Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gemini6000, AA encore2000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gemini6000, AA encore2000

Hallo,

ik stelde paar dagen geleden de vraag naar wat ik zou kunnen overschakelen (vermits ik gewone midi-controller beetje beu ben)
    Ik denk dat ik voor zo een complete alles in 1 set ga gaan maar ik zou graag willen weten welke verschillen er zijn tussen bv de gemini cdmp 6000 en de american audio 2000... En verder vroeg ik me ook af wat het grote verschil is met gewone cd-spelers + mixer ? Ik hoorde al vaker dat je met zo een complete set aan kwaliteit inboet. Klopt dit ?

welke verschillen er zijn tussen bv de gemini cdmp 6000 en de american audio 2000
    De Encore 2000 kan ook nog fungeren als MIDI-controller voor je software, waardoor hij een groot pluspunt krijgt in veelzijdigheid. En in mijn ogen maakt hem dat ook de winnaar tussen de twee. :)

Ik hoorde al vaker dat je met zo een complete set aan kwaliteit inboet. Klopt dit ?
    Broodje aap.
    Omdat een alles-in-een DJ-station niet de lay-out heeft van een tabletop+mixer setup, hoeft dat niet te betekenen dat het inferieur is aan een dergelijk systeem.

Ik heb zelf even staan spelen met de Encore 2000 op de Musikmesse in Frankfurt en ik ben er wel over te spreken. Werkt eenvoudig, simpel en soepel, zonder al te veel poespas.

De Encore 2000 zie ik als een serieuze concurrent voor de meeste instap DJ-setjes, vooral omdat je veel meer voor je geld krijgt in een hele compacte behuizing. Normaal heb je voor 500 euro net een leuke mixer en twee CD-spelers. Met dit systeem heb je CD-spelers, USB-spelers en een MIDI-mogelijkheid! Plus je kunt nog eenvoudig externe randapparatuur aansluiten.
    En zeker als je geen uitgebreide transportmiddelen hebt, maar wel veel mediaformaten door elkaar wilt mixen, zorgt dat voor grote pluspunten.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      De Encore 2000 kan ook nog fungeren als MIDI-controller voor je software, waardoor hij een groot pluspunt krijgt in veelzijdigheid. En in mijn ogen maakt hem dat ook de winnaar tussen de twee. :)
      Bedankt !
      Nog 1 vraagje: is het dan ook mogelijk om andere apparatuur aan te sluiten aan de Gemini of American Audio ? Bijvoorbeeld effectencontrollor en/of sampler...

Comment

Andere apparatuur is mogelijk (CD-spelers, draaitafels, MP3-spelers, etc.), maar ze hebben geen send/return voor effectmodules. Dan zou je hem aan je master moeten hangen o.i.d.

Comment

Ik ben opzoek naar een controller en kom steeds weer uit op de Encore 2000.

Wij gebruiken het meest USB sticks, deze controller heeft 2 slots boven op het deck dat is precies wat we nodig hebben.

Waar wij ook naar zoeken zijn is dat we graag samples willen gebruiken. Bijv een alarm of een willekeurig geluid willen kunnen starten, is dit mogelijk en tot hoeveel voorkeur knoppen kunnen we gebruiken.

Comment

Bijv een alarm of een willekeurig geluid willen kunnen starten, is dit mogelijk en tot hoeveel voorkeur knoppen kunnen we gebruiken.
            Dat wordt lastig aangezien in de meeste gevallen samples los van de decks staan en deze controller alleen ondersteuning heeft voor twee losse decks. Dus ofwel zul je die samples in beide decks apart moeten inladen en goed moeten opletten welke je aanklikt, ofwel moet je alles los uitsturen naar een apart mixertje waar je ook de Encore 2000 op aansluit. Allemaal erg omslachtig dus.

Je zou samples kunnen triggeren met een los MIDI-padcontrollertje zoals een NanoPad, maar die zul je dan wel zelf moeten mappen.

Wel ben ik zelf van mening dat samples geen must zijn, dus eventueel zou je het voor lief kunnen nemen dat je deze niet meer gebruikt. ;) Een alternatief waarbij het wel kan, is naar mijn weten niet beschikbaar (indien je dezelfde functionaliteit wilt).

Comment

Working...
            X