Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aangeboden, beginnende dj + hulp gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aangeboden, beginnende dj + hulp gezocht

Hallo,

Ik ben een beginnende dj. Heb wat ervaring met virtual dj op de pc dan heb ik het over pioneer skins, ik maak mixen doormiddel van sneltoetsen op mijn toetsenbord, dit staat een klein beetje gelijk aan een echt dj deck. Heb onlangs een mix gemaakt, hier zitten wat enkele fouten in, maar ik ben bezig met het leren en deze fouten te voorkomen. Ik draai vaak hardere muziek stijlen.
    Hier mijn 1 uur durende mix:

http://www.youtube.com/watch?v=JvgStUz6irA

Ik woon in de omgeving Den Bosch / Eindhoven. Ik ben 16 jaar, op locatie komen kan soms wat moeilijker zijn.

Ik beschik nog niet over eigen dj apparatuur, hier ben ik wel voor aan het sparen, om een goede mooie set te gaan kopen. Ik zoek dus ook hulp bij het verbeteren van mijn skills op de draaitafel.

Gegroet

Mike

je bent dus 16 en hebt "ervaring" met VDJ, nu wil je graag hulp met leren van vinyl draaien?
    je hebt zelf nog geen shizzle, om je set mee uittebreiden?
    wat is je budget waarvoor je spaart?
    en welke ervaringen heb je al buiten "hotkey VDJ"

Comment

Hey,
      Leuk om te zien dat er ook iemand op het forum zit die dicht bij Schijndel woont, haha. Verder denk ik echt dat je t jezelf moet aanleren, door een eigen stijl te creeren. dat is nog altijd het beste.

Comment

Originally posted by JONKIE_NL View Post
        je bent dus 16 en hebt "ervaring" met VDJ, nu wil je graag hulp met leren van vinyl draaien?
        je hebt zelf nog geen shizzle, om je set mee uittebreiden?
        wat is je budget waarvoor je spaart?
        en welke ervaringen heb je al buiten "hotkey VDJ"
        Klopt, ik wil van de pc af en alleen vinyl draaien. Kan moeilijk een hele pc mee naar een feestje nemen.. Gewoon 2 decs een mixer en wat usb's of cd's.

Naja ik ben eerst aan het sparen voor wat spullen voor het produceren van muziek. Ben nog 16, een groot inkomen heb ik niet, maar na de zomer kom ik bij een groot bedrijf terecht, en heb ik het geld voor een mooie set zo bij elkaar.

Mijn budget zal beginnen tussen de 600 en 1500 euro's, dit kan ik later nog altijd verhogen. Ik wil beginnen met de basis benodigd heden zoals wat speakers 2 tabletops en een mixer van 2 of 4 kanalen.

Ervaringen, ja heb ooit wel eens met het spul van een vriend gedraaid, dus wat muziek en om de beats gelijk te laten lopen en wat te mixen, nog niet echt serieus meer voor de lol, hier wil ik later wel in verder. Hier bij bax staan er al wat mooie sets..

Hopelijk snap je mn verhaal een beetje. :)

Comment

Originally posted by MikezDJ View Post
          alleen vinyl draaien.
          Kan moeilijk een hele pc mee naar een feestje nemen.. Gewoon 2 decs een mixer en wat usb's of cd's.
          Twee Quote's die niet samen gaan in 1 post. Je wilt dus met cd's en USB gaan draaien?

En een laptop ofzo is echt niet lasig mee te nemen, moet je er wel 1 hebben.

Comment

Originally posted by MikezDJ View Post
            Klopt, ik wil van de pc af en alleen vinyl draaien.
            Ik ben zelf begonnen kwa vinyl op een stanton setje die zijn niet heel duur en dan heb je 2x belddrive met mixer, is echt een leuk setje voor vinyl, nu heb die set al niet meer, vinyl is mij op somige punten toch te beperkt, zeker voor de doel groep die ik heb, verder, is een laptop misschien een leuk begin,
            aangezien veel van de clubs/dj's steeds meer digitaal hun set ondersteunen..

ik zou eerst eens kijken welke muziek je wil gaan maken en dan kijken wat er tebieden is in dat genere....want met vinyl zit je altijd vast aan wat er op je Plaat staat, cd's zijn daar integen veel diverser, en kunje met(bvb) 2cd je hele set klaar hebben(als je alles netjes op volgorde zet...

Comment

Nou de gerne weet ik al die blijft Hardstyle.. Mijn droom set is toch nog de Pioneer set cdj 2000 en djm 800.. Maar ik heb een set bij elkaar gevonden voor 2000 euro...

Pioneer DJM-700 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Maar dan heb ik nog kabels ed nodig, en misschien wat speakers, heb hier 2 pc boxen met een versterker, weet niet of dat genoeg is voor thuis geluid...
              Last edited by MikezDJ; Monday-13-06-2011, 18:39.

Comment

Maar dat is weer cd's, niet vinyl. Wat wil je nou?

Comment

Dat is niet met cd's dat is een optie, er kan ook een usb stick in...

Comment

Als je voor de djm700 gaat, kijk dan beter even op marktplaats, daar staat de djm800 voor 800 euro. Ben je weer een generatie vooruit.

Comment

Bedankt voor de Tip, weten jullie zo of er bij decs of mixers kabels bij geleverd zijn? En zo niet wat voor moet ik dan hebben? gewoon audio kabel met jack plug? 2 voor elke box? en hoeveel per deck?

Comment

Signaalkabels zitten bij 99% van de CD-spelers bijgeleverd, zodat je ze aan je mixer kunt aansluiten.
                        Kabels vanaf de mixer naar je luidsprekers zitten er niet bij (tenzij aangegeven van wel), aangezien iedereen andere aansluitingen heeft voor zijn versterker/luidsprekers.

Comment

Oke, ook hier bedankt voor de reactie, dan hoef ik er alleen nog kabels voor naar de speakers bij te kopen, denk dat ik er ook speakers bij moet pakken. Want ik heb hier 2 Altec Lansing speakers staan met versterker. Maar hier gaat 1 adapter naar het stopcontact 1 usb naar mn pc en 1 jack plug die ook naar mijn pc gaat. Maar voor actieve speakers voor thuis gebruik hoef ik toch niet gek veel uit te geven voor een beetje kwaliteit?

Deze lijken me voldoende om aan de mixer te koppelen?
                          Behringer MS16 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage
                          Last edited by MikezDJ; Tuesday-14-06-2011, 13:46.

Comment

Ik denk dat je die, als je heel fanatiek bezig bent, al snel gaat oversturen. Dit is meer iets voor simpele multimedia-toepassingen, een setje mooie monitoren zou beter ogen, een betere klank geven en die kun je wat meer op hun staart trappen. ;)

Comment

Wat raad je me aan dan? Wat niet meteen een paar 100 euro kost?

Comment

Working...
                              X