Announcement

Collapse
No announcement yet.

sennheiser hd 205 of de pioneer se mj-5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sennheiser hd 205 of de pioneer se mj-5

hee,

Ik wil dus een koptelefoon van rond de zestig euro en nu werden deze twee mij aangeraden.

welke zal ik kiezen en waarom? evt. andere aanbevelingen altijd welkom =D

Wat wil je er mee gaan doen? Wordt het een hoofdtelefoon om mee de straat op te nemen, of meer voor DJ-toepassingen?

Comment

voornamelijk dj'en + voor thuis gebruik

Comment

Dan lijkt mij de Pioneer de beste optie, voornamelijk dankzij zijn constructie. Je kunt namelijk de oorschelpen in allerlei richtingen verstellen en zeker als je regelmatig met één oorschelp draait (en de ander ergens anders op je hoofd) kan dat van pas komen. Ook is dit makkelijker wanneer je hem veel op en afzet.

Ook heeft hij een dikke hoofdband, dat zal voor comfort zorgen als je hem een paar uur achtereenvolgens op hebt.

Comment

De HD205 gebruik ik als ik FOH staat te mixen. Hij sluit lekker af en klinkt goed (beetje weinig laag, maar dat wil ik juist op zo'n moment).
          Ik zou hem ook niet direct meenemen naar DJ klusjes, daar heb ik ook een draaiende schelpen variant voor, dat werkt fijner.

Comment

Als ik echt specifiek mp3tjes ga luisteren dan zou de HD 205 goed van pas komen neem ik hier uit waar, maar als ik meer voor het dj'en ga zou de Pioneer het beste van pas komen. Ik ga denk ik voor de Pioneer, hebben jullie nog evt. andere suggesties voor dezelfde prijsklasse?

Comment

Even opgezocht: mijn DJ koptelefoon is een American Audio HP700 van nog geen 25,-
              Voor mij werkt het voldoende, ik hoor wat ik nodig heb, maar ik kan me voorstellen dat sommige DJ's meer kwaliteit op de oortjes willen.

Comment

Ja dat niet alleen, ik wil ook dat het lekker zit. Ik heb wel eens goedkopere koptelefoons op mijn hoofd gehad maar dat zat voor geen meter. Ik lees ook vaak dat je een koptelefoon voor lange tijd koopt omdat ze lang mee gaan dus dan wil ik liever eentje van goede kwaliteit ;)

Comment

Ik ben van plan een keer een Skullcandy koptelefoon te kopen, zijn wel eens in de aanbieding voor +-20-30, vandaar dat ik die post.
                  Maar enig idee of die ook geschikt zijn voor DJ-werk, de echte koptelefoons?

Comment

Voor thuis zijn ze wel bruikbaar denk ik.

Comment

Maar voor feestjes niet dus?

Comment

Meeste goedkopere headphones sluiten je oor niet goed af, waardoor je ook de muziek van buitenaf hoort. Daarnaast is ook de kwaliteit van het geluid niet optimaal (geluid vervormt bij hoge volume).

Beatmatchen wordt dan moeilijk. Erg belangrijk een goede headphone!

Comment

100% mee eens. Maar geldt dat een €70 Skullcandy ook goedkoop -en dus duurkoop is? Die zijn namelijk nog wel eens in de aanbieding voor een heel stuk minder... anders heb ik voor mezelf maximaal €30 er voor over!

Comment

Als die 70 euro kost en je kan 'm voor 30 euro halen, dan zou ik het sowieso wel doen! Ze zien er ook nog eens cool uit!
                            Je kunt er vast wel mee op feestjes draaien, alleen heb je een mindere geluidskwaliteit dan bijvoorbeeld een Sennheiser 25-hd of iets dergelijks. Het verschil in die duurdere headphones is ook dat ze ook bijna niet kapot te krijgen zijn.

Als je het tijdens feestjes niet bevalt, kan je altijd nog een prof. headphone erbij kopen en de Skullcandy gebruiken voor je ipod.

Maar voor die prijs zou ik 'm wel aanschaffen, ook al is het omdat ik ze cool eruit vind zien.

Comment

En als je zo'n 30-40 maar één keer uit kan geven?

Comment

Working...
                              X