Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hercules RMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Hercules RMX. Ik heb hem aangesloten op een imac en draai virtual dj 5. Op dit forum las ik een post van Rick over hoe ik mijn console op mijn computer speakers aan moet sluiten. Ik heb 2 tulp kabeltjes met aan de andere kant mini jacks aangesloten op output 1/2 en 3/4. Deze tulpjes heb ik samengevoegd met een koppelstukje en via een female-female koppel stukje naar mijn computer boxen gestuurd.
    Er kwam inderdaad geluid uit mijn speakers, maar het lukte helaas niet meer om mijn crossfader te gebruiken. Ik heb toen gebeld met hercules support. Daar kreeg ik een onverstaanbare buitenlander aan de lijn (wat een slechte support!!!) die me adviseerde om de tulp bij output 3/4 los te halen omdat deze voor de hoofdtelefoon is.
    Dit heb ik nu gedaan en mijn crossfader werkt weer. Ik kan nu alleen geen gebruik meer maken van de knop voor mijn headphone die schakelt tussen mix en cue.
    Als ik hem op cue zet om te mixen en ik draai hem vervolgens naar mix dan gaat alles prima. Wanneer ik hem vervolgens weer naar cue zet dan blijft hij bij het deck waarmee ik actief aan het afspelen ben. Ik kan dan dus niet meer schakelen naar het deck waarop ik mijn nieuwe track wil laden. Heeft iemand enige suggesties want ik heb echt geen zin om weer te bellen met Hercules support.

Bij voorbaat dank,

Joerie Mulder

Comment

Dat wordt lastig om er achter te komen, maar ik denk dat het een softwarematig iets is. Ik weet niet hoe lang je hem al in bezit hebt, maar als er nog garantie op zit zou ik even contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Zij hebben ook vaak wat beter contact met de leverancier en kunnen zo wellicht het probleem achterhalen.
      Uiteraard horen we het wel graag als het probleem is opgelost en wat er precies mis was. ;)

Comment

Originally posted by novsky View Post
        Ik heb toen gebeld met hercules support. Daar kreeg ik een onverstaanbare buitenlander aan de lijn (wat een slechte support!!!)
        Met bellen heb ik ook geen goede ervaring.
        Ik mag aannemen dat je een geregistreerde Hercules gebruiker bent.
        Het beste werkt een mailtje dat wordt best netjes afgehandeld.

Je kunt je vraag ook hier stellen:
        http://www.herculesdjmixroom.com/nl/forum/

Hier zit veel kennis en werkt beter als het VDJ forum.

Succes

Comment

ik had ook problemen met me rmx

ik heb de software verwijdert en heb traktor scratch pro er voor in de plaats op gezet

Comment

Misschien kun hier uitleggen hoe je Traktor hebt geïnstalleerd, de settings, specs. pc /laptop enz.
            Dit kan handig zijn voor de “medeforumers”.
            Als je er dan ook nog een filmpje bij doet (terwijl je aan het draaien bent) is helemaal geweldig.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Wat je nodig hebt, is twee van deze, die je in de outputs van 1/2 en 3/4 steekt. (Waarbij je de links van 1/2 en 3/4 samenvoegt, en de rechts van 1/2 en 3/4.) Hierna dit en deze tussen de aansluiting van je PC-boxjes en de 3,5mm jack die je nu hebt.
              Beetje omslachtig, maar werkt wel.

Wanneer je een beetje handig bent met een soldeerbout, kun je eventueel ook je eigen kabels maken. ;)
              Wellicht is dit een beetje oud nieuws, maar als je je 'computerboxjes' op de RMX wil aansluiten volstaat één zo'n kabel. Dan kun je dus de koppelaar weghalen. Je steekt dan de zojuist genoemde kabel in je 1/2 uitgang en laat de 3/4 uitgang leeg. Met bovenstaande oplossing raak je een beetje in de knoei met je hoofdtelefoon, die op de 3/4 uitgang zit. Je krijgt dan namelijk over je koptelefoon hoe dan ook het geluid dat ook al via je boxjes te horen is.

Het benodigde materiaal wordt al met al:

Comment

[QUOTE=Qomindtor;23119]Met bovenstaande oplossing raak je een beetje in de knoei met je hoofdtelefoon, die op de 3/4 uitgang zit.QUOTE]

Waarom je koptelefoon in de 3/4 uitgang ?
                Daar heb je toch boven op en aan de achterkant uitgangen voor.

Comment

hercules rmx

wie kan mij helpen met het volgende probleem:
                  hercules rmx werkt prima op mijn computer
                  samen met virtual DJ
                  alleen komt het geluid uit mijn hoofdtelefoon die aangesloten is op de rmx maar uit 1 kant (links)
                  terwijl dit uit allebei de kanten hoort te komen.
                  geluid uit de speakers functioneert prima.
                  alvast vriendelijk bedankt!

Comment

Controleer eerst of je hoofdtelefoonplug én chassis naar behoren functioneren, deze zijn n.l. zeer gevoelig voor slijtage. Kabeltester is hiervoor een goed idee.

Verzeker jezelf er ook van dat je VDJ settings goed staan. Welke versie gebruik je? Dan kan ik even een paar settings zoeken die benodigd zijn voor goeie samenwerking met Hercules consoles. Kijk even op je factuur als je je versienummer niet meer weet.

Als je er zeker van bent dat het een probleem binnen de hardware is, kijk dan even op je factuur naar je aanschafdatum, als deze binnen de garantietermijn (1 jaar) valt, kunnen wij deze mogenlijk ter reparatie opsturen. Ook valt deze eventueel wel te repareren buiten de garantietermijn maar hier zijn additionele kosten aan verbonden.

Klik hier voor meer informatie over ons garantie & retouren beleid
                    Last edited by Patrick Godschalk; Friday-14-08-2009, 14:04.

Comment

• Welke hoofdtelefoon heb je en hoe lang heb je deze al? Het klinkt als slijtage, ik heb dit zelf ook een keer gehad. Als je je hoofdtelefoon aansluit op een ander apparaat (bijvoorbeeld pc, tuner, tv etc.), krijg je dan wel aan twee kanten geluid?

Comment

• Ik heb de vraag van dutchdan even toegevoegd aan het huidige Hercules RMX topic, dat is overzichtelijker. Dan houden we dit topic als het 'grote Hercules RMX' topic :)

Comment

• Geluid op koptelefoon

Hoi allemaal.
                          Ff een vraagje met de hoop dat jullie mij kennen helpen.
                          Na een weekje ploeteren heb ik nu eindelijk geluid uit mijn Hercules rmx console en pc.
                          Ik ben aan de gang gegaan met Virtual dj 6.0.1 Pro en ik kom de eerste problemen alweer tegen.
                          De muziek die ik afspeel hoor ik door mijn boxen maar ook op mijn koptelefoon.
                          Ook als ik de cue select knoppen probeer lijkt dit niet te werken.

Wie kan me helpen.

Groetjes Davadox

<< steeds verrassend , altijd voordelig>>

[edit Rick: Dubbele post verwijderd]
                          Last edited by Rick; Sunday-13-09-2009, 12:46. Reason: woordje vergeten toe te voegen

Comment

• Rechtsboven zit een CUE volume draaiknop en een andere draaiknop met CUE erbij, hiermee kun je kiezen of je je master voorbeluistert, of je CUE. Waarschijnlijk zit het daarin!

Comment

• Hallo iedereen, ben vanaf vandaag "trotse" eigenaar van de Hercules DJConsole RMX !
                              helaas heb ik wat problemen ermee,
                              ik krijg geen geluid.....daarom probeerde ik de hoofdtelefoonuitgang die wel bleek te werken, nu is m'n vraag als ik de hercules rmx kan gebruiken met m'n computerboxen !?
                              Ik heb hier al wat van gelezen op dit forum maar wil een duidelijk stappenplan......
                              Dank voor de info.......

Comment

• Mag ik dan wel vragen wat er onduidelijk is aan de posts die eerder geplaatst zijn? Wat heb je al geprobeerd, waar loop je vast?

Comment

Working...
                                X