Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audiophony vs Omnitronic vs Numark CDJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audiophony vs Omnitronic vs Numark CDJ

Hoi,
    Jullie weten onderhand wel dat ik op zoek was naar een CD-speler, en dat de Numark NDX400 de beste keuze zou zijn. Was ik het volledig mee eens, totdat ik al een maand zag dat de Numark €20 gestegen is, en 'ie ook nog eens ''in bestelling'' staat, al die tijd. Door het onverwachte succes.
    Kan ik me helemaal voorstellen, maar ik, heb gewoon géén €40 meer. Toen zag ik dat er twee andere bijna dezelfde spelers bij waren: De Onmitronic http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html
    En een Audiophony http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html

Nu zou ik graag de verschillen weten. Ik denk dat de Numark wanneer hij weer binnen komt weer zijn originele prijs terug zal krijgen, maar daar ben ik natuurlijk niet helemaal zeker van. Ook lijken deze spelers, vooral de Omnitronic, op de Koolsound spelers die Bax een tijdje geleden had; die zijn er echter uitgegooid omdat ze van té slechte kwaliteit waren, kan dat bij deze ook zo zijn? De merken zeggen mij niks, noch geeft Google mij bevredigende resultaten.

Ideeën?

EDIT
    Wat ik ook alweer wilde:
    Goede BPM-meter voor als het niet helemaal 100% goed gaat.
    Goede scratch-mogelijkheid om de plaat zo aan het eind een lekkere zwieperd te kunnen geven! Touch-sens. lijkt me dus wel handig.
    Hot cue's!
    USB
    MP3-CD
    Fijne loop mogelijkheid
    4% pitch

Nog een extra vraag: Om een 2-barloop te krijgen (kan bij Traktor en ik dacht duurdere Pioneers) moet je dat bij alle modellen handmatig doen? En als je nou in een loop zit en je wilt 'mn korter maken? Cutten heet dat geloof ik... kan dat?
    Last edited by Ruben123; Thursday-05-05-2011, 20:15.

Na enig zoeken blijken beide CD-spelers dingen als touchs. jogwheel en meerdere hotcue's niet te hebben.
    Rest mij de vraag wat jullie er van vinden. Toch maar wel voor de Numark gaan, denk ik?

Comment

Numark is wel een (behoorlijk) stapje hoger dan Omnitronic en Audiophony. Van die laatste had ik nog nooit gehoord, maar phony is het engelse woord voor "nep, niet echt". Rare merknaam dus...

Ik zou, als het budget het toelaat, zeker voor de Numark gaan. Dan maar wat langer sparen.

Comment

Oké, bedankt!

Comment

De Audiophony is echt een OEM spelertje waar qua uiterlijk wat dingen aan verbouwd zijn. Een leuk instapmodelletje om het mixen mee onder de knie te krijgen, maar je moet er natuurlijk geen grote wonderen van verwachten die je op de duurdere spelers terug kunt zien. ;)

Wat ik persoonlijk aan de Audiophony wel kan waarderen is het grote jogwheel.

Comment

Oké, ik wil wel iets meer dan een instap-speler, hoewel de Numark ook niet echt veel meer is denk ik. Maar die heeft i.i.g. een aanraakgevoelig jogwheel!

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
              Oké, ik wil wel iets meer dan een instap-speler, hoewel de Numark ook niet echt veel meer is denk ik.
              Dan denk nog maar eens!

Numark is een bedrijf dat zich al jaren heeft bewezen in de Pro/semi-pro dj wereld,
              zeker de nieuwe serie NDX is een mooi en degelijk product dat "na mijn mening" niet onder doet voor merken als Denon, reloop en pioneer,
              zowel de 400 als de 800 hebben een touch sensative jogwheel, en usb en mp3 playback, alleen de 200 heeft geen van deze opties,

en daarbij zoals de Heer "geluid-en-licht.com" ook al benadrukte is de naam "AudioPhony" niet echt uitnodigend voor een mooi en degelijk product

Comment

Naam is niet interessant, de producten zelf wel. Een merk als 'Mennekes' is ook erg populair, terwijl de naam eerder grappig dan functioneel is.

Comment

Dan vraag ik me af of het niet zonde is om een goedkope mixer look-a-like dure mixer (Behringer Djx750) daar bij te zetten. Maar meer geld heb ik gewoon niet!
                  Dan maar een laatste oproep... weten jullie een andere mixer dan de DJX750 die wat beter bij de Numark's past, en dus niet duurder is? Moet wel 3> kanalen hebben, tweedehands mag ook, als jullie modellen weten die voor €150-180 tweedehands aangeboden worden. Het liefste ook effecten, maar ik weet het, ik weet het: Effecten voor zo'n prijs is niet reëel.
                  Misschien de Behringer NOX303? Of...?

EDIT
                  Als ik moet geloven dat de effecten van de NOX303 goed zijn, net als de effecten op Traktor, dan kan ik m'n BCD3000 verkopen aangezien de reden dat ik die wil houden is dat ik op de LINE-IN de MASTER-OUT van de mixer wil stoppen, zodat ik alsnog effecten kan gebruiken. Via Traktor.
                  De andere reden was dat ik makkelijk internetmixen kan maken, maar door de ingebouwde USB-poort is dat dan ook niet nodig. De laatste reden was het gebruik van meerdere kanalen: Als ik de MASTER-OUT van de mixer aansluit op de LINE-IN op de BCD3000 kan ik via Traktor 3 kanalen meer hebben, graag heb ik in totaal 3 kanalen, maar dat betekent dus zonder BCD3000 een CD-speler meer kopen...
                  Kan zo'n set een MIDI-mixer compleet vervangen?
                  Last edited by Ruben123; Saturday-07-05-2011, 17:33.

Comment

alls je effecten wil zou ik geen djx750 pakken want die zijn op deze mixer niet veel waard

je zou voor de Behringer VMX300USB kunnen gaan
                    geen efx maar ik heb er goede ervaring mee, en hij 3kanaals en bied vele leuke opties zoals kill-switches, usb(voor pc opname enzo, en een led-vu meter per kanaal

Comment

Dan heb ik denk ik liever effecten die niet veel waard zijn, dan helemaal niks!

Comment

Working...
                      X