Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hercules mk4 controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hercules mk4 controller

Hallo,

ik heb thuis een set bestaande uit 2 keer jb systems mcd 200 en een jb systems beat 4. nu kan ik me niet baseren op de bpm-counters, zowel op de mixer als op de cd-spelers. daarom wil ik graag mijn laptop met virtual dj integreren bij de set. Ik heb hiervoor een midi controller voor nodig heb ik gehoord, omdat mijn ik mijn set niet rechtstreeks kan aansluiten op een laptop. ik had de hercules mk4 controller in gedachte, omdat deze vrij goedkoop is nu heb ik hier wat vraagjes over. Kan ik die aansluiten op de set? zo ja, doe je dat dan op de mixer of rechtstreeks van de cd-speler?

alvast bedankt.

Ik heb hiervoor een midi controller voor nodig heb ik gehoord, omdat mijn ik mijn set niet rechtstreeks kan aansluiten op een laptop.
    Dat hoeft niet persé. Wil je digitaal gaan werken dan zou je zelfs nog kunnen kijken naar een timecode gebaseerd systeem.

Je steekt dan twee speciale CD's in je MCD 200's. Daar staat een bepaald signaal op. Dat signaal stuur je vanaf je CD-speler in een externe geluidskaart die aan je PC verbonden is. Je software krijgt het signaal binnen en vertaalt dat in een actie. Ben je dus bijvoorbeeld bezig met je jogwheel, dan zal je software dat merken en daar een actie mee uitvoeren.

Virtual DJ Pro Full ondersteunt in ieder geval wel timecode en je kunt daar zelf timecode CD's voor branden.
    Een los timecode pakket met andere software kan natuurlijk ook.

Heb je toch liever de Hercules MK4, dan kan dat ook. Je zou er dan zelfs voor kunnen kiezen om je tabletops op de MK4 aan te sluiten, aangezien de MK4 twee lijningangen heeft. Via een schakelaar kun je per deck kiezen of je daar de lijningang of een PC-kanaal wilt hebben. Zo kan je dus op het ene deck een CD-speler hebben draaien en op het andere deck kun je dan een track van je laptop inmixen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Dat hoeft niet persé. Wil je digitaal gaan werken dan zou je zelfs nog kunnen kijken naar een timecode gebaseerd systeem.

Je steekt dan twee speciale CD's in je MCD 200's. Daar staat een bepaald signaal op. Dat signaal stuur je vanaf je CD-speler in een externe geluidskaart die aan je PC verbonden is. Je software krijgt het signaal binnen en vertaalt dat in een actie. Ben je dus bijvoorbeeld bezig met je jogwheel, dan zal je software dat merken en daar een actie mee uitvoeren.
      Ik heb dus nog altijd een externe geluidskaart nodig als je met een timecode systeem werkt? dan ga ik voor die mk4 gaan volgens mij, veel gemakkelijker. Dan hoef ik niet altijd cd's branden...

Comment

Maar, als ik het goed begrepen heb tenminste(!), kan je geen 4 decks tegelijk afspelen (2x ext. CD, 2x int. MIDI). Geen idee of dat klopt.

Comment

Dat kan wel hoor, je kan in sommige pakketten zelfs 6. Als je geluidskaart maar genoeg kanalen heeft.

Comment

Aha, bedankt.

Comment

Working...
            X