Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hercules RMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hercules RMX

Ik heb zojuist mijn Hercules RMX Dj Console ontvangen. Alles lijkt te werken, er komt alleen nog geen geluid uit. Je kan toch gewoon je muziek horen door de boxjes van je pc, of moet je er weer aparte speakers voor aanschaffen (die heb ik namelijk nog niet)?

Link naar de Hercules RMX:

Ik hoop op een snelle reactie, want zonder geluid kan ik natuurlijk weing hiermee.

Kan je niet de boxen direct op je Rmx console aansluiten? Toen ik van mijn master naar de pc ging hoorde ik ook niks door de boxen alleen was dit niet met een Hercules rmx

Comment

Ja, daar heb ik al naar gekeken. Maar er zit geen aansluiting voor 'simpele' pc speakers.

Zo ziet de achterkant eruit:

Comment

Wat je nodig hebt, is twee van deze, die je in de outputs van 1/2 en 3/4 steekt. (Waarbij je de links van 1/2 en 3/4 samenvoegt, en de rechts van 1/2 en 3/4.) Hierna dit en deze tussen de aansluiting van je PC-boxjes en de 3,5mm jack die je nu hebt.
        Beetje omslachtig, maar werkt wel.

Wanneer je een beetje handig bent met een soldeerbout, kun je eventueel ook je eigen kabels maken. ;)

Comment

Maar dat is dus ook voor standaard computer boxen? (Die alleen de standaard aansluiting heeft, die je bijvoorbeeld ook in een mp3 speler kan doen.)

Comment

Ik heb de kabels zo samengesteld dat je er nu je PC-boxjes in kunt steken, met de aansluiting die nodig is voor een MP3-speler, zegmaar. :)

Comment

Super! Ga ik dat ff bestellen.. :)

Comment

De Hercules RMX heeft een ingebouwde geluidskaart. Die moet je wel activeren als je die wilt gebruiken, anders gebruik je automatisch de geluidskaart van je PC namelijk.

Comment

Hmm, ik denk dat die bij mij wel al aanstaat. :)

Rick, het werkt nu! Heel erg bedankt voor je info. Nou moet ik alleen het apparaat zelf nog een beetje ontdekken, want de functies begrijp ik allemaal al wel.. alleen de cross fader en de volume faders willen nog niet helemaal meewerken. Ze werken namelijk niet altijd. Soms gooi ik de cross fader naar één kant toe, en hoor je de andere kant nog steeds draaien. Daarnaast is het ook soms zo dat de volume fader helemaal niet het volume zachter of harder doet. Doe ik iets verkeerd, of klopt er iets niet?

Comment

Niemand die me met het laatste probleem kan helpen?

Comment

Ik ken het product verder niet en met mij zullen er vast een paar anderen zijn. Het is een kwestie van geduld hebben tot de juiste persoon met de juiste kennis dit topic leest en je verder wil en kan helpen. ;)

Comment

Rmx

He iedereen,

Ben een beginnend dj en heb de rmx besteld. Nu heb ik echter geen geluid:(. Werkt het niet met gewone speakers en wat is de beste oplossing??

ty

Comment

G-Spirit,

Helaas kan ik uit je verhaal niet opmaken waar het probleem precies zit.
                          Wellicht kun je op de volgende vragen antwoord geven:

- Welke RMX heb je?
                          - Wat zit hierop allemaal aangesloten? (Cd-spelers, draaitafels, luidsprekers)
                          - Op welke ingangen/uitgangen zit dit aangesloten?
                          - Geeft de RMX signaal af? (Oplichtende VU-meters)

Comment

he Rick

Zal effe wat duidelijker zijn:P

Het gaat om de Hercules RMX, dat is dus de dj console voor op mn computer. Verder heb ik helemaal niks aangesloten buiten de usb aansluiting. Ik dacht dat je via je computer de muziek naar je computerboxen stuurde.

Ik vrees dus(uit andee topic ui te maken) dat ik met tulpjes en bekabeling moet gaan werken. mar is er niet een niet zo dure set??

tnx a lot

Comment

Nee, niet helemaal. ;)
                              De Hercules RMX gedraagt zich als een externe geluidskaart. Je pc stuurt muziekgegevens via USB naar je RMX, waarna deze worden omgezet in geluid (net als bij een geluidskaart). Hierna kun je de muziek bewerken doordat de Hercules ook fungeert als controller voor je DJ-programma, waarmee je dus bepaalde functies via je RMX kunt bedienen.
                              Het bewerkte geluid wordt hierna naar de analoge outputs gestuurd, waardoor je eindigt bij de oplossing zoals die in het andere topic is beschreven.

[Edit]
                              Topics over de Hercules RMX even samengevoegd.
                              Last edited by Rick; Wednesday-14-01-2009, 22:20.

Comment

Working...
                              X