ben ik wat minder goed draai, logisch eigenlijk.

De middenweg van CD vs MIDI, is dat anders niet gewoon Timecode? Daar kan je ook veel mee doen!

Comment

Uiteraard is dat ook een optie waar je eens naar kunt kijken. Dan behou je wel het gevoel van een normale tabletop, maar met digitale invloed.

Comment

Precies, en is er een aantal dingen dat belangrijk is waarmee MIDI toch de voorkeur heeft? Ik neem aan dat de effecten superieur zijn, maar de rest?

Comment

Je kunt bij MIDI zelf exact bepalen wat welke knop moet doen, ik denk niet dat dit bij tijdcode ook mogelijk is.

Comment

Dat is bij timecode inderdaad niet mogelijk.:(

Comment

Dus effecten aansturen via Timecode is niet mogelijk? Aangezien je geen twee controllers tegelijk kan gebruiken in Traktor Pro Scratch -geloof ik- zijn effecten dus weer onmogelijk.

Comment

Je zou wel een externe MIDI controller kunnen nemen om je effecten te triggeren, zoals de Native Instruments Traktor X1

Comment

Dus bij Timecode kan je wel nog extra MIDI-apparaten gebruiken?

Comment

Ja, dat kan wel. Je kan alleen niet zelf bepalen wat de knopjes van je cd spelers doen.:(

Comment

Working...
                                X