Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem stroom -> Denon DN-HC5000.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem stroom -> Denon DN-HC5000.

Wij hebben sinds gisteren een probleem met de Denon DN-HC5000. We hebben het als volgende aangesloten:

Als er stroom op de stekkerdoos staat maar de Denon nog niet aan, springt hier de Aardlek d'r uit. Als we de Denon uit de flightcase halen en we doen hem aan, springt d'r niets uit.

Als we hem dan terug zetten zonder schroefjes, blijft hij werken, maar als we er een schroefje / schroevendraaier in de rails van de flightcase stoppen, schakelt de aardlek weer meteen uit.

Later hebben we de aarde uit de powercon gehaald, en alles werkt naar behoren, niets valt meer uit etc.

Wat kan dit zijn, en hoe kunnen we dit oplossen? Want het liefste heb ik toch alles geaard..

Alvast bedankt!

maar als we er een schroefje / schroevendraaier in de rails van de flightcase stoppen, schakelt de aardlek weer meteen uit.
    Da's niet voor niets dat dat gebeurt he?

Ik denk dat je je stroomvoorziening serieus even moet gaan nakijken. en met name met de zelfgebakken Powercon aansluiting.

Comment

Heb je toevallig de aarde en de nul gewisseld in de powercon? Want dan krijg je dat wat je nu hebt.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Da's niet voor niets dat dat gebeurt he?

Ik denk dat je je stroomvoorziening serieus even moet gaan nakijken. en met name met de zelfgebakken Powercon aansluiting.
        We hebben de hele powercon na gelopen, en niets kunnen vinden.

Heb je toevallig de aarde en de nul gewisseld in de powercon? Want dan krijg je dat wat je nu hebt.
        Een electricien heeft ernaar gekeken, en hij kon helemaal niets vinden. Daarom leg ik de vraag hier neer, in de hoop om iets meer te weten te komen.

Comment

dan lekt er een van je apparaten "Stroom" dan is er waarschijnlijk een apparaat kapot welke apparaten zitten in het rack?

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
            Een electricien heeft ernaar gekeken, en hij kon helemaal niets vinden. Daarom leg ik de vraag hier neer, in de hoop om iets meer te weten te komen.
            Post anders eens wat foto's van de aansluitingen en met name de ader-verdeling. Zowel aan de powercon-kant als in je stekkerdoosje.

Comment

Ik zal vrijdag even foto's maken, aangezien ik dan vrij ben.

In het rack zit: JB Systems SM-1612 DMX controller, de DJ switch, Denon DN-HC5000 en dat was het.

Comment

Niet om het 1 of ander maar als ik foto''s van google af haal van de hc 5000 dan zie ik dat die niet eens een aarde aansluiting heeft.

Dit zou dus in moeten houden dat het niet aan het apparaat ligt want die heeft niet eens aarde. Dan kan het er daar ook niet opuit gaan.

Als eens geprobeerd iets anders aan te sluiten en dan te kijken of het er wel of niet uit gaat.

Comment

als het apparaat een lekstroom geeft op het rack dan geleid het ijzer ook naar de DJ switch en die heeft wel weer een aarde, dus het kan wel.

Comment

Jah dat klopt als het in het rack zit zou het kunnen. Ik ging ervan uit dat het gewoon '' los '' zou liggen. Dan kan het namelijk niet ;).

Maar zoals al gezecht wat gebeurt er als je er bijv een lamp opaan sluit.

Comment

Voor de zekerheid zeg ik het maar even... Nu je aarlek er ook steeds uitvliegt: Werk veilig en als je er aan gaat rommelen zeker altijd de stroom eraf. Probeer het eens met andere kabels o.i.d. Na veel buigen willen ze ook nog wel eens kapot gaan of barstjes in komen zodat draden elkaar raken (wat je niet altijd ziet)

Comment

Dat je voorzichtig moet zijn met 230Volt is duidelijk! Als je echter interne breukjes krijgt in je bekabeling wordt het echt heel hoog tijd dat je alles eens gaat vervangen!

Comment

Het huis is pas voorzien van de nieuwste electra technologie.

Het blijkt dat er uit de DMX controller een signaal doorstuurt naar de case.

Dus de Denon blijkt gewoon goed te werken, alleen de DMX controller niet. Ik sloot de DMX controller aan op de KLS, een brom/ruis over de speakers. Ik wilde de KLS aanzetten via dmx controller, een hele harde piep over de speakers.

Later de DMX controller op een andere groep gezet, en de aardlek sprong d'r uit. Dus deze wordt binnenkort vernieuwd.

P.s Alle apparatuur en interne bekabeling is pas nieuw..

Comment

Welke controller is het? Ik heb dit namelijk al vaker gehoord. Patrick had hier volgens mij ook ooit ervaring met een gehuurde dmx controller.

Comment

Een JB Systems SM-1612.

Comment

Working...
                              X