Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leuk, werkbaar DJ effect

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leuk, werkbaar DJ effect

Sinds kort hebben wij een hele nieuwe geluidset in ons jongerencentrum, waaronder een Denon X1100 mixer.
    Fijne mixer, werkt erg lekker, maar helaas geen effectmodule. De X1500 was simpelweg boven budget.

Uit het fonds waarmee we dit alles hebben kunnen aanschaffen hebben we nog een klein beetje geld over. Nu ben ik dus nog op zoek naar een leuk, schattig, aanhoorbaar, werkbaar DJ effectje. Nu weet ik daar echt geen ene donder van, dus wie o wie heeft een advies/tip?

Het enige wat ik zelf tot nu toe heb gevonden wat niet meteen 400,- kost is de Behringer MINIFEX FEX800.
    Maarja... dan heb je een mooi geluidsysteem en ga je er Behringer tussen zetten... toch maar niet.

Het effectje is dus puur voor DJ toepassingen, niet voor zang of iets in die richting.

hebben we nog een klein beetje geld over
    Uhh.. ja. ;)

Dan zou je al snel gaan denken aan Kaoss, als het gaat om effecten. Bijvoorbeeld de Kaoss Pad Quad.

Comment

Die had ik ook al gezien inderdaad, maar het kleine beetje geld is niet toereiken voor een Kaoss Pad Quad ;)
      We hebben nog een dikke 150,- over.

Overigens: als iemand een stukje software weet: dat mag ook. We draaien veel met de laptop, dus een extra geluidskaartje eraan (heb ik nog) is ook een optie.

Comment

Wat voor DJ-software heb je op de laptop draaien dan? anders kun je die effecten misschien triggeren met een MIDI controller.

Comment

Virtual DJ (V4.nogwat). Daar zitten ook effecten in, I know, maar ik wil juist op m'n CD's ook fx kunnen toepassen wanneer gewenst.
          Zover ik weet kan ik in VDJ geen 3de geluidskaart voor een aparte effectmodule toewijzen...

Comment

Misschien is de Korg mini kaoss pad wat voor je?

Comment

Working...
            X