Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen

Hallo,
    Ik zou graag binnekort willen beginnen met het mixen van muziek. Ik heb al op veel sites rondgekeken wat hun te bieden hebben, maar ik kom er niet echt wijs uit. Hebben jullie misschien tips wat een goeie starteset zou kunnen zijn voor mij?

Wat is je budget? En wat is je voorkeur? Vinyl, cd, digitaal?

Comment

Originally posted by ThePartyDJS View Post
      Wat is je budget? En wat is je voorkeur? Vinyl, cd, digitaal?
      Mijn budget is ongeveer 500 euro. Over dat ben ik nog niet zo uit zeker geen Vinyl maar wat is makkelijk cd of digitaal?

Comment

Originally posted by Sh0tt View Post
        Mijn budget is ongeveer 500 euro. Over dat ben ik nog niet zo uit zeker geen Vinyl maar wat is makkelijk cd of digitaal?
        Digitaal blijkt de toekomst te worden.
        Dus wil je er lang mee vooruit, dan zou ik digitaal pakken.

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
          Digitaal blijkt de toekomst te worden.
          Dus wil je er lang mee vooruit, dan zou ik digitaal pakken.
          ooke :) maar zo als ik hiervoor ookal had gevraagd wat zou dan een goede starters set zijn?

Comment

ooke :) maar zo als ik hiervoor ookal had gevraagd wat zou dan een goede starters set zijn?
            Ik heb zelf 1 Hercules RMX. En dat vind ik zelf een hele fijne midicontroller.
            Maar iedereen heeft zo zijn eigen idee en gedachten/ervaringen bij een controller of djset

Comment

Ik heb zelf 1 Hercules RMX. En dat vind ik zelf een hele fijne midicontroller.
              Maar iedereen heeft zo zijn eigen idee en gedachten/ervaringen bij een controller of djset
              Oke en als ik die dan heb moet ik dan ng wat kopen van boxen ofzo

Comment

Oke en als ik die dan heb moet ik dan ng wat kopen van boxen ofzo
                Dat ligt eraan, wil je gewoon op je slaapkamertje oefenen of wil je ook gelijk op feestjes gaan draaien?

Mijn keuze qua boxen: 2x Phonic 215 plus(full range) en versterker: Dap Palladium 900(ook wel genoemd: Dap P900).

En natuurlijk een goede pc(met externe harde schijf).
                Qua pc/laptop zou ik een goede (vrij)nieuwe Apple pakken (goed systeem, presteert goed, weinig problemen) een microsoft pc heeft toch wat meer problemen en dat kan je niet gebruiken tijdens het draaien.

En je hebt dan ook de nodige kabels nodig: tulp-jack(handig voor mp3 speler of je telefoon), 2x speakon, 1x van tulp-2 xlr male (voor van de versterker naar de RMX)

Comment

Mijn keuze qua boxen: 2x Phonic 215 plus(full range) en versterker: Dap Palladium 900(ook wel genoemd: Dap P900).

Qua pc/laptop zou ik een goede (vrij)nieuwe Apple pakken (goed systeem, presteert goed, weinig problemen) een microsoft pc heeft toch wat meer problemen en dat kan je niet gebruiken tijdens het draaien.

En je hebt dan ook de nodige kabels nodig: tulp-jack(handig voor mp3 speler of je telefoon), 2x speakon, 1x van tulp-2 xlr male (voor van de versterker naar de RMX)
                  Dit allemaal voor 500 euro?

Wouw kan ik dit dan ook bij jou bestellen. Ben geen fan van mac maar dit alles voor 500 euro dan heb ik zeker wel intresse.

Qua pc/laptop zou ik een goede (vrij)nieuwe Apple pakken (goed systeem, presteert goed, weinig problemen)
                  Dus er zijn wel problemen met een mac als ik je goed begrijp.

Oke ff kappen met de onzin.

Als je een goede laptop hebt ( mac of microsoft ) heb je in ieder geval geen externe schijf nodig. Op een harde schijf van 320 gig zet je al snel een 40.000 nummers. Als jij 40.000 nummers bij hebt die allemaal uniek zijn zul je overal probleemloos kunnen draaien. Een extra schijfje eraan geeft alleen maar meer kans op problemen.

Maar goed ga je al wel meteen draaien met een laptop / pc. Want dan zul je al wel in het bezit van een laptop moeten zijn anders ga je het gewoon niet redden met 500 euro. Als je er al 1 voor hebt oke mooi. Neem een hercules rmx met een klein setje behringer speakers en bekabeling. Dan zul je het misschien net gaan redden. Vergeet niet dat bij hercules alleen een simpele demo modus van virtual dj zit dus als je de volledige wil komt er nog wat bij. Verder de kabels niet vergeten en dan ben je er.

Heb je geen pc? Dan zul je toch echt moeten gaan kijken naar 2 heeeeele simpele goedkope cd-spelertjes en mixertje met heeele goedkope speakertjes.

Dan zou ik er eerder voor kiezen om iets van marktplaats te halen. Want anders word het wel heeel erg karig.

Comment

Dat ligt eraan, wil je gewoon op je slaapkamertje oefenen of wil je ook gelijk op feestjes gaan draaien?

Ik wil eerst gewoon op mijn slaapkamer zeg maar eens wat gaan proberen, heb ik dan ook die boxen en versterker nodig?

Comment

Nee, dat is een beetje groot voor op je kamer.:) Als dj set kan ik je 2 2de hands cdj 200's met een nieuw 2 kanaals mixertje aanraden. Daar ben ik zelf ook mee begonnen en de cdj's bevielen me heel goed. Ze zijn namelijk zeer degelijk, doen wat ze moeten doen en, ze hebben als extra 3 effecten!
                      Last edited by Guest; Sunday-01-05-2011, 20:12.

Comment

Ik wil eerst gewoon op mijn slaapkamer zeg maar eens wat gaan proberen, heb ik dan ook die boxen en versterker nodig?
                        Nee, dan kan je ook gewoon GOEDE monitor speakers pakken.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                          Nee, dat is een beetje groot voor op je kamer.:) Als dj set kan ik je 2 2de hands cdj 200's met een nieuw 2 kanaals mixertje aanraden. Daar ben ik zelf ook mee begonnen en de cdj's bevielen me heel goed. Ze zijn namelijk zeer degelijk, doen wat ze moeten doen en, ze hebben als extra 3 effecten!
                          oke ik denk dat ik voor dat van jou dan zeg maark kies. Ik heb wat op het internet rond gekeken maar kan niet egt wat vinden weet wij misschien iets? :)

Comment

Kennisbank geluid & PA -> DJ-Gear & Effects

Comment

oke ik denk dat ik voor dat van jou dan zeg maark kies. Ik heb wat op het internet rond gekeken maar kan niet egt wat vinden weet wij misschien iets? :)
                              Wat kan je niet vinden dan?

Comment

Working...
                              X