Announcement

Collapse
No announcement yet.

budget dj-hoofdtelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Goed, dan gaat de JB van tafel. Strijd tussen de HP-500 en 700.

Comment

Nu blijkt de JB 2000 hetzelfde te zijn als de AA HP-700, maar een verschil van E5 snap ik dan niet...
      Ligt er maar aan voor wat voor prijs een leverancier zo'n hoofdtelefoon kan laten maken en wat voor marge ze er zelf op nemen.

Comment

Daar heb je wel gelijk in.
        Heb je iets nog in te brengen over het verschil tussen de HP-550 en -700? Het lijkt alsof de 550 overschaduwd wordt door de 700.

Comment

Persoonlijk zou ik in dit prijssegment een hoofdtelefoon kiezen die er voor mij leuk uitziet. Qua geluidskwaliteit en constructie komen de meeste hoofdtelefoons in dit segment vrij overeen. De HP 700 is op voorraad, lijkt mij beter te klemmen rond de oren en oogt wat minder groot. Zou voor mij voldoende reden zijn om die te bestellen. En gaat hij kapot, dan zou je de andere eens kunnen uitproberen.

Comment

Oké, dan ga ik voor die!

Comment

Nu is mn koptelefoon echt kapot... Een studio hoofdtelefoon is niet geschikt voor mixen wanneer er herrie is, omdat hij minder bas heeft dan DJ-koptelefoons. Klopt dat?

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
                Nu is mn koptelefoon echt kapot... Een studio hoofdtelefoon is niet geschikt voor mixen wanneer er herrie is, omdat hij minder bas heeft dan DJ-koptelefoons. Klopt dat?
                Dat licht sterk aan de koptelefoon zelf.
                Technics koptelefoon zijn over het algemeen goed uitgeballanceerd en kunnen dus voor beide functioneren. (daarom wil ik ook de "Technics RP-DH1200 DJ" hoofdtelefoon)
                Mijn persoonlijke mening is dat je niet moet bezuinigen op een goede DJ hoofdtelefoon en de budgetlijn moet vermijden. Soms kan het niet anders dat begrijp ik. Wat ik altijd deed toen ik jou leeftijd had was opa en oma lief aankijken. :D
                Er zijn inderdaad een aantal merken en types die inderdaad de bas versterken. Persoonlijk (al snap ik waarom) lijkt mij dat niet altijd even handig. Soms will ik de bass er op een bepaald niveau in laten komen om zo een soepele overgang te creeren zonder een "spontane bass explosie", mij lijkt dan een "Bass boostende" koptelefoon niet practish.
                Het grootste nadeel van een studio hoofdtelefoon is dat meesten geen schanieren hebben bij de schelpen.

Comment

Die scharnieren zijn echt nodig, dat is precies wat er kapot is aan m'n Philips! Ik krijg hier en daar wel geld binnen natuurlijk, maar mijn ouders gaan het never goed vinden dat ik een koptelefoon van €50 koop.

Comment

Tja kwaliteit kost geld zeg ik altijd.
                    De HP-700 van American Audio is idd een leuk en goedkoop alternatief. Maar als je de recensies leest, zie je bij veel minpuntjes staan "niet erg stevig" en hoewel dat dat begrijpelijk is in die prijsklasse, (je krijgt waarvoor je betaald) zo'n koptelefoon moet toch wel tegen een stootje kunnen voor als hij een keer (en dat gaat zeker gebeuren) van je hoofd af valt.

Comment

Tja, maar schiet ik dan wat op als ik mijn budget naar een eigenlijk onmogelijke E50 gooi?
                      Of is tweedehands misschien een optie, zo ja: welke koptelefoons die tweedehands aangeboden worden zijn de moeite waard voor mijn budget?

Comment

Nee 30 of 50 euro maakt niets uit. Will je echt meer kwaliteit dan de HP-700 zit je all gauw in het 75+ segment.
                        2de hands zou ik niet doen tenzij het van een bekende is waarvan je weet hou hij er mee omgaat dan valt het nog te overwegen maar puur uit hygienish oogpunt zou IK het al niet doen.

Comment

Dan maar een nieuwe en er zo zuinig mogelijk op zijn:)

Comment

Een studio hoofdtelefoon is niet geschikt voor mixen wanneer er herrie is, omdat hij minder bas heeft dan DJ-koptelefoons
                            Een studio hoofdtelefoon gebruik je ook meestal in studio-omgevingen. Dan wil je ook dat de omgeving zo stil mogelijk is om je te concentreren op datgene dat je aan het produceren of bewerken bent.

De 'geringe' bassweergave is ook met een doel. Je wilt namelijk in een studio de werkelijkheid horen. Anders gezegd; je wilt eerlijk horen wat je aan het produceren bent, omdat iedereen een andere speaker als bron heeft. De een in-ears, de ander een GSM, weer een ander een HiFi systeem. Zo kun je beter een balans tussen klanken opmaken.

Comment

Goed, nu had mijn vader het er over dat als de Stanton DJ Pro 60 zo veel steviger is dan de AA HP-700, waarom ik dan niet eventjes iets meer zou uitgeven...

Dus, is de Stanton echt zo veel steviger? Of kan ik beter -in dat geval- als de Stanton twee keer zo lang mee gaat- als de AA kapot is een nieuwe kopen? Of loop ik dan het gevaar dat ik eigenlijk een duurdere koptelefoon wil?

Belangrijk is dat de koptelefoon goed blijft zitten, ik met een oor kan beatmatchen (koptelefoon op schouder dus) en dat hij wel eventjes meegaat.

Nu kan ik vrij weinig reviews vinden over de Stanton, maar is hij beter dan de American Audio? Is hij de 15 euro extra waard? Is hij niet zo lelijk als hij er op het plaatje uitziet (de witte)? Sluit hij geluid beter af dan de AA (ik heb vrij grote oren, moet ik dus kleine of grote drivers hebben)? Zeggen jullie niet dat ik beter de Numark van 47 euro kan kopen (of moet ik dat dan wel doen voor een merkbaar groot verschil?)?

Bedankt!

Comment

de AA ziet er een stuk mooier uit maar ik denk dat stanton wel oets steviger is maar stevig is een relatief begrip in deze prijsklasse.
                                De numark oogt ook heel degelijk.

Comment

Working...
                                X