Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD vs MIDI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Cool, dan ga ik voor CD, en als ik CD's branden (of USB sticks) zat ben, ga ik lekker naar Timecode!
    Maar, Timecode heeft volgens mij alleen zin als je alleen CD's kan afspelen denk ik, want met USB heb je ook toegang tot je hele afspeellijst, mits je die bijhoudt.

Voor mij heeft CD gewonnen.

Comment

Timecode heeft volgens mij alleen zin als je alleen CD's kan afspelen denk ik
      Je kunt bij Virtual DJ zelf Timecode bestanden downloaden voor Virtual DJ Pro full edition. Die bestanden zou je op een USB-stickje kunnen zetten. ;)

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
        Ja, dat kan wel. Je kan alleen niet zelf bepalen wat de knopjes van je cd spelers doen.:(
        Van de MIDI controller kun je dat uiteraard wel bepalen, het timecode-gedeelte niet.

Comment

Precies wat ik zeg dus.:D

Comment

Ah, ik had over het 'cd-spelers'-deel heen gelezen. Ik dacht ik verduidelijk het nog even. ;)

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
              Cool, dan ga ik voor CD, en als ik CD's branden (of USB sticks) zat ben, ga ik lekker naar Timecode!
              Maar, Timecode heeft volgens mij alleen zin als je alleen CD's kan afspelen denk ik, want met USB heb je ook toegang tot je hele afspeellijst, mits je die bijhoudt.

Voor mij heeft CD gewonnen.
              Hoi Ruben,

We hadden het er al een beetje over op een ander forum, maar hier ook even mijn relaas over CD versus MIDI.

Zelf draai ik ook nog met cd's (in clubs). Puur omdat ik het digitale MIDI-verhaal nog niet helemaal door heb (en omdat ik eigenlijk een beetje anti-digitaal ben, hoewel met cd's draaien ook digitaal is maar wel een beetje dat analoge gevoel geeft). Ik had ook moeite om van vinyl naar cd's over te stappen. Uiteindelijk zitten er aan dat hele MIDI-gebeuren alleen maar voordelen.

Een voorbeeld is de sync-funtie. Ik hoor veel dj's erover klagen dat het allemaal te gemakkelijk wordt maar waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Je bent er als dj immers om het publiek te vermaken en geloof me; 99% van het publiek maakt het geen bal uit of je nu goed kan beatmatchen of niet.

Het ligt er ook maar aan wat voor genre je draait. Digital mixing wordt nu vooral in de techno-scene gebruikt.
              Die dj's werken dan met (zelf geproduceerde)loops of tracks in combinatie met 4 tot wel 5 decks.

Ik kan me herinneren dat je me ooit vertelde dat je house/club mixt. Persoonlijk vind ik 4 tot 5 decks voor dit genre een beetje overdreven. Het wordt wel erg rommelig dan.

Als je dus een beetje wilt beginnen met op feestjes en clubs draaien zou ik in jouw positie met jouw budget voor cd's gaan. Thuis kan je dan oefenen met de wat goedkopere klonen (zoals een mixer en cd-spelertje van reloop ofzo). Als je dan in clubs met pioneers draait is het "gevoel" met die dingen niet veel anders. Daarnaast vind ik cd's in een map veel overzichtelijker. Je moet alleen niet lui zijn om cd'tjes te willen branden.
              Mocht je daar toch te lui voor zijn, tegenwoordig staat er haast in elke club de cdj-2000 waar je een usb-stick in kan douwen.
              Ook heeft zo'n Pioneer djm-800 ( die ook in elke degelijke club/bar te vinden is) genoeg effecten om mee aan de gang te gaan (hoewel ik effecten heel erg irritant begin te vinden).

Stel dat je ooit doorbreekt en wekelijks boekingen krijgt, dan zou ik rustig overschakelen naar digitaal. Je ontkomt er gewoon niet aan! Als je in clubs met digitale apparatuur gaat mixen moet je wel zorgen dat je shizzle van kwaliteit is! En dat kan nog wel is aardig duur uitpakken. Maar tegen de tijd dat je een beroemdheid bent krijg je de apparatuur vast wel gesponsord ;).

In ieder geval hier een beetje mijn visie over het topic, veel succes nog!

en may the force be with you..
              Last edited by UrsaMinor; Tuesday-05-04-2011, 01:29.

Comment

Moge het duidelijk zijn aan andere forumleden dat wij elkaar al een heel klein beetje kennen, heel erg bedankt, UrsaMinor!
                Misschien is dat nog wel het beste. Gewoon CD's, en als het echt allemaal beter wordt en ik het geld krijg, wordt digitaal misschien wel interessant...!

Comment

Ik doe tegenwoordig eigenlijk alles: Midi, CD, Usb en sd.
                  Puur omdat ik voor mijn driveinn traktor handig vind vanwege snel zoeken.
                  Ik draai steeds vaker in clubs, dus daarom die cd, usb en sd.

Comment

Ja, dat is de overgangsfase heh. Dat je had je vroeger ook, dan zag je dj's met vinyl en cd's draaien.

Draai je met Traktor pro of scratch?

Comment

Originally posted by UrsaMinor View Post
                      Ja, dat is de overgangsfase heh. Dat je had je vroeger ook, dan zag je dj's met vinyl en cd's draaien.

Draai je met Traktor pro of scratch?
                      Pro, ik gebruik in combinatie met cdj 400s, trouwens, ik twijfel of het daadwerkelijk ook allemaal later met laptop.. het kan net zo goed met usb/sd. daarmee durf ik eerder om 4 uur snachts over straat lopen ipv een macbook pro van 1600 euro

Comment

Heel veel grotere dj's zie ik al met traktor draaien.

Ze kiezen daarvoor vanwege het gebruiksgemak en de nieuwe mogelijkheden die ermee bereikt kunnen worden.

En de kids van tegenwoordig draaien allemaal digitaal (in clubs).
                        Met cd's draaien vinden ze oldskool.

De grote "ouderen" in het vak dreigen dus steeds meer voor digitaal te gaan en de kids (die de toekomst bepalen) weten niets beters.

Ik denk dat er nog wel is een hele verandering gaat ontstaan in het dj-circuit.

Comment

Ik vind CD's juist fijn werken. Ik loop nu mijn megalijst van nummers af, om even een nummer te zoeken dat past bij het nummer dat op dat moment afgespeeld wordt.
                          Vreselijk is dat! Ik zoek liever in een CD-map naar een nummer denk ik...

Ik moet wel zeggen dat Traktor Pro een verademing is om mee te werken. Echt een super programma!

Comment

Originally posted by djwildfox View Post
                            Pro, ik gebruik in combinatie met cdj 400s, trouwens, ik twijfel of het daadwerkelijk ook allemaal later met laptop.. het kan net zo goed met usb/sd. daarmee durf ik eerder om 4 uur snachts over straat lopen ipv een macbook pro van 1600 euro
                            2 CDJ 400 zijn bijna net zo duur hoor.
                            Misschien een paar lessen Karate of Jiu-Jitsu? :D

Als je je macBook meeneemt dan zou ik hem ook in een neutrale tas stoppen en niet een waar een gigantische appel op staat.
                            Zowiezo vind ik het onverstandig dat een 13 jarige om 4 uur snachts alleen over straat loopt.

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
                              Ik vind CD's juist fijn werken.
                              Vind ik ook hoor! Je behoudt toch beetje dat "vinyl" gevoel met de cdj's.

Comment

Ja, het liefste draai ik ook met vinyl, maar ik heb geen idee waar ik bijv. platen van Nicky Romero moet krijgen...

Comment

Working...
                                X