Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD vs MIDI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Geloof me, er zijn genoeg mensen die een 1 cd speler kopen! Je kan hem dus gewoon op marktplaats gooien!

Comment

Oke, nu om mijn gedachten even op een rij te zetten. Wat zijn nou precies dé grote voordelen van MIDI (voor mij) die echt de voordelen van cd's omverwerpen?
      Hoe goed jullie advies ook bedoeld is, ik hoef niet het beste van het beste, en om een of andere reden (buiten de cd's om) vind ik het gewoon fijner om allemaal losse dingen te hebben die je kan vervangen, waar je ander spul voor kunt kopen.

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
        Het liefste werk ik zonder pc en met cd's en usb's.
        Ik geef het liefste zo weinig mogelijk geld uit.
        Ik zou graag samples op kunnen nemen (zoals mogelijk is op DDM4000, kan dat ook met MIDI?)
        Effecten zijn heel belangrijk, vooral Delay, Echo, Beamasher en Filter.
        Ik werk met meerdere decks tegelijk, dus een beetje overzicht zou wel handig zijn :)
        Loops! Ik maak heel veel loops. Lukken tot nu toe nog niet helemaal lekker, en een cutter (heet ie zo?), dat je een loop kan halveren, mist op de goedkope cd-spelers. Zou ik wel graag hebben....
        Duurzaamheid, of beter gezegd stevigheid, is niet al te belangrijk aangezien ik vreselijk zuinig ben op mijn spullen.
        Scratchen is heel belangrijk, vooral de backspin is een must.
        Grootte is niet van belang, liefst hoe groter hoe beter (overzichtelijker).
        Jogwheel mag denk ik ook wel groot zijn, aangezien je met een klein niet zo makkelijk een backspin maakt.
        Het is voor thuisgebruik!
        Dus kort samen gevat 2x een cdj 2000 en een djm2000. Probleem opgelost. Ben je ook nog eens meteen voorberijd voor de toekomst als je ooit wel in de club wil draaien. Het enigste wat ik dan niet mee heb genomen in je lijstje isje prijs. Maar ach als dat de enigste is die ik niet aan voldoe heb ik de meeste punten toch ;)

Dan de dj's steeds meer draaien NIET meer met cd. Brengen gewoon een usb mee of een laptop en sluiten die aan op de cdj2000 en klaar gaan met die bak. Dus cd is gewoon een uistervend ras. Vato conzales draait eigenlijk nog maar amper met cd's en zo zijn er wel meer waar ik de laatste tijd mee te maken heb gehad. Sterker nog steeds meer semi pro dj's branden nog maar nauwlijks cd's. Nemen een usb en een laptop mee en klaar.

Als je laptop / pc zoon drama is. Voor een 400 euro heb je al een laptop bij de media markt die alles zonder problemen trekt. Verder hangen de mogelijkehden van midi niet alleen van je controller af maar ook van je software.

Misschien als het niet teveel mag kosten een denon s700 cd/speler. met een 600 mixer. Dit zou 1 van de goedkoopste oplossingen zijn die toch volledig aan je eisen voldoet.

Verder Ja draaien is duur. Als je het goed wil doen erg duur. Dit kun je door 2 manieren oplossen. 1 draaien / werken of wat voor manier dan ook waarbij je arbeid levert wat beloond word. 2 schooien ga naar die papa of rijke opa oma tante. Ja oke er is een 3de mogelijkheid. Ga een bank overvallen maar die lijkt me niet het meest wenselijke.

Kort verhaal lang.
        Ik snap dat je het allemaal duur vind en het geld niet hebt en bla bla bla. Er is niemand die jou dwingt om dikke apparatuur te kopen. Ik zou ook graag een complete dva t12 line array set willen maar heb daar ook het geld niet voor. Nu kan ik 100 keer klagen is duur en ik wil dat is er niet een andere met de zelfde specificaties en mogelijkheden en cappacitijd en kwalitijd voor maar 1 derde van de prijs. Want ik vind dit te duur en kan ik niet betalen en bla bla bla. Kan me er ook bij neer leggen dat als ik veel eissen heb ik veel zal mogen gaan betalen. Of ik stel me eisen bij en koop een simpelere set.

Lang verhaal kort.
        Veel eisen kost meestal veel geld.
        Weinig eisen kost meestal minder geld.

Kies zelf je balans daartussen en klaar een gelukkige dj.

Comment

Ik snap alle vermoeiing bij jullie, maar ik heb meerdere hobby's, dus ik kan gewoon niet meer uitgeven. Na wat rekenwerk is zelfs de Denon MC6000 goedkoper dan een setje cd-spelers. Tips e.d. zijn zeer welkom, het beste ga ik denk ik langs een dj-winkel om eens te gaan kijken, de bax-showroom is een beetje ver weg vanuit hier...

Comment

Ik heb hetzelfde gezegt (min of meer) dan ronniesshow dus ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.

Mijn MIDI set is maar een FRACTIE van wat de CDJ200 (2x) en CDM2000 kost en ik kan net zo veel en misschien wel meer als met die set.

DUS will je heel veel voor zo weinig mogelijk geld dan is MIDI niet alleen de toekomst maar ok DE oplossing.

Comment

Bedankt voor alle info nu, ik ga eens heel hard nadenken ;)

Comment

Doe maar op het gemak

Comment

Natuurlijk neem ik mijn tijd;)

Comment

Hm, de Denon wordt het niet i.i.g.; de pitchfaders zijn vrij klein en de linkerpitchfader zit erg tussen de knoppen wat het moeilijk maakt je hand kwijt te kunnen. De lengte van de faders i.c.m. minimaal 8% pitch range in Traktor zijn de ''genadeslag'' voor mij, jammer, hij ziet er wel zeer aardig uit!

Comment

Misschien een idee om e.e.a. Eens gaan te proberen? Je krijgt dan over dat soort kleine dingen toch een veel beter beeld!;)

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
                        de linkerpitchfader zit erg tussen de knoppen wat het moeilijk maakt je hand kwijt te kunnen
                        Je doet het klinken of je continue aan die pitchfader zit. Je zet hem goed en je bent klaar.
                        Ik moet toegeven dat mede de layout voor mij mee heeft gespeelt om de S4 over de denon aan te schaffen.

Maar funky heeft gelijk probeer er een paar uit wellicht valt het mee.

Comment

Kijk eens naar de Numark Mixdeck. Daar kun je cd's induwen, maar ook USB sticks en je kunt hem als midi controller gebruiken. Daarnaast krijg je er ook Traktor LE bij, en er is een mixer ingebouwd waar je ook nog andere apparaten op aan kunt sluiten.

Enige nadeel, je kunt maar met 2 decks tegelijk werken. Maar waarom zou je er perse 3 of 4 willen? Met dj software kun je zo ongelooflijk snel wisselen van nummers...

Comment

Ik zal i.i.g. eens gaan kijken ja... probleem is dat we hier in de buurt (Veenendaal) vrij weinig dj-winkels hebben, tenminste, dat geloof ik. Ik ben bezig uitgebreid naast elkaar te zetten wat de voor- en nadelen van MIDI en cd zijn. Ik zit nog met een paar problemen van beide kanten die ik binnenkort wel zal laten horen; jullie kunnen me daarbij wellicht helpen!
                            Toch blijf ik erbij dat ik met mijn BCD3000 niet het gevoel heb met muziek bezig te zijn, gewoon omdat ik geen vinyls of cd's gebruik. Jullie kennen dat gevoel misschien niet, maar het is heel vervelend...

Ik laat het nog weten! En, als jullie dj-winkels in de buurt van V'daal (misschien ook Utrecht/Arnhem) weten, laat het even weten! Ik bestel het toch wel hier bij Bax, maar misschien kan je beter een PM sturen in dat geval...

Comment

Ik denk dat meer met de BCD3000 te maken heeft dan met "midi draaien".
                              de BCD is gewoon een klein lelijk apparaat. Als je dit legt naast een NS7 van numark, de S4 van traktor of de DJJ-T1 van Pioneer dan zie je het verschil en "voel" je het verschil. De BCD is ook gewoon een goedkoop ding om thuis mee te prutsen en te kijken of dit iets voor je is. Wil je serieuzer aan de slag dan ben je al HEEL snel uitgekeken op de BCD3000.

Maar als je perse een 2 tabletops en een mixer wil met al die eisen dan is 1000 euro voor zon set bijna een minimum.

Comment

Ik ga eens een paar winkels langs die zowel de VSM4, de SN6000 en de table tops met mixer hebben om gewoon eens echt goed te kijken.
                                Heeft het enige meerwaarde om te zeggen dat de DDM4000 ook als MIDI-apparaat kan werken?

Comment

Working...
                                X