Announcement

Collapse
No announcement yet.

American Audio Radius 2000 + Behringer DJX 750 pro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American Audio Radius 2000 + Behringer DJX 750 pro

Goeiedag.

Ik ben net beginnen met Deejayen en ik ben ook van plan om een 'setje' te kopen.

Ik ben namelijk geïnteresseerd in 2 American Audio's radius 2000 en een behringer DJX 750 pro.

Is dit goed om mee te beginnen?

Of begin ik best met iets anders?

Grtz

De Radius 2000 tabletops kunnen aardig veel voor het geld. Ze kunnen alleen geen CD afspelen. ;) Wel USB en SD. Plus hij kan als MIDI-controller fungeren, waardoor je er software mee aan kunt sturen.

De DJX 750 is een mixer gebaseerd op de DJX 700, en die was weer gebaseerd op de DJM-700 van Pioneer. Ga je dus later in een club draaien of als je wilt uitbreiden, ben je in ieder geval al aan die layout gewend.

Waar ik zelf ook wel fan van ben is de Numark NDX 800. Een aardig grote tabletop met een groot jogwheel, die ook nog een CD-speler aan boord heeft. Misschien ook interessant om eens naar te kijken.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      De Radius 2000 tabletops kunnen aardig veel voor het geld. Ze kunnen alleen geen CD afspelen. ;) Wel USB en SD.
      Ik heb al eens met Radius 2000 tabletops gespeeld en die spelen op CD's maar niet op usb en sd. Normaal gezien was dat die keer wel radius 2000. Sorry als ik me vergis maar ben het bijna zeker ;)

Of is dit de Radius 1000 waar ik het over heb?

Grtz
      Last edited by Maxime; Monday-20-06-2011, 16:21.

Comment

Radius 1000: (MP3)CD, MIDI
        Radius 2000: SD, USB, MIDI
        Radius 3000: (MP3)CD, MIDI, SD, USB

;)

Comment

Mijn fout dus, ik had het over radius 1000...

Ik wou dus 2 Radius 1000's en een behringer DJX 750, maar vind je die Numark NDX 800 beter om te beginnen?

Sorry voor het misverstand btw :D

Grtz

Comment

Persoonlijk spreekt de NDX 800 me erg aan, puur omdat het een crossmedia speler is die met bijna alle formaten om kan gaan. Zo kun je je software aansturen, er tussendoor een CD'tje in steken en verzoekjes via USB aannemen.. alles door elkaar. ;)

Maar, zoveel mensen, zoveel wensen. Het kan dus zijn dat de Radius serie jou misschien meer aanspreekt, ook qua lay-out en functies. Het is dus een kwestie van afwegen en uitproberen.

Comment

Ik heb nog nooit met een numark gedraaid, het lijkt me wel goed.
              Mijn bedoeling is gewoon om snel en makkelijk te leren mixen en gewoon goed te draaien, en ik vind met een american audio toch niet zo goed om het te leren.

Dat is mijn mening, maar ik kon een american audio radius 1000 setje krijgen voor niet veel geld, daarom vroeg ik jullie mening.

Ik denk toch wel dat ik die Numark zal kopen maar vind je dat ik die Behringer djx 750 er best bij neem of niet?

Comment

Is zeker een leuke mixer om mee te starten. :)

Een klein 'nadeeltje' is, wanneer je de set aan je PC koppelt als MIDI-controllers, dat je maar één USB ingang hebt op de mixer. De andere ingang zou je dan aan je hoofdtelefoon-output moeten hangen. ;)

Comment

Ik heb Traktor al op mijn laptop staan. Kun je de midi-controllers appart kopen of gaat dit niet?

Comment

De NDX-800 kan zowel als MIDI-controller als CD/USB-speler fungeren. ;) Kun je eenvoudig tussen schakelen.

Comment

Ik heb nog één vraagje , is er veel verschil tussen de NDX 400 en de NDX 800 ?

Comment

De NDX 800 is groter/breder (vierkant uiterlijk), heeft een groter jogwheel, heeft een MIDI-mogelijkheid en een ingebouwde effecten-selector.

Comment

Bedankt voor de hulp, ik zal er mijn plezier aan beleven !

Comment

Working...
                          X