Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aangeboden, beginnende dj + hulp gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Deze 2 speakersetjes zijn zeer netjes voor het gene wat je d'r voor betaald:
    M-Audio (set) Kost € 119,-
    Behringer (set) Kost € 175.

Ik zelf ga binnenkort de Behringer aanschaffen. Ik heb ze gehoord en ze klonken voor mijn doel gewoon lekker.

Comment

2e set is netjes ja, heeft iedere producer wel in z'n studio als ik filmpjes bekijk! Bedankt.

Comment

@mikezdj

dat zijn dan de KRK Rokits die de meesten hebben in hun studio:p

Comment

Maar ik snap dat je door de gele woofer het verschil even niet zag.
          (Dat is precies wat behringer namelijk wil ;-) )

Comment

Zo goedkoop zullen de echte ook niet zijn, maar ik vind ze er veel op lijken!

Comment

waarom gelijk voor pioneer gaan en daar een paar hobby boxen bij doet
              als hij hardstyle mixen maakt dan mag ie wel een stel goede boxen hebben met subwoofer.

waarom niet zoiets http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html
              met deze set draaitafel http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

dan vindt ik pioneer wel oke maar een stel goede boxen erbij kan geen kwaad dan al die hobby boxjes.;)
              Last edited by donkey kong; Saturday-18-06-2011, 20:30.

Comment

Als beginnende dj is het erg belangrijk dat je duidelijk overzicht krijgt tussen de mogelijkheden van vinyl en cd's. En dat je hier tussen kiest. Er is natuurlijk ook de digitale manier (traktor, serato, ...) maar dan moet je ook een eigen laptop kopen.

Als je verwacht dat iemand met ervaring jou alles wilt aanleren en voor niets steeds naar je thuis gaat komen zit je toch fout...

Comment

Originally posted by donkey kong View Post
                  als hij hardstyle mixen maakt dan mag ie wel een stel goede boxen hebben met subwoofer.
                  Maar het is het een of het ander. ;)

dan vindt ik pioneer wel oke maar een stel goede boxen erbij kan geen kwaad dan al die hobby boxjes.;)
                  Hobby boxjes? Een stel leuke studiomonitoren biedt nog steeds een meer gedetailleerde klank dan een PA-systeem. En voor thuis is dat ook beter.
                  Het Club Mate systeem is ook leuk, maar minder voor thuisgebruik. En dat komt vooral omdat het gemaakt is om ver te kunnen dragen.

Een B1030A setje kan op zich nu wel leuk presteren en kan in de toekomst met een subje worden uitgebreid. Het budget is momenteel niet aanwezig om voor een set monitoren + subwoofer te gaan, of een set monitoren met 8 inch woofer. Al komt een M-audio BX8A set aardig in de buurt. Dan krijg je er wel een aardige bass uit.

Comment

Originally posted by donkey kong View Post

waarom niet zoiets http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html
                    met deze set draaitafel http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

Die set is ook goed om mee te beginnen ja, nooit over na gedacht. Ik wil sowiso geen laptop mee oid, ik draai gewoon op cd, en usb stick, kunnen allebij gewoon in de tabletop, hoef ik ook niet vanalles mee te nemen..

Maar deze set wil ik dus niet, zoals ik op foto's zie heeft deze geen effecten zoals een flanger en filte oid, ook kan ik hier niet de beat lijnen op aflezen voor de perfecte beatmatching... En is voorbeluisteren hier ook mogelijk? Sommige van deze sets moet je daar ook nog een extra geluidskart bij kopen..

Ga ik liever voor deze mixer: http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/relo...t-details.html

En dan 2 losse decks. En ik vind dat ze er ook wel een beetje uit mogen zien, want sommige vind ik kwa uiterlijk echt niet mooi..
                    Last edited by MikezDJ; Monday-20-06-2011, 15:12.

Comment

Op de cdspelers zitten BPM-meters die prima werken, of je ze mooi vindt... moet je zelf weten, al moet ik zeggen dat spelers er op de plaatjes heel anders uitzien dan ''in het echt''!

Maar kom op... beatmatchen op de BPM-meters is echt not done voor een DJ, gewoon leren die hap en het op je gehoor doen! Effecten...? Er zijn wel wat leuke mixers met effecten, zoals:
                      Numark iM9
                      Behringer DDM4000 en DJX750 en DJX900
                      DJ Tech DDM3000 etc.

Comment

Topic maar meegenomen naar DJ-gear & effects.

Comment

Working...
                        X