Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou zeggen, neem 2 CDJ-100 van Pioneer, en een leuk mixertje. Dan heb je een redelijk basic setje. Als je dan nog 2 monitor speakertjes erbij neemt, kan je voorlopig (voor je zelf) vooruit.

Indien het budget 't toelaat kan je ook voor 2 CDJ-200 gaan. Zien er net wat netter uit dan de CDJ-100. Maar dit is iedereen z'n eigen mening.

Comment

Ik zou niet voor monitor speakers gaan, daar heb je in een club niet zo veel aan. Ik zou eerder een koptelefoon kopen.

Comment

500 euro. Dat is geen enorm budget, maar wel leuk om een strak setje te nemen.

Er wordt gelijk Pioneer geroepen. Dat is iets waar ik persoonlijk niet als eerste aan zou denken. Zeker aangezien het gaat om het oefenen en een leuke startersset hebben, zou ik het in een ander segment gaan bekijken.

Wil je een combinatie van digitaal en CD, dan zou je kunnen kijken naar een setje tabletop spelers die zowel USB als CD ondersteunen. Dan kun je er gewoon USB-sticks met muziek in steken en je bent er mee weg. :)

Stel dat je kijkt voor twee Audiophony CDX-4 tabletops, plus een Omnitronic PM 222 mixer.

Dan heb je een erg leuke startersset waar je een tijdje mee uit de voeten kunt, en die er best leuk uit ziet.

Je hebt ook vast wel een stereo-installatie staan op je kamer, of thuis. Die kun je best gebruiken om in je kamer te kunnen draaien, als die een AUX of CD ingang via tulpjes of 3.5mm plug heeft.

Het enige wat je dan nog niet hebt is een hoofdtelefoon. Wellicht kun je daar nog een beetje budget voor lospeuteren, vanaf een euro of 20 heb je een simpel hoofdtelefoontje die prima is om mee te starten.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          500 euro. Dat is geen enorm budget, maar wel leuk om een strak setje te nemen.

Er wordt gelijk Pioneer geroepen. Dat is iets waar ik persoonlijk niet als eerste aan zou denken. Zeker aangezien het gaat om het oefenen en een leuke startersset hebben, zou ik het in een ander segment gaan bekijken.

Wil je een combinatie van digitaal en CD, dan zou je kunnen kijken naar een setje tabletop spelers die zowel USB als CD ondersteunen. Dan kun je er gewoon USB-sticks met muziek in steken en je bent er mee weg. :)

Stel dat je kijkt voor twee Audiophony CDX-4 tabletops, plus een Omnitronic PM 222 mixer.

Dan heb je een erg leuke startersset waar je een tijdje mee uit de voeten kunt, en die er best leuk uit ziet.

Je hebt ook vast wel een stereo-installatie staan op je kamer, of thuis. Die kun je best gebruiken om in je kamer te kunnen draaien, als die een AUX of CD ingang via tulpjes of 3.5mm plug heeft.

Het enige wat je dan nog niet hebt is een hoofdtelefoon. Wellicht kun je daar nog een beetje budget voor lospeuteren, vanaf een euro of 20 heb je een simpel hoofdtelefoontje die prima is om mee te starten.
          Ik heb zelf nou een tijdje op jullie site rondgekeken en zelf leek mijn deze set het beste: Numark NDX200 + Numark M6 complete DJ set

Comment

Wanneer je alleen met CD's wilt gaan werken is dat inderdaad een betere optie.

Comment

Ik heb trouwens een prima DJ-koptelefoon: Philips SHP2000. €10.

Comment

Ik heb ng een vraagje wat is het verschil tussen 2 losse cd spelers met qeen losse mixer en bijvoorbeeld dit American Audio Encore 2000 MIDI USB CD DJ-station

Comment

De Encore 2000 is een alles-in-een apparaat, gebouwd om lekker compact te zijn. Vaak moet je dan wel wat inleveren op overzicht en de grootte van je jogwielen. ;) Maar het ligt er maar aan wat je wensen zijn.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    De Encore 2000 is een alles-in-een apparaat, gebouwd om lekker compact te zijn. Vaak moet je dan wel wat inleveren op overzicht en de grootte van je jogwielen. ;) Maar het ligt er maar aan wat je wensen zijn.
                    oke jah ik wil gwn wat op mijn kamer beginnen met een beetje te mix. Wat zou ik dan beter kunnen pakken

Comment

Ik zou zeggen, probeer beiden uit. Pas wanneer je er mee gewerkt hebt kun je er zelf een oordeel over vellen. Misschien is een Encore 2000 helemaal niets voor jou, of misschien vind je het perfect werken. Dat is voor iedereen anders. ;)

Comment

ik wil nou zeg maar een alles in 1 apperaat kopen, maar zou zit behoorlijk vast zou iemand mijn een advies kunnen geven welke ik zou kunnen gaan kopen als beginner? budget is 500 euro

Comment

Een Encore 2000 zou een perfect alles-in-een apparaat zijn waarmee je zowel CD's als USB-sticks als MIDI (dus je laptop aansturen) kunt gebruiken. En wil je dat in een compacte behuizing die je makkelijk in een tas of klein kistje naar feestjes kunt meenemen, is dat waarschijnlijk wat je zoekt. ;)

Comment

Working...
                          X